Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam pytanie do znawców. Jako że jestem użytkownikiem E53 ze skrzynią GM i pogodziłęm się z tym, że kiedyś czeka mnie problem związany z ASB (jak większoć z nas), to nurtuje mnie pytanie. Po pierwsze czy zamiast skrzyni ASB firmy GM można by zastosować skrzynię niby lepszą ZF ( z tą lepszością opinie podzielone bo ponoć też padają całkiem często), czy nie ma takiej opcji. Oczywiście wiem, że różnicą jest np sterownik skrzyni a co za tym idzie wiązka kości itp. Chodzi o to czy mechanicznie skrzynie można bez kłopotów zamontować. Co z przystawką skrzyni napędem X-drive itp. Druga sprawa to jak wyszła by większa ingerencja w auto poprzez zmianę ASB na manualna przekładnie. Wiadomo pedały, wał, kodowanie ECU silnika na manuala, a co z kwestją napędów przystawka itp. Pytania czysto retoryczzne. Paprostu zaintrygowała mnie taka kwestja, a może nie tylko mnie. Co Wy na to?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mnie kiedyś padła skrzynia, przed liftem - GM. Z desperacji miałem włożyć manuala, ale zrezygnowałem. Jedyne co bym zaoszczędził to może nieco więcej mocy i z litr mniej spalania na 100km.Ale wyremontowałem skrzynię i teraz mam wsio jak być powinno plus komfort! Daruj sobie manuala, w mieście wajhować...? He.
Opublikowano
Co racja to racja. Też zawsze miałem BMW w automatch i było super. A z ciekawości ile kosztowała Cię naprawa, i jak sie sprawuje po remoncie?
Opublikowano

Powiem tak koduje auta które miały automat a teraz maja manual. Moim zdaniem niema sensu taki zabieg, raz że koszty dwa że zawsze potem jakieś pierdoły wychodzą, nawet jak się dobrze zakoduje pozmienia wiązki to niejednokrotnie auto wraca bo coś jeszcze trzeba pozmieniać. Kolejny problem to sprzedaż takiego auta jak jest jeszcze dość dużo warte to klient który kupuje na pewno weźmie VIN i będzie chciał sprawdzić i wyjdzie ze było robione i bez dobrej dokumentacji zdjęciowej nikt nie uwierzy że auto nie jest po dzwonie i wymianie silnika i skrzyni.

Jak będziesz dbał o automat, wymieniał olej regularnie to będzie ci długo służył bez żadnego problemu.

Tak wiec zostań przy automacie i dbaj o niego, jak nie to sprzedaj i kup inne auto w manualu.

Opublikowano
Co racja to racja. Też zawsze miałem BMW w automatch i było super. A z ciekawości ile kosztowała Cię naprawa, i jak sie sprawuje po remoncie?

naprawa ok 4tyś zł. sprawuje się dobrze, czasami z 5 na 4 nie wrzuci, ale podjade w wolnej chwili i zobaczą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.