Skocz do zawartości

Duże spalanie, falujące obroty i przerywa E36 1.6 m43 Pilne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją e36 1.6 m43 ponieważ spala około 18-20l gazu przy jeździe trochę w mieście trochę w trasie ogólnie nie kręcę go wysoko ale ostatnio zauważyłem że na 1,2,3 biegu na wysokich obrotach jest odczuwalne przerywanie, na biegu jałowym(luz) falują obroty, na benzynie jak jest zimny odrazu po odpaleniu muszę mu trzymać gaz około 1,5-2tys obrotów przez chwilę bo zgaśnie potem mniej więcej się unormuje ale i tak falują obroty. Jak myślicie sonda? bo czujniki temperatury zmieniłem ostatnio dwa ponieważ nie pokazywało mi na liczniku i odrazy zmieniłem dwa bo kupiłem za dobre pieniądze wraz z innymi częściami fakt że używane. Czekam na wasze wypowiedzi ponieważ nie wiem za co się zabrać. Odrazu możecie powiedzieć jak się sprawdza sonde słyszałem że jak jest uszkodzona to po wyczepieniu jej nie ma różnicy w pracy silnika.

 

A i jeszcze zapomiałem dodać że to zwykły gaz i że ciężko pali na gazie nawet jak ciepły ponieważ np chce go zapalić kręcę rozrusznikem próbuje załapać łapie i przestanie łapać chwile dłużej go pokręcę albo dam gazu to zapali. A jak pierwsze przekręcenie rozrusznikiem chce załapać i mu puszczę i drugi raz zakręcenie to na dotyk odpali. Na benzynie bardzo ładnie pali. Z góry dziękuje za pomoc :)

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mysle ze musisz sie udac z tym do gazownika. Stawiam na twarda zuzyta membrane parownika(reduktora) i rozstrojona dawke i czulosc membrany.

-zapewne do wymiany tez kable WN i swiece

-zobacz tez czy guma od przeplywki nie ma pekniec, tak samo sprawdz waz odmy i weze silniczka krokowego.

a jesli chcesz to zrobic sam poszukaj na google jak ustawia sie twoj parownik (reduktor) zapewne bedzie na jakims forum gazownikow

Opublikowano
Mysle ze musisz sie udac z tym do gazownika. Stawiam na twarda zuzyta membrane parownika(reduktora) i rozstrojona dawke i czulosc membrany.

-zapewne do wymiany tez kable WN i swiece

-zobacz tez czy guma od przeplywki nie ma pekniec, tak samo sprawdz waz odmy i weze silniczka krokowego.

a jesli chcesz to zrobic sam poszukaj na google jak ustawia sie twoj parownik (reduktor) zapewne bedzie na jakims forum gazownikow

 

 

Ale benzyny tez duzo pali i na benzynie gasnie, chodzi tak jakos dziwnie, przy silniczku krokowym wszystko ok bo ostatni mialem wyjete bo go czyscilem, ale to i tak nic nie dalo z falowaniem

Opublikowano

mi moja m40b18 na autoamcie palila 16 -18 gazu i zmienialem sonde, przeplywke itp

okazalo sie ze parownik byl juz do bani i trzebabylo albo kupic nowy albo tak jak kolega wczesniej napisal kupic zestaw naprawczy i wymienic srodek(membranę i te inne bajerki )

Opublikowano

jezdzac na zuzytych swiecach to zaden problem wycisnac 20l z tym silnikiem, zuzyte swiece potrafia podniesc spalanie o prawie 50%

 

a ja jezdzac ze wszystkim sprawnym, potrafie wycisnac srednia 16l

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie przesadzajcie, raz w zyciu przekroczył 15 litrów i to bardzo dużo jeździłem na samej trójce do odcięcia. Kolego sprawdź sondę, kup nowe czujniki, wymień świece, ten parownik też możę być jużdo kitu. Jak masz silnik m43 to w ukłądzie podciśnienia jest taki zawór, który jak nawali to włąśnie objawia się zwiększonym zużyciem.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No własnie niekoniecznie. Znajomemu ja padł ten zawór to po za zwiększonym spalaniem nie miał jakiś inny objawów.

 

PZDR>

Opublikowano

Panowie jestem bardzo zaskoczony z tego co dzisiaj ujrzałem.. Wkońcu się zdenerwowałem że bmka gaśnie mi odrazu po odpaleniu i falujące obroty. To postanowiłem wykręcić świece i niestety wmurowało mnie. Wykręciłem z pierwszego cylindra patrze no zbytnio nie przepala bo jest czarna, druga też czarna i w dodatku z jednej strony był ten drucik nie wiem jak to nazwać dotykał iskrownika, trzeci tak samo czarna, a czwarta masakra.. te druty powyginane i w dodatku tego środka nie było tylko ten sam iskrownik ze środka. Zresztą sami zobaczcie dodaje zdjęcia poniżej. I powiedzcie czy mogło coś się stać że ta świeca tak wygląda i czy to było powodem spalania takiej ilości gazu. Kupiłem już nowe świece NGK bkr6ek v-line 20. Te były NGK BMW i tak samo bkr6ek. Po zmianie świec odpaliłem go i chodzi równo na gazie a na benzynie bardzo minimalnie faluje ale to w granicach od 0,9tys-1,1tys ale to może wina tego że zimny i już nie gaśnie. Czekam na wasze wypowiedzi.

 

http://images50.fotosik.pl/1336/d81cf821e3ede15bmed.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/1273/c4812b85a0b79823med.jpg

 

http://images41.fotosik.pl/1272/e0e03c7e378d9f32med.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/1273/18cd0f2a54715076med.jpg

 

http://images45.fotosik.pl/1328/bfa7246d85a768a4med.jpg

 

http://images46.fotosik.pl/1283/1157c47ca32d3627med.jpg

 

http://images45.fotosik.pl/1328/e015299d54bb25bdmed.jpg

 

http://images47.fotosik.pl/1326/892efed4b8bc3dd8med.jpg

 

http://images35.fotosik.pl/1138/f7ed77aae0e0595emed.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tą oryginalne świece, ze znaczkiem BMW!?? Masakra to one mają pewnie z milion lat i trylion kilometrów za sobą!!! Nie wymieniałeś nigdy tego elementu? On podlega wymianie co 30tyś, na gazie to nawet co 15tyś. Ja wymieniam co 10 razem z olejem.

 

PZDR>

Opublikowano
Tą oryginalne świece, ze znaczkiem BMW!?? Masakra to one mają pewnie z milion lat i trylion kilometrów za sobą!!! Nie wymieniałeś nigdy tego elementu? On podlega wymianie co 30tyś, na gazie to nawet co 15tyś. Ja wymieniam co 10 razem z olejem.

 

PZDR>

 

 

Słuchaj ja ten samochód mam od 2miechów. Więc myślisz w tym tkwił problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak świece są oryginalne to ja nie chcę widzieć tego oleju w silniku, filtra paliwa i powietrza. Pewnie raz na 50tyśkm wymieniane. Masakra. Wymień wszystkie podstawowe elemetny, wyczyść przepustnicę, silnik krokowy, przeplywke preparatem do gaźników, sprawdź dolot. SOnda pewnie też bedzie jakaś strara i pewnie jużdawno padła.

 

PZDR>

Opublikowano
Czyściłem wcześniej już krokówke i przepustnice i kolektor ssacy bo myślałem że w tym wina, olej był wymieniany 5tys temu, a filter powietrza ja zmieniałem. A akurat miał 3 wlascicieli w pl i wszyscy są w karcie pojazdu i każdy miał na siebie zarejstrowane. A w chłodnicy płyn.
Opublikowano
A dowiem się od was czy to mogło mieć winę czy nie wypowiecie się na ten temat. Bo jutro i tak do gazownika jadę bo się z nim umówiłem. Sondę też postaram się sprawdzić ale napewno wcześniej niż sobota nie dam rady bo nie mam gdzie w tyg. na kanał jechać
Opublikowano
na spalanie również. kolega sebae36 nawet o tym pisał w innym temacie... ale jak koledzy mówią że sonda głownie ma wpływ na duże spalanie..i raczej bym to obstawiał. a te świece zostaw sobie na pamiątke :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.