Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i pozdrawiam wszystkich Forumowiczów :D

Nie dawno tuż po uruchomieniu zapaliła mi się żółta kontrolka EML :? i świeciła cały czas nie wyłączając się ani na chwilę.Przejechałem tak aż 650km :shock:bo musiałem jakoś wrócić z zagranicy ale ze zmniejszonymi obrotami silnika,tak jak jest w opisie tej kontrolki w instrukcji obsługi e46.W trakcie podróży kilkakrotnie gasiłem i zapalałem silnik a kontrolka ciągle świeciła :x

Po przyjechaniu do domu do Pl samochód stał całą noc i rano chciałem nim jechać do znajomego mechanika.Wsiadam ,odpalam i kontrolka zgasła :D ale i tak tam pojechałem.

U mechanika podłączyliśmy do OBD kompa i wykazało nam błąd U0102.

Długo na necie nic nie umiałem znależć :mad2: co to za usterka aż wkońcu znalazłem ale na angielskiej stronie taki opis U0102 Lost Communication with Transfer Case Control Module :?

Pomóżcie co to za kod usterki U0102 ????

Dodam,że auto to BMW 318i e46, 2004r. ,a silnik to N46 (143Ps) benzyna i kontrolka EML jak dotychczas :) więcej się już nie zapaliła a zrobiłem już kolejne 700 km.

Opublikowano

Kolego

Masz błąd przepływomierza, a raczej informacje o jego słabym działaniu co może wpłynąć na zmniejszenie mocy. Tak wiec :

- po pierwsze skasuj błąd i sprawdź czy wróci ponownie

- po drugie sprawdź połączenia do przepływomierza czy są dobre czy wtyczki mają doby kontakt

- po trzecie sprawdź czy sam przepływomierz nie został zabrudzony olejem z odmy ( jak przesadzisz z olejem to jego nadmiar może aż na przepływomierz chlusnąć i go zabrudzić, nie czyść przepływomierza sam, pojedź do kogoś kto się zna aby go nie uszkodzić)

 

To powinno pomóc, jeśli błąd będzie powracał to może być przepływomierz do wymiany.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedż :)

Sorry,ale zapomniałem dodać,że auto ma od niedawna Lpg i czy to mogło mieć jakieś znaczenie przy tym problemie??

Dodam,że kontrolka zaświeciła po raz pierwszy na Pb,a w ogóle świeciła i na Pb i na Lpg cały czas

I nie było raczej zmniejszenia mocy

Opublikowano
W takim razie sprawdź odmę i sprawdź olej. Gaz gromadzi więcej wilgoci i na korku nieraz robi się maź do tego może się ona gromadzić w odmie i to może wpłynęło na przepływomierz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.