Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam 520i Touring z 92 roku. Pewnego ranka zapaliłem autko jak zwykle i ku mojemu zdziwieniu obroty zatrzymałe sie na wysokości 2,5 tys. obr/min.!!! Zgasiłem, wyjąłem silnik krokowy, przepłukałem benzyną, założyłem i ... nabawiłem się FALUJĄCYCH OBROTÓW !!! Teraz to auto na wolnych obrotach chodzi jak traktor!!! Czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia silnika krokowego - bo nigdzie nie mogę dostać takiego jaki zamontowany jest u mnie (NR części to 0 280 149 533 - przelot lewy - prawy i dwu-pinowa wtyczka) A może padło coś innego?
Opublikowano

Wydaje mi sie ze cos sie temu krokowemu stalo. Chociaz dziwne bo nie raz przeplukiwalem silniki krokowe i ngdy nie mialem z tym problemu.

Sprawdz moze wszystkie podcisnienia czy ci jakies nie spadlo albo sie nie przytkalo - moze tu jest problem a wiem ze podcisnienia moga narobic ambarasu.

Opublikowano
... to że obroty się zawiesiły to mogła być zanieczyszczona przepustnica - to ona utrudniła płynny przepływ i potem fiksuje krokowy - zacznij od przepustnicy ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

Jak nie masz LPG tylko Pb to może być faktycznie wina krokowca. Wystarczy go odłączyć. Wyjmij wtyczkę z niego i ponownie odpal silnik.

Nie powinno być różnicy i stać na 2,5 tys obr.

Co do czyszczenia to mogę dać taką radę. Czyszczenie kąpiąc go w benzynie nie wiele pomoże. Tak naprawdę wyczyścić go można po jego całkowitym rozebraniu czyszcząc komutator i szczotki.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Czy nowy krokowiec kosztuje, tyle ile mowi moje ETK - 1200zl? :shock:
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

Byłem dzisiaj na komputerze - pokazał błąd krokoweo (no bo był wypinany) i po skasowaniu nie ma żadnych innych błędów. Nawet sygnał z sondy lambda OK. Dodam że mam w tym autku nowy silnik (z 2000 r.) założony w Niemczech w ASO BMW. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ta usterka zbiegła się w czasie z takimi objawami: zegary na desce rozdzielczej dwa razy zatrzymały się, licznik kilometrów palił się nawet po wyjęciu kluczyka, śwaitełko w kabinei żyje własnym życiem - samo się włącza i samo wyłącza.

I pomyśleć że tydzień temu autko cykało tak że mogłem ołówek postawić na kolektorze :cry2:

Opublikowano

Sorry że nabijam posta ale przepustnicę mam mechaniczną i działa ok.

 

Cena mojeo BARDZO NIETYPOWEGO SILNIKA KROKOWEGO to 750 zł. w serwisie BMW. Poszukam jeszcze w Bosch'u.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.