Skocz do zawartości

nieszczelnu ukl. wydechowy


750ia fan

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

mam nieszczelny uklad przy tłumiku srodkowym opaska zleciała to nie jest problem.moje pytanie jeżeli uklad jest nieszczelny to może jak doda sie gazu leciec dym kolo silnika dokladnie kolo zbiorniczka na płyn do chłodnicy z tamtąd sie wydobywa jak sie doda gazu to więcej jak na wolnych to mniej .czy jest to przyczyna nieszczelnosci czy inny problem prosze o rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dym, to palący się na kolektorze wydechowym olej. Nie ma nic wspólnego z nieszczelnym wydechem. Leje się z uszczelek pokryw zaworów, ja też tak miałem, tyko od strony kierowcy. Musisz to zrobić, bo w końcu się zapali. Ponadto nieszczelne uszczelki pokryw mają bardzo negatywny wpływ na równomierność pracy silnika.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, najpierw musisz być pewny, że to olej, a nie płyn chłodniczy. Jeden dym pachnie inaczej niż inny. Jeżeli to będzie olej, to trzeba zrzucać kolektor i pokrywy zaworów. Właśnie dziś wymienia mi te uszczelki mechanik, tak się śmiesznie złożyło. W każdym razie co potrzebujesz w skrócie:

 

- dwie uszczelki pokryw Goetze około 200 PLN za dwie, czekałem trzy tygodnie w Intercarsie, Elring już nie produkuje, ale i tak kosztował ponad 300 PLN za sztukę

- cztery uszczelki kolektora dolotowego, nie można ich użyć ponownie, można na silikon, ale długo nie wytrzyma, jest tylko oryginał za cztery sztuki w ubiegły czwartek płaciłem 1848 PLN z rabatem 10% w ASO

- odpowietrzenie skrzyń korbowych, dwa komplety około 350 PLN

 

Do tego cały roboczodzień dla mechanika BMW, nie zrobi tego inny mechanik, nawet nie próbuj oddawać do konowała, w Łodzi robocizna 600 PLN, cena po znajomości naprawiam tam auta od lat

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie jestem pewien czy to olej bo spalony olej ma swoj speceficzny zapach kolor ma podobny do spalin a zapach to nie bardzo moze ktorys przewod od wody jak sie nagrzeje to puszcza wode niewiem pisze to co mysle nie znam sie zabardzo ale moze to cos innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie jestem pewien czy to olej bo spalony olej ma swoj speceficzny zapach kolor ma podobny do spalin a zapach to nie bardzo moze ktorys przewod od wody jak sie nagrzeje to puszcza wode niewiem pisze to co mysle nie znam sie zabardzo ale moze to cos innego

 

Zapach parujacego plynu będzie podobny do pary wodnej tylko może troche słodki.

Edytowane przez marbie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, najpierw musisz być pewny, że to olej, a nie płyn chłodniczy. Jeden dym pachnie inaczej niż inny. Jeżeli to będzie olej, to trzeba zrzucać kolektor i pokrywy zaworów. Właśnie dziś wymienia mi te uszczelki mechanik, tak się śmiesznie złożyło. W każdym razie co potrzebujesz w skrócie:

 

- dwie uszczelki pokryw Goetze około 200 PLN za dwie, czekałem trzy tygodnie w Intercarsie, Elring już nie produkuje, ale i tak kosztował ponad 300 PLN za sztukę

- cztery uszczelki kolektora dolotowego, nie można ich użyć ponownie, można na silikon, ale długo nie wytrzyma, jest tylko oryginał za cztery sztuki w ubiegły czwartek płaciłem 1848 PLN z rabatem 10% w ASO

- odpowietrzenie skrzyń korbowych, dwa komplety około 350 PLN

 

Do tego cały roboczodzień dla mechanika BMW, nie zrobi tego inny mechanik, nawet nie próbuj oddawać do konowała, w Łodzi robocizna 600 PLN, cena po znajomości naprawiam tam auta od lat

 

 

kolego widzę że jestes zorientowany w tych tematach jak mam to sprawdzic że to nie olej tlko np woda i co może byc jeszcze inna przyczyna tego wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czy sprawdzałeś czy ubywa jakiś płynów :?: Ja bym zaczał od tego, bo wtedy można by było ustalić czy ewentualnie coś po nagrzaniu kapie na wydech i paruje. Jeżeli nie to może faktycznie są spaliny chociaż gdyby tak było to wydaje mi się że powinno być słychać jakiś przedmuch gdzieś.

pozdrawiam

qba_m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie jestem w stanie określić na odległość jaki to płyn się grzeje. Płyn chłodniczy w tym miejscu może się dostać od tyłu silnika, tam często puszcza uszczelka od łącznika wodnego głowic, w który są wkręcone czujniki temperatury. Wtedy zlatując może dostać się na rury od kolektora do katalizatora, zapach płynu chłodniczego jest bardzo słodki. Zapach palonego oleju jest podobny do zapachy niespalonej benzyny. Spaliny jak to spaliny, mogą w tym miejscu się pojawiać, przy nieszczelnym kolektorze wydechowym, tam są elastyczne łączniki, ale w życiu nie widziałem, żeby się rozszczelniły. Poza tym spaliny byłyby na zimnym i ciepłym silniku, więc to nie to.

Jeśli chodzi o ubywanie oleju to w M70 ubywa go dużo, raz, że to dwanaście cylindrów(chociaż M73 też, a nie pali oleju prawie wcale), dwa, niewłaściwej konstrukcji odpowietrzenie głowic(jednak zawory po lifcie spisują się lepiej, polecam wymienić), olej dostaje się do komory spalania przez uszczelniacze zaworowe, temperatura silnika zabija je bardzo szybko(ale w M73 jeszcze szybciej, temperatura robocza wyższa o 10 stopni), na koniec zostają nieszczelności ze względu na to, że silnik jest duży i się pręży, a większość uszczelek(na przykład rozrządu, lub misek olejowych) jest papierowych.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy to napiszę wam jakie mam jeszcze problemy z nią może to bedzie przydatne

 

1. nie pokazuje mi teperatury jest cały czas troche dalej za niebieskim polem

2 co do ukladu wyd. to zobaczyłem chyba z trzy nieszczelnosci no i chodzi tak jak by zasysała powietrze ale z okolic tej opaski [ znam to bo mialem tak w e34] jedna opaska jest calkiem poluzowana. druga gdzies na rurze na spawie a trzecia koło tłumika końcowego to zobaczyłem może być cos jeszcze nie wykluczone

 

3. samochodem "trzęsie" na wolnych obrotach

4. auto stało nie palone całe trzy lata zmieniony olej i filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy to napiszę wam jakie mam jeszcze problemy z nią może to bedzie przydatne

 

1. nie pokazuje mi teperatury jest cały czas troche dalej za niebieskim polem

2 co do ukladu wyd. to zobaczyłem chyba z trzy nieszczelnosci no i chodzi tak jak by zasysała powietrze ale z okolic tej opaski [ znam to bo mialem tak w e34] jedna opaska jest calkiem poluzowana. druga gdzies na rurze na spawie a trzecia koło tłumika końcowego to zobaczyłem może być cos jeszcze nie wykluczone

 

3. samochodem "trzęsie" na wolnych obrotach

4. auto stało nie palone całe trzy lata zmieniony olej i filtr

 

Ad. 1 brak termostatu lub ciągle w pozycji otwartej, odkręć i zobacz

Ad. 2 te opaski co piszesz to cybanty, natomiast między tłumikiem środkowym, a ostatnim nie ma żadnych połączeń, są zespawane, tam nie ma żadnych opasek, chyba, że ktoś drutował

Ad. 3 przeczytaj wszystkie moje posty dotyczące tych silników, trochę się dowiesz, napisz czy ma moc, czy nie, masz auto po lifcie, muszą być sprawne oba czujniki na przewodach WN, jak nie będą to niesprawna strona silnika nie zapali, jeden masz sprawny napewno, bo jedna strona pracuje, od stania mogły zaśniedzieć przewody WN, należy je wymienić, ja jeżdżę na Janmorach i jest ok, uważam, że Bosch i Beru to za duży wydatek ok 2000 tyś, spróbowałem Janmory 350 PLN i jest w porządku

Ad. 4 nie wziąłbym takiego auta nawet w prezencie, same problemy, szczególnie z tym silnikiem i starą elektryką

 

Ogólnie możemy rozwiązać wszystkie Twoje problemy, ale najpierw musisz pojechać na kompa, chcę znać wszystkie błędy. Druga sprawa to czy chcesz doprowadzić auto do perfekcji, bo żeby zdrutować i tylko jeździć to naprawdę nie chce mi się po raz kolejny rozwodzić.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy właśnie wróciłem z diagnostyki

 

1, czujnik teperatury cieczy do wymiany

 

a po zatym zero jakiś informacji pod mój temat :|

 

niewiem koledzy za co się brać teraz zapalę auto i sprawdzę ten dym jeszcze raz jaki ma kolor zapach

jak sprawdzić stan płynu ?? czy go nie brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty liczyłeś, że na kompie wyjdzie czy cieknie olej czy płyn? Poza tym spawa jest prosta jak jeba... jak na biało to płyn a jak kopci na niebiesko to olej, spod pokrywy. Jeżeli twój siep stał trzy lata bez odpalanie, pewnie jeszcze pod chmurką, to uszczelki i inne gumowe elementy są w opłakanym stanie. Hej Ttrol nieźle was tam w Łodzi golą, u nas za komplet 1450 bez rabatu :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty liczyłeś, że na kompie wyjdzie czy cieknie olej czy płyn? Poza tym spawa jest prosta jak [bAD]... jak na biało to płyn a jak kopci na niebiesko to olej, spod pokrywy. Jeżeli twój siep stał trzy lata bez odpalanie, pewnie jeszcze pod chmurką, to uszczelki i inne gumowe elementy są w opłakanym stanie. Hej Ttrol nieźle was tam w Łodzi golą, u nas za komplet 1450 bez rabatu :!:

 

 

 

chyba nie przeczytałeś całego postu od początku to raz nie rob ze mnie debila bo wiem co może wyjść na diagnostyce komputerowej a jeszce jedno auto nie było jezdzone ale nie wiesz jakie miało warunki tak że takie komentarze schowaj do kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hej, napisz gdzie miałeś te nieszczelności, bo bardzo mnie to ciekawi. Nigdy nie widziałem, żeby te wydechy były dziurawe, chyba, że przedlift, ale to i tak nie na wylot.

 

 

kolego jak bym mial zdjecie calego ukladu to bym ci zaznaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też wydobywał się dymek z mojej buni.Wszystkie płyny eksploatacyjne miały stan.Jak się okazało to była nieszczelność na środkowym tłumiku,katalizatory i po rozgrzaniu auta dosłownie coś tam się gotowało .

P.S.Dobry przedmuch wydechu na autostradzie i problem narazie zniknął.Sam nie wiem co to było za cholerstwo. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.