Skocz do zawartości

Prosba o pomoc w doborze silnika


cybulradical

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na tym forum. Jestem Cybul Senior zajmujemy się budową i modyfikacjami aut do motorsportu. Mamy pewne doswiadczenie z BMW na płaszczyźnie driftingu (zawieszenia na miarę, unibole, klatki, odchudzanie, skręty, swapy itp). Warsztat w Nieporęcie Cybul Radical Solution.

Np:

A teraz jaki mam problem: Budujemy rajdówki i wyprawówki 4x4. Poszukuję silnika TD, ew, D takiego powyżej 110km może być stalowy. Najważniejsze by był tani i prosty.

Pomyslałem o 2.5 td tym z początku produkcji i tu mam kilka pytań:

-na allegro widziałem z opisu takie same silniki tylko że jeden ma smok z przodu a inny z tyłu. Dla mnie lepszy jest ten ze smokiem z tyłu bo na długich podjazdach oleju

nie braknie.

-czy da się tem motor zamontowac bez kompa (widzę że pompa mechaniczna więc pewnie tak)?

-czy wybór tego silnika ma sens( potrzebny jest żywotny i debiloodporny)

Ew. poproszę o inne propozycje tylko nie common rail, może inna marka?

Dzieki za pomoc pozdrawiam Cybul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spostrzy jest 2.4td lecz lepiej mu dołożyć intercoler bo głowice trochę słabe . 115 koni ale na dobrym przełożeniu zdrapałby się wszędzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega dulas735i pisze do silnika 2,4td potrzebne jest zamontowanie intercoolera bo sąsłabe głowice (nie wytrzymują obciążeń cieplnych) no i trzeba dość sporą chłodnice oleju zamontować żeby to wszsytko razem jakoś współgrało dobrze. Miałem m21 więc wiem co mówie :lol:

 

Chyba 2,5 td przerobiony na mechaniczna pompe to lepsza propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 z pompa 2,4 to ciekawe rozwiązanie ale i tak ma trochę elektroniki , miałem 2 silniki 2,4 oby 2 były piłowane , na 3 biegu potrafiła spalić lacza 225 17 cali , i bez intercolera trzaskała głowica a na bloku nawet śladu nie było , 2,4 ma większa i wydajniejszą turbinę , a co do chłodnicy oleju to daje radę bo przy katowaniu lekko się tylko rozgrzewa , kiedyś jak wyjąłem 2,4 z budy dałem tylko trochę paliwa i + na zawór pompy i rozrusznik i silnik chodził na glebie , konstrukcja prosta jak cep i chyba 2,4 jest troszkę lżejszy od 2,5 a to w sporcie też ważne , to są dobre silniki ale zamiast kombinować i ryzykować może przeszczepić coś od orginalnej terenówki np nissan patrol , tylko niech nikt nie myśli ze sieje cherezje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w 2,4td te przeklęte głowice strasznie pękaja. Do sportu sie za bardzo nie nadaje. A 2,4D bedzie chyba do takich wyczynów za słabe. Także bym przemyślał propozycje innego silnika bo stare diesle bmw mogą sie słabo sprawdzić w takich sportach one raczej ogólnie nie lubią pałowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyczerpujacą odpowiedź.

Właśnie sprawa dotyczy silnika do aut na wyprawy nie do upalania. A dokładniej zastępnika silnika patrola,2.8td 116km gdzie również głowice lecą. Kupic takowego sie nie da.

Dobry silnik to biały kruk w całej europie. Co bogatsi sprowadzaja z arabii. Wkładamy w standardzie M60 i M62 ale drogo wychodzi bo paliwo i całąwiązke z kompem trzeba uszyć. ewuesy, vanosy to słabe to również generatory kosztów.

A te silniki 2.4 td to te same co bywały w 524 td i 324td z lat 80-90? jeśli tak to myślę że to tez białe kruki?

Dzięki i pozdrawiam Cybul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to te same co w e28 e34 524 td i e30 324td. No nie należa do zbyt często występujących silników. Ale zapewne nie są tak drogie i żadkie jak od nissana 2,8td. Chociaż 2,4td wyszukać gdzieś w dobrym stanie to ciężka sprawa. Nie da się tego ukryc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.