Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie!

 

Mam problem ze skomunikowaniem się z moim silnikiem.

Już sprawdzenie wersji zainstalowanej INPY sprawia mi problemy, ze względu na rozbieżność między plikiem "version.txt' 4.4.7 oraz "inpa.ini" 3.02

Znalazłem plik "E36.ENG", wrzuciłem go do katalogu "CFGDAT" oraz uwzględniłem go w panelu INPY powiedzmy pod klawiszem F2.

Temat jest bardzo duży. Szukałem tu i ówdzie wskazówek jednak nie na trafiłem na żadne informacje, które pozwoliłyby mi chociażby zacząć.

Którą wersję INPY oraz jakie skrypty potrzebuję?

 

System Windows 2000, interfejs z ADS.

BMW E36 316i M43B16 1996r.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez p9375
Opublikowano

Pakiet instalacyjny 9.0.7

Windows 2000

BMW E36 316i M43B16 1996r

 

***** PROBLEM 1 *****

W momencie włożenia wtyczki interfac`u do wejścia samochodu w programie INPA zapalają się na czarno oznaczenia

baterii oraz zapłonu. Jest to anomalia ze względu na wyłączony zapłon. W momencie włączenia zapłonu kółko jemu

odpowiadające w programie gaśnie (jest białe). Dlaczego?

Wiąże się to zapewne z problemem IFH-0009, który wyskakuje podczas odpalenia skryptu dla silnika E36 M43 w pliku "E36.ENG"

"[ROOT_MOTOR]

.

.

ENTRY = BMS43, BMS 43 for 43"

W helpie znalazłem 3 solucje.

Pierwsza solucja; odpada ponieważ zainstalowałem pod ADS (przejście z interfec`u do komputera przez port COM).

Druga solucja; Zapłon jest wyłączony (taki odczyt wskazuje INPA). Potwierdza się, tylko dlaczego taka sytuacja

występuje, kiedy zapłon jest faktycznie włączony.

Trzecia solucja; obecnie FIFO zaznaczone oraz bufory ustawione na max (zagadka: gdzieś wcześniej wyczytałem, iż oba

powinny być ustawione na wartość 8); raczej odpada.

Meritum: DLACZEGO ZAPŁON PALI SIĘ NA CZARNO PRZY WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE, A NA BIAŁO PRZY WŁĄCZONYM?

Dodam iż w wersji starczej 5.00 nie miałem tego problemu (a to że reszta nie działała to inna historia)

 

***** PROBLEM 2 *****

Wyskakuje mi także błąd "'BMS43DS0' not found. Control unit found:", mimo iż plik "BMS43DS0.PRG" znajduje się w

katalogu ECU.

Czy kompletny skrypt pod silnik M43B16 składa się jedynie z pliku "BMS43DS0.PRG"? Inaczej. Czy ten jeden plik

wystarczy do skomunikowania się z wymienionym silnikiem?

Meritum: SKĄD TEN BŁĄD.

 

Inne pytania:

Spotykam w helpie czasami pojecie "SGBD" np. przy problemie (błędzie) oznaczonym jako "SYS-0005" (możliwa solucja to

brak SGBD w katalogu C:/EDIABAS/ECU). Dla jasności tłumaczę, iż nie mam tego błędu u siebie. Moje pytanie: czy owy

"SGBD" jest to plik lub ich zbiór z rozszerzeniem "*.PRG", czy zwrot "SGBD" występować powinien w nazwie plików skryptów

lub plików z innym przeznaczeniem?

 

Na postach z forum nie znalazłem dla siebie odpowiedzi.

 

Proszę o konsultacje.

Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam podobny problem.

 

E36 Compact silnik 1.6i M43B16.

Sterownik to Motronic 1.7.2 - takim się diagnozuje w ktsie - wszystko śmiga live data sterownie przekaźnikami wentylatorami itp.

 

Posiadam głowicę od nerwusa ADS na COM jak i na usb z neta. Inpy testowałem różne.

 

Przy próbie podłączenia wyskakuje datatransmission to interface distributed. a pozniej z ediabasa sys0005 - file not found

Dodam że 1 raz udało mi się połączyć inpą z tym sterownikiem przypadek? Dało się odczytać błędy i odczytać wartości rzeczywiste ale nie dzialalo wysterownie np wentylatora chlodnicy - błąd ediabasa wyskakiwał.

Pozdrawiam i dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.