Skocz do zawartości

320d Nierówna praca silnika (po gwałtowym pszyśpieszaniu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od niedawana jestem posiadaczem BMW E46 320d 150kM Automat 2001 Touring po lifcie. Mam z tam autkiem pewien problem :( : po gwałtowniejszym przyspieszaniu (wciśnięciu dość mocno gazu) a następnie odpuszczeniu silnik zaczyna nierówno pracować (strasznie nim telepie i zachowuje się tak jakby miał zgasnąć). Po dłuższej chwili wraca do normalnych obrotów. Nie ma znaczenia czy po takim przyspieszaniu zatrzymam się czy jadę. Jak się zatrzymam i wprowadzę silnik na jakieś 2000 obr. to telepanie ustaje.

Może któryś z Forumowiczów miał podobny problem i wie jaka jest jego przyczyna???

Opublikowano
sprawdz KONIECZNIE stan klap zawirowan w kolektorze ssacym.

Dzięki wielkie yoshimura01, poczytałem trochę na temat tych klapek i faktycznie muszę sie za to jak najszybciej zabrać.

Mam jeszcze pytanie czy ciężko jest zdemontowac kolektor i wymontowac te klapki oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia?

Opublikowano

Trudnosc to pojecie wzgledne... jesli masz smykalke do majsterkowania to bedzie to sama przyjemnosc :wink: Narzedzia?? no dobrze by bylo gdybys dysponowal jakimis nasadkami i przedluzkami. Odnosnie samej procedury usuwania klapek to mozesz zrobic tak aby zaslepic oryginalne podstawki osiek krotkim wkretem z jakims sylikonowym uszczelniaczem, lub zamowic specjalne zaslepki. Ogolnie ten i ten sposob daje to samo, wiec wybor nalezy do Ciebie. Odnosnie mechanizmu sterujacego klapkami to pozostaje jak byl i sobie "dziala" po to zeby nie wywolywal bledu w sterowniku.

 

PS. Kolektor ssacy jest przykrecony dwoma rzedami srub i nakretek. Sruby sa widoczne po zdjeciu plastikowej pokrywy, nakretki sa ukryte POD GUMOWYMI ZASLEPKAMI miedzy "runnerami" kolektora ssacego. Podwaz je i wyciagnij plaskim wkretakiem.

 

PS2. Uwazaj aby nie zerwac przewodow czujnika cinienia doladowania ktory jest zamontowany i niewidoczny poniewaz znajduje sie na tylnej sciance kolektora. Nalezy odpiac wtyczke i dopiero rozpoczynac demontaz.

 

PS3. BARDZO UWAZAJ na gumowe poduszki kolektora. Za kazdym razem kiedy sciagam kolektor w jakims 320d po prostu sie zsuwaja ze swoich sworzni i leca gdzies pod silnik co jest duzym problemem. Kiedys mi sie "schowala" w tak cholernie niedostepne miejsce, ze kombinowalem ok godz czasu zeby ja zlokalizowac i wyciagnac... takze uwazaj na te male pomaranczowe elemenciki.

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
Wielkie dzięki :D , w sobotę się za to zabieram. Ja da radę to porobie foty i zamieszcze na forum. (byle tylko te klapki były jeszcze na swoim miejscu :shock: )
Opublikowano
Witam ponownie, w sobotę wymontowałem kolektor i na szczęście kalpki były na miejscu. Zdemontowałem je ale niestety nie mam zdjęć jak wcześniej deklarowałem ponieważ w temp. -10 stopni aparat odmówił posłuszeństwa. Niestety objawy opisane powyżej po tym zabiego nie ustąpiły, więc co innego jest przyczyną :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.