Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Jestem tutaj nowym użytkownikiem, do tej pory przeglądałem forum ale nie posiadałem konta. Powoli zbliżam się do sprzedaży mojego dotychczasowego pojazdu i zaczynam intensywniej myśleć nad tym, co będzie następne. Zainteresowało mnie E46 w wersji compact z 2004 roku - auta są dość tanie, niezbyt duże, ale wystarczająco przestronne jak dla mnie (dłuższe wyjazdy ponad 1tkm robię tylko 2 razy w roku w 4 osoby). Auta używam głównie do dojazdów do pracy/na uczelnię (mój minimalny dzienny przebieg to 60km), dlatego też pod uwagę wziąłem wersję "w dizlu". Nie jestem maniakiem jednostek wysokoprężnych, jednak miałem okazję jeździć E90 318d i F10 520d i uważam, że BMW robi bardzo fajne silniki diesla, które dają sporą frajdę podczas prowadzenia samochodu. O wyborze takiej wersji silnikowej decyduje mój styl jazdy - jeżdżę delikatnie mówiąc dynamicznie, więc mam nadzieję, że na mojej trasie 2.0d będzie w stanie zmieścić się w 8l, w benzynie podejrzewam, że zużyłbym ok 12 litrów (przy porównywalnych parametrach silnika). Oczywiście pomimo tego, że lubię poszaleć, szanuję auto, więc nie ma mowy o deptaniu zimnego silnika. Martwią mnie jednak opinie dotyczące silnika 2.0d 150ps z 6 biegową przekładnią. Słyszałem o problemach z wtryskiwaczami, klapami w dolocie, 2masami i poza jednostką napędową - o dość awaryjnym zawieszeniu. Jak jest na prawdę ? Chciałbym też dowiedzieć się od użytkowników jak wyglądają ceny części zamiennych, czy rzeczywiście eksploatacja kilkuletniego bmw E46 320td wiąże się z dużymi wydatkami ? Po przejrzeniu ofert rynkowych jedyną alternatywą jest dla mnie meganka po lifcie z 2.0 dCi (2007r) pod maską - zalety to głównie silnik, całkiem znośny w jeździe i praktycznie bezawaryjny, za bmw przemawia niższe spalanie oraz napęd na tył (ogólnie zawieszenie powinno być zdecydowanie lepsze do dynamicznej jazdy).
Opublikowano

wymienione niby wady dotyczą wszystkich diesli z tego i obecnego okresu no oprócz pękającego wału korbowego :)... zalejesz lipną ropę i po wtryskach ... jeździsz jak emerytowana złotówa to siada dwumas :) ... katujesz zimny silnik , szybko gasisz po ostrej jeździe to siada turbo ... ogólnie jak dbasz tak masz ... z wad fabrycznych to trochę tego jest ja pamiętam tylko jeż i rdza pod maską . Na forum dużo znajdziesz

 

compakt i 4 osoby z bagażami przez 1k km ? :) to żarcik chyba :) co do eksploatacji to mając do wyboru BMW , a megankę to raczej tańsze będzie BMW (no chyba , że wspomniany wał korbowy klęknie ) co do spalania przy mocno dynamicznej jeździe ciężko będzie się zmieścić w mieście w 8 litrach ...mój wynik w sedanie to 10,5 fakt , że w zimę , ale tylko wtedy miałem okazję dłużej pojeździć :)

Kamil
Opublikowano
Spalanie miałem na myśli w cyklu pozamiejskim (a w zasadzie 80% trasa 20% miasto), do miasta nie kupiłbym diesla. Wiadomo, że "jak dbasz, tak masz" ale chodziło mi tu o newralgiczne punkty jednostki napędowej, tak jak np w 2.0 TDi pompy oleju czy głowice, sposób użytkowania to już inna kwestia. Dlatego też równie mocno intersuje mnie meganka z 2.0 dcikiem w wersji 150 konnej, bo silnik ma rewelacyjne (jak na nowoczesnego diesla) opinie wśród użytkowników i mechaników, natomiast mam świadomość, że pod względem podwozia nie będzie takiego funu z jazdy (i niestety zawieszenie niezbyt trwałe, chyba, że coś poprawili w stosunku do przedliftówki). Czy są jakieś typowe usterki silnika poza DM, które da się zauważyć podczas zakupu autka i tym samym obniżyć trochę ryzyko ? A może warto jednak zainteresować się 2 litrową benzyną ? Jak z awaryjnością tego silnika ? Ile spala przy "deptaniu" na krajówce, ile na autostradzie ;>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.