Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

mam dziwne dźwięki przy wciskaniu sprzęgła oraz przy gaszeniu silnika.

film wrzuciłem na YT.

 

 

proszę więc o posłuchanie i ewentualną diagnozę.

co to słychać???

sprzęgło nie było nigdy wymieniane a buma ma już trochę przejechane.

dzięki

Bartek

Opublikowano
Panie, dwumasa się kłania. Zrób odrazu komplet ze sprzęgłem. Miałem to samo tylko ciszej, wymieniłem 2 tyg temu i teraz jest lala.
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Opublikowano

Przy gaszeniu wygląda na koło dwumasowe. przy wciskaniu sprzęgła to bardziej wskazuje na sprzęgło, możliwe ze docisk, ale to i tak do wymiany komplet(docisk tarcza i najlepiej łożysko)

 

Ja za nowy komplet zapłaciłem 1800pln

- Koło dwumasowe LUK

- kpl. sprzegło SACHS

* tarcza

* docisk

* łożysko oporowe wraz z łapą

 

Co do sprzęgła SACHS czy LUK . Kup to co będzie tańsze. To dokładnie te same części. Na np tarczy sprzęgłowej miałem bite LUK drukowane SACHS i również drukowane VALEO.

 

LUK jest oryginalnie - fabrycznie montowany do BMW

 

Tak czy siak, skrzycie trzeba zrzucić i sprawdzić co się dzieje. jak będzie wszystko zdemontowane to od razu zobaczysz co jest nie tak.

 

Demontaż skrzyni w bmw to sama przyjemność ;) w porównaniu do innych aut głównie przednionapędowych...

 

Z mojego koła dwumasowego np wypłynęła maź...

Sprzęgło wcześniej czasem szarpało przy ruszaniu.

Tarcza też była cieniutka już więc zdecydowałem się na komplet.

 

 

Koło dwumasowe to cholernie idiotyczne rozwiązanie.

Ogólnie kolego NIGDY więcej manuala :P Automat wygodny i bezawaryjny...

Opublikowano

dzieki za wszystkie odpowiedzi.

na zgaszonym silniku nic nie slychac.

przy ruszaniu czasem tez szarpnie.

no i juz calkiem wysoko bierze te sorzęgło.

wiec wymienie pewnie caly komplet.

1800 z kolem dwumasowym? to calkiem do zaplacenia.

no i jak sie wstawi nowe sprzeglo, to jak nowa dusza w samochodzie,

bede to robil dopiero w kwietniu jak pojade do polski. bo w holandii za komplet wraz z robocizna w dobrym warszrtacie 2200euro

wiec wole sobie na wakacje pojechac....

Opublikowano

Tak 1800 za koło dwumasowe i sprzęgło.

Z tego co pamiętam 910 koło i chyba 890 sprzęgło.

+ oczywiście robocizna. Ja robiłem samemu.

Jeśli masz na myśli powrót tym samochodem to nie polecam. Przez jazdę z uszkodzonym kołem dwumasowym mogą być później dużo większe problemy.

Opublikowano

dodam jeszcze ze juz tak jezdze ok 30 tys km.

przy ruszaniu na biegu jak puszczam sprzęgło, przy zmianie biegów nie slychac nic...

podczas jazdy jest to w sumie nie zauwazalne.

biegi zmieniam bez problemow.

znajomy co bedzie mi to rozbieral mowi ze to lozysko tak slychac...

 

co to znaczy ze z 2 biegu nie mogę ruszyć? gaśnie..

 

pozdrawiam.

Opublikowano
Uszkodzone koło dwumasowe bardzo źle wpływa na wał korbowy poprzez swoje stuki. a dokładniej na panewki.
Opublikowano

Mam tak samo ze sprzęgłem, hałasuje troche słabiej, ale słychać, dokłądnie tak w połowie. Do tego chodzi cieżko, znaczy ja tego nie czuję jak jeżdzę, dopiero jak wsiąde z innego auta do siebie to czuję :)

Sprzęgło do wymiany, zastanawiam się czy LUK czy Sachs wziąść do 120d.Koło 800zł samo sprzęgło. Chyba nie ma różnicy, bo oba dobre raczej.

Natomiast jak sie okaże że u mnie też dwumas do wymiany to wezme taki zestaw : http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-bmw-e46-e90-e91-e60-2-0d-i2071613718.html i będzie spokój.

 

Nie mam natomiast tego efektu jak u Ciebie na koniec, nic nie nie buja i nie ma tego odgłosu przy gaszeniu.

Opublikowano

No to trzepanie przy gaszeniu to raczej koło dwumasowe...

 

matti jeśli się zastanawiasz które sprzęgło Sachs czy Luk to tak jak pisałem wyżej. Kup to co będzie tańsze. Sprzęgło SACHS jest produkowane przez LUK'a. Jeśli będziesz bardziej zainteresowany mogę podesłać fotki

Opublikowano

hmmm

to w sumie moze sie okazac ze dwumas jest ok, a to np tylko lozysko docisk i tarcza. bedzie o polowe taniej.

ja tez nie mam klapek w kolektorze.

 

ponawiam pytanie:

 

Co to oznacza ze nie mogę ruszyć z 3go biegu, dwójki ledwo

a niektóre samochody ruszają z 4 spokojnie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej,

 

Dołącze się do tematu, żeby nie zakładać nowego. Chcę wymienić koło pasowe +paski klinowe, ten główny i ten od klimy (paski mam założone jakiejś durnej firmy nie pamiętam jakiej już, ale zmieniam na oryginalne). Objawy takie, że przy gaszeniu w sumie od początku kupna był taki pisk, przy zapalaniu tego nie ma, czasem jak się na parkingu manewruje na małych obrotach potrafi zapiszczeć przy mocno skręconych kołach. Mechanik powiedział, że koło pasowe ma luzy już, w sumie mi to nawet pokazał, polecił też zmienić paski, bo są słabej firmy i one też to mogą powodować (piski).

 

Chciałbym się zapytać czy wygórowana cena za części i robociznę, może ktoś z Was ostatnio to robił i się może wypowiedzieć:

- pasek wieloklinowy 198zł org bmw,

- pasek wieloklinowy (ten od klimy, org bmw) 98zł,

- koło pasowe 1114zł (org bmw),

- śruba, bo nie ma przy kole.. 60zł (to jest smiech ;))

 

na powyższe ceny dostanę 5% rabatu więc chyba nie jest zle. Za robociznę chce 369zł brutto w tym będzie wyczyszczenie chłodnicy, bo ponoć ją trzeba zdjąc przy wymienia koła. Czy cena robocizny jest wygorowana ? ile z tym jest tak naprawde roboty?

.

Opublikowano

Właśnie chyba mam GATE i są do bani (piszczą i śmierdzą - tak mi powiedział spec od bmw ;)) co do pasków nie mam wątpliwości, że zmieniam na oryginał - bardzo dużo osób tak radzi.

 

Nad kołem się zastanawiam, właśnie mechanik zaproponował mi corteco, mówił, że montują i nie ma z tym problemów.

Tylko na forum znalazlem, że ludziom potrafiło corteco pęknąć po 5k km...pewnie przypadki, które mogą się zdarzyć w każdej firmie. Zobaczę jeszcze,

głównie mnie interesuje czy robocizna jest ok 369zł brutto za wymianę tego co napisałem +czyszczenie chłodnicy w tym gratis.

 

Ceny części jakie podałem to w inchape bmw we Wrocku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

corteco ida na pierwszy montaz!paski gates sa brdzo dobre ten spec od bmw widzial napis ze to stwierdzil?

jak goscie kumaci to bez sciagania chlodnicy to zrobia w 30 min!

u mnie piszcza z rana jak jest wilgoc ,przy gaszeniu nie zrobilem juz 5otkm tak i nic sie nie dzieje

Opublikowano

Nie jestem pewny czy mam pasek gates, powiedział jakąś nazwę która na 99% zaczynała się od G... muszę sprawdzić dokładnie.

Tak czy siak mam pisk przy gaszeniu, ktory juz by trzeba bylo rozwiazac, bo mam je z 2 lata prawie. Może to przez to kolo tylko, które juz ma luzy, ale przy okazji nowe paski nie zaszkodzi zalozyc. Mechanikowi ufam, bo bardzo duzo osob go poleca, naprawia tylko BMW od wielu lat i nie naciaga (serwisuje u niego regularnie auto).

 

Krzysiek zmieniałeś u siebie ten zestaw jakoś niedawno? ile zapłaciłes za czesci i robocizne?

 

Przy okazji jako ciekawostka, jak bylem sprawdzi ceny w aso czesci, jakis koles kupowal pasek wieloklinowy ten od klimy do swojej bmw 3.

Co smieszne, powiedzial ze przyszedl po oryginal, bo kupil niedawno contitech, ale jako niby zamiennik do BMW i pasek jest za dlugi o jakies 2mm (rozszerza sie pod wplywem temp. ponoc) i mu sie slizga. Kupil oryginal w bmw, dla ktorego tez produkuje contitech z tego co wiem (facet tez o tym wie), a jednak pasek potrafi sie roznic - moze ciut inny sklad materialu z ktorego zrobiony jest pasek. Polecal mi kupowac oryginalne tak czy siak. Zalezy mi chyba na oryginalnych czesciach, bo akurat jest to sprawa dotyczaca napedu, fajnie nie miec zadnych dziwnych dzwiekow, niech autko chodzi ladnie. Musze tylko przemyslec czy kolo oryginal czy corteco.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie robilem ,myslem o tym ale paski mam w dobrym stanie ,kolo jeszcze tez pojezdzi ,sam sobie wymienie jest na seri 3 opisane jak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.