Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tak jak w temacie w dolocie powietrza który jest przykręcony do przepływomierza a następnie wchodzi do turbo ma jeszcze jeden mały wąż który nie wiem do czego służy ale z niego wydostaje się olej w małych ilościach. Do wizualizacji http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/Touring/Europe/318d-M47N2/LHD/N/2007/march/browse/fuel_preparation_system/mass_air_flow_sensor_intake_silencer/ pozycja 4. wąż który zasysa olej to pozycja 7. Proszę o pomoc!!!

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam mam podobny problem. Po przejechaniu 200km mam krople oleju na oslonie silnika. Zrobilem juz okolo 8000 km i nic sie na razienie dzieje! Mechanik powiedzial ze te typy lubia sie pocic nie tylko przy turbo!
Opublikowano
Tylko ja zlokalizowałem z jakiego miejsca olej dostaje się do dolotu powietrza. Co zrobić aby tym dodatkowym wężykiem olej się nie dostawał do dolotu i do czego służy w/w wężyk?
Opublikowano

Znalazłem już odpowiedź, olej ucieka z separatora oleju przez odmę. Z tego co widzę zaleca się wymianę odmy oraz separatora. Czy wymiana da nam 100% że olej nie będzie się dostawał do dolotu powietrza do turbo??? Co trzeba dokładnie wymienić - lista części wchodzących w skład odmy.

Czy trzeba wymieniać na nową czy wystarczy same czyszczenie ???

Opublikowano
a nie jest o przewód, który doprowadza powietrze z odpowietrzenia skrzyni korbowej "odmy"?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dokładnie to ten przewód ! Tylko czy wymiana odmy i separatora pomoże ???

I czy trzeba wymieniać na nową czy tylko wyczyścić ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

troche pomoze wymian ale nie calej odmy tylko separatora tego parcianowego bo on lapie olej a nie przepuszcza jedynie minus tego ze trzeba pamietac o nim i czesto go wymineiac co druga wymiane oleju chodzi mi o to http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i2030353814.html

tej nowego separatora nie rozumiem wogole !!wiem ze kolega Hipo poradzil sobie viewtopic.php?f=70&t=120696

Opublikowano (edytowane)
Hmm jak czyściłem dolot i egr to wymontowałem również odmę..powiem tak jak dla mnie to w tej odmie jedyne co się może popsuć to membrama (pęknie ze starości) u mnie była cała..a separator oleju to kawałek plastiku z dziurkami w którym niema co się zepsuć. Według mnie przedostawanie się oleju do dolotu powietrza może zahamować zastąpieniem plastikowego separatora tym filterkiem jaki jak jest w odmie w e46 Edytowane przez alvarokr
Opublikowano
Co ma do rzeczy kiedy był wymieniany filtr, proszę tylko o odpowiedz czy mam wymienić całą odmę z separatorem czy tylko sam separator by nie dostał się olej do dolotu powietrza do turbiny a wywody na temat kiedy był wymieniany filtr powietrza lub oleju nie ma sensu gdyż to nic nie ma wspólnego usterką.
Opublikowano
A wlasnie ze ma mialem tak zapchany filtr powietrza ze turbina ciagnela syf z odmy. Tak przynajmniej twierdzi mechanik!
Opublikowano

To proponuję byś zmienił mechanika gdyż nie da się tak zapchać go by miał problemy z zasysaniem powietrza co najwyżej może przepuszczać syf (pył)

Odma i separator ma za zadanie odpowietrzać skrzynię korbowodową i nie dopuszczać by olej się wydostał, z tego co zdążyłem się zorientować to gdy go się nie wymieni za wczasu to mamy turbinę w oleju i co za tym idzie intercooler, EGR, przepustnicę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym na Twoim miejscu kupil sam wkald ten parciany ktroy przyjmuje ten olej ,ja ostanio wymineilem cala odme to bylo w wakcje ,ale juz zamowilem ten sam wkald i bede go zakladal w najbliszym czasie :cool2:

decyzja nalezy do Ciebie

Opublikowano

Wreszcie same konkrety !!!

Proszę o informację jaka jest cena takiego wkładu oraz czy zmiana jest bardzo skomplikowana ???

Jeszcze raz dziękuję koledze "krzysiek555" :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
troche pomoze wymian ale nie calej odmy tylko separatora tego parcianowego bo on lapie olej a nie przepuszcza jedynie minus tego ze trzeba pamietac o nim i czesto go wymineiac co druga wymiane oleju chodzi mi o to http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i2030353814.html

tej nowego separatora nie rozumiem wogole !!wiem ze kolega Hipo poradzil sobie viewtopic.php?f=70&t=120696

taki znalazlem na allego a w aso moze ok 80 zl tylko trzeba powiedzec ze sam wklad do strszego modelu bmw ,bez problemu to sam ogarniesz,jak wymieniales fitr powietrza po prawej jest ta odma napewno wiesz gdzie niezapomnij wymienic uszczelek bedziesz je mial w zestawie ,ja jeszce wszytsko tam czyszcze benzyna ekstrakcyjna czy jakims rozpuszczalnikem i w miejsce uszczelek rowniez :cool2:

ale to ja jestem przewrazliwony na tym punkcie ,ostanio wymienialem wszystkie uszczelki od ukladu dolotowego :norty:

i tez myslem ze przy turbo mi padla(dokaldnie na gorze) a tam wlasnie ten olej sie gromadzil :cry2:

Opublikowano

Możesz mi tylko wytłumaczyć dlaczego mam kupić ten filtr separatora oleju do starego typu i czy ten co podałeś link do niego na allegro to pasuje do E91 318d silnik N47

I czy po wymianie już nie będzie dostawał się olej do dolotu powietrza do turbo ???

Opublikowano
Co ma do rzeczy kiedy był wymieniany filtr, proszę tylko o odpowiedz czy mam wymienić całą odmę z separatorem czy tylko sam separator by nie dostał się olej do dolotu powietrza do turbiny a wywody na temat kiedy był wymieniany filtr powietrza lub oleju nie ma sensu gdyż to nic nie ma wspólnego usterką.

 

ja wymienilem kompletny separator oleju

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
ja bym na Twoim miejscu kupil sam wkald ten parciany ktroy przyjmuje ten olej ,ja ostanio wymineilem cala odme to bylo w wakcje ,ale juz zamowilem ten sam wkald i bede go zakladal w najbliszym czasie :cool2:

decyzja nalezy do Ciebie

 

jaki parciany, w nowszysch silnikach wkład separatora oleju jest cały plastikowy, parciane były w autach z początku lat 2000

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Nikt mi nie odpowiedział na pytanie czy jak wymienię ten separator oleju to już nie będzie dostawał się olej do dolotu powietrza???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie odpowiem ci na to pytanie , jak zmienie to podziele sie doswiadczeniem ale wydaje mi sie ze tak bo ten filtr bedzie go przechwycal,u moich kolego juz sie nie leje,ale jak sie sma przekonam to odpisze
Opublikowano
Właśnie dostałem maila z ASO i dowiedziałem się że separator powinno się wymieniać co 40-60 tyś km, często zdarza się że nie zostaje wymieniony celowo. Dostanie oleju do turbo oraz intercoolera oraz EGR no i dalej powoduje częstsze odwiedziny w servisie. Podobno łopatki turbiny jak się okleją nie mają już tak dobrej zdolności do szybkiego wchodzenia na obroty. Dodatkowo łopatki wtedy mają bicia na wirniku co powoduje dalsze uszkodzenie turbiny i to jest powodem częstych awarii turbo w naszych BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.