Skocz do zawartości

320d Nierówna praca silnika (po gwałtowym pszyśpieszaniu)


pietrek79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od niedawana jestem posiadaczem BMW E46 320d 150kM Automat 2001 Touring po lifcie. Mam z tam autkiem pewien problem :( : po gwałtowniejszym przyspieszaniu (wciśnięciu dość mocno gazu) a następnie odpuszczeniu silnik zaczyna nierówno pracować (strasznie nim telepie i zachowuje się tak jakby miał zgasnąć). Po dłuższej chwili wraca do normalnych obrotów. Nie ma znaczenia czy po takim przyspieszaniu zatrzymam się czy jadę. Jak się zatrzymam i wprowadzę silnik na jakieś 2000 obr. to telepanie ustaje.

Może któryś z Forumowiczów miał podobny problem i wie jaka jest jego przyczyna???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz KONIECZNIE stan klap zawirowan w kolektorze ssacym.

Dzięki wielkie yoshimura01, poczytałem trochę na temat tych klapek i faktycznie muszę sie za to jak najszybciej zabrać.

Mam jeszcze pytanie czy ciężko jest zdemontowac kolektor i wymontowac te klapki oraz czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudnosc to pojecie wzgledne... jesli masz smykalke do majsterkowania to bedzie to sama przyjemnosc :wink: Narzedzia?? no dobrze by bylo gdybys dysponowal jakimis nasadkami i przedluzkami. Odnosnie samej procedury usuwania klapek to mozesz zrobic tak aby zaslepic oryginalne podstawki osiek krotkim wkretem z jakims sylikonowym uszczelniaczem, lub zamowic specjalne zaslepki. Ogolnie ten i ten sposob daje to samo, wiec wybor nalezy do Ciebie. Odnosnie mechanizmu sterujacego klapkami to pozostaje jak byl i sobie "dziala" po to zeby nie wywolywal bledu w sterowniku.

 

PS. Kolektor ssacy jest przykrecony dwoma rzedami srub i nakretek. Sruby sa widoczne po zdjeciu plastikowej pokrywy, nakretki sa ukryte POD GUMOWYMI ZASLEPKAMI miedzy "runnerami" kolektora ssacego. Podwaz je i wyciagnij plaskim wkretakiem.

 

PS2. Uwazaj aby nie zerwac przewodow czujnika cinienia doladowania ktory jest zamontowany i niewidoczny poniewaz znajduje sie na tylnej sciance kolektora. Nalezy odpiac wtyczke i dopiero rozpoczynac demontaz.

 

PS3. BARDZO UWAZAJ na gumowe poduszki kolektora. Za kazdym razem kiedy sciagam kolektor w jakims 320d po prostu sie zsuwaja ze swoich sworzni i leca gdzies pod silnik co jest duzym problemem. Kiedys mi sie "schowala" w tak cholernie niedostepne miejsce, ze kombinowalem ok godz czasu zeby ja zlokalizowac i wyciagnac... takze uwazaj na te male pomaranczowe elemenciki.

 

Powodzenia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, w sobotę wymontowałem kolektor i na szczęście kalpki były na miejscu. Zdemontowałem je ale niestety nie mam zdjęć jak wcześniej deklarowałem ponieważ w temp. -10 stopni aparat odmówił posłuszeństwa. Niestety objawy opisane powyżej po tym zabiego nie ustąpiły, więc co innego jest przyczyną :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.