Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Strasznie dlugo ci to idzie. Robiles inne moduly np ecu? U mnie to max 5 minut trwalo na ecu i frm

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 338
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zdecydowanie za długo, jakie masz szybkości ustawione w COM?

Może coś nie tak z połączeniem tego MULF co dokładałeś,lub samym MULF? spróbuj np PDC puścić i zobaczysz co jest.

Opublikowano
mam teraz 50%. poczekam az dojdze do konca (miejmy nadzieje ze dojdzie). innych modulow nie probowalem. ustawienia mam takie jak byc powinny - COM1, opoznienie 1.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
4h to cale auto leci a nie jeden modul wiec na 100% cos masz zle ustawione.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

tak, jest odbior i transmisja jest po 4096. sterownik wersja 2.0.8.14 jezeli dobrze pamietam z glowy. pewnie cos jest zle, bo tak jak mowilem nie pali mi sie Ignition OFF a moge diagnozowac i kodowac.

mam tylko plik ediabas.ini i zadnego obd.ini bo jezeli by istnial w katalogu Ediabas lub Windows to mialbym Battery rowniez na OFF.

Instalowalem od zera BMW Tools 2.11 ktore bylo czyste i pozniej tylko zgralem do katalogow pliki SP Daten v45.

Opublikowano
najpierw powinieneś dojść dlaczego się nie pali ignition. jaki masz interfejs?? com czy usb? gdzie kupowany?? i jak z plikiem ediabas.ini i obd.ini oraz ustawienia portu com??
Opublikowano

Jeżeli wcześniej nie miałeś żadnych problemów z portami USB to moim zdaniem powinieneś wymienić fejs. Bo zapewnie to on jest winien twoim problemom.

Zamiast się bawić w programowanie zacznij od sprawdzenia fejsu. Najlepiej podjedz do kogos kto ma sprawdzony fejs i dzialajacy winkfp. Napewno ktoś z kolegów ci pomoże. Jak jesteś z Wawy to możemy się umówić.

Opublikowano

niestety nie :(.

2:10 am doszlo do 100% i wyskoczyl mi ten komunikat ze mozna jeszcze jeden raz zrobic update ECU. Zadne potwierdzenie ze wszystko jest OK.

 

Teraz ciekawostka - w USer Information Field mam stary nr ZB i brak mojego VINu, w Identification mam juz nowy nr ZB (ten do ktorego robil sie update)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jak jesteś z okolic Gdańska to pomogę.
Opublikowano
najpierw powinieneś dojść dlaczego się nie pali ignition. jaki masz interfejs?? com czy usb? gdzie kupowany?? i jak z plikiem ediabas.ini i obd.ini oraz ustawienia portu com??

 

jest to juz moj drugi interfejs wiec moze do 3 razy sztuka :). Pierwszy, polecany na amerykanskim forum od poczatku byl wadliwy, polaczylem sie z autem 2 razy i pozniej przez miesiac kombinowalem co moze byc nie tak, bo battery mialem ON ale ingnition raz wskakiwalo na ON raz na OFF a i tak nie moglem polaczyc sie z autem.

Drugi interfejs kupilem niedawno od jednego z kolegow na tym forum i jak pisalem problem jest z "Ignition OFF". Ani razu nie bylo na on, ale jak pisalem moge robic diagnoze i kodowanie modulow. Pisalem juz do "producenta" na PW, ale zbytnio nie wie, co moze byc nie tak. teoretycznie powinno byc na ON.

 

Polaczenie jest przez USB, transmisja i odbior danych 4096, opoznienie 1, sterownik FTDI 2.8.14.0. Stosowalem COM1, stosowalem COM3 ze zmianami w obd.ini (wtedy potrzebowalem ten plik) i zadnych zmian

Opublikowano
Przetestuj fejsa, na przyszłość kupuj od sprawdzonego sprzedawcy. Ja bym tu obstawiał fejsa lub coś z laptopem.
Opublikowano
Kolego wszystko bylo dorze programowanie zakonczone powodzeniem tylko winKFP chcial programowac UIF drogi blok i zakladam ze wtedy przerwales TY :D Date zaprogramowales.UIF mozna dograc za pomoca TOOL32 w 5 sek

 

nie do konca przerwalem, bo nie bylo takiej opcji. wcisnalem OK, ze chce dalej kodowac (do rana zostalo jeszcze pare godzin) tyle ze za chwile wyskoczyl mi komunikat z Windowsa ze program przestal dzialac wiec dopiero wtedy zamknalem WInkpf.

 

mozesz mi powiedziec jak dokonczyc sprawe w ToolSet32?

Opublikowano

ostatnie pytanie (mam nadzieje)

 

zakladajac ze dopisanie danych do MULFa przebiegnie korzystnie, co nalezy dalej zrobic zeby odpalic bluetooth i 6FL w aucie?

 

kiedys NSCExpert wyrzucal mi bledy jak chcialem zakodowac MULF2. zakladam ze teraz bedzie podobnie bo podobno po USB tego modulu nie da rady przeczytac.

Czy samo dodanie do VO opcji $644 (czy tez 640 czy 633???), zapisania jej w CAS i NFRM i ponowne przekodowanie wiekszosci modulow zalatwi sprawe czy jednak konieczne jest podlaczenie OPSa zeby zakodowac MULF2?

Obecnie jak przegladam calosciowy trace file ze wszystkich modulow w moim aucie to widze ze mam Bluetooth na nicht_aktiv.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Po co chcesz dodawac bluetooth do modulu swiatel? W samym CAS powinno wystarczyc. Zmien sobie na aktiv i powinno gra? Bluetooth to 644c

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

kiedys gdzies czytalem ze przy zmianie VO wypada zakodowac wlasnie te dwa moduly CAS i np FRM.

 

a co do zmiany z nicht_aktiv na aktiv jezeli nie bede mogl odczytac modulu 2MULF to raczej mi sie nie uda zmienic tej opcji, czy tez jestem w bledzie

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zmiany VO zapisujesz zawsze w CAS i FRM ,wszystko zrobisz bez OPS
Opublikowano
ok, cos mam nie tak z plikami w ediabas, bo teraz nie chce mi odczytac zadnego pliku prg w Tool32. pora wyrzucic wszystko i ponownie zainstalowac programy
Opublikowano

Tomek, niestety ja mam caly czas pod gorke i dzisiaj sie juz poddaje. Chyba jednak pora postawic na nowo caly system w laptopie, bo instalacja na nowo kolejnej INPY nic mi nie daje. Jeszcze tydzien temu Tool32 dzialal mi bez problemu i odczytalem sobie pewne wartosci z jednego z modulow, dzisiaj konczy sie na tym ze otwieram katalog z plikami prg, wybieram dowolny plik i koniec. Komputer mieli ale nic sie nie pokazuje. Wybieralem juz rozne wersje INPY z roznymi sterownikami ktore mam zainstalowane na komputerze i nic.

W najlepszym przypadku dochodze do takiego ekranu.

http://wrzucacz.pl/file/6431330550320/error-tool32.jpg

 

ta wersja INPY, to dokladna kopia plikow z czyjegos komputera (zadna instalka) i w moim przypadku dziala najlepiej bo ma najwiecej danych. Jednakze wczorajsze programowanie modulu robilem juz ze swojej INPY i SP Daten.

Opublikowano

Tomek, sformatowalem laptopa, zainstalowalem INPE od poczatku i Ignition jest dalej OFF. ale to nie wazne bo dziala mi Tool32. Mam jednak problem. wyglada na to ze potrzebuje wprowadzic wiecej danych. Skad je wezme z INPA?

 

apiJob("ULF2_HI","aif_schreiben","A264573;280212;9229740","")

 

Satz : 0

OBJECT = ulf2_hi

SAETZE = 1

JOBNAME = aif_schreiben

VARIANTE = ULF2_HI

JOBSTATUS =

UBATTCURRENT = 1

UBATTHISTORY = 1

IGNITIONCURRENT = 0

IGNITIONHISTORY = 1

Satz : 1

JOB_STATUS = ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR

AIF_NUMMER = 2 00 02 ..

AIF_DATEN = 18 Bytes

000 : 12 41 32 36 35 35 31 33 20 12 02 28 00 00 09 22 .A264573 ..(..."

010 : 97 40 —@

_TEL_AUFTRAG = 9 Bytes

000 : 86 55 F1 23 00 00 12 07 12 †Uñ#.... .

_TEL_ANTWORT = 23 Bytes

000 : 93 F1 55 63 01 FF FF FF FF FF FF FF 20 08 03 26 “ñUc.ÿÿÿ ÿÿÿÿ ..&

010 : 00 00 09 18 76 25 43 ....v%C

_TEL_AUFTRAG_2 = 27 Bytes

000 : 98 55 F1 3D 00 00 12 07 12 01 41 32 36 35 35 31 ˜Uñ=.... ..A26457

010 : 33 20 12 02 28 00 00 09 22 97 40 3 ..(... "—@

_TEL_ANTWORT_2 = 7 Bytes

000 : 83 F1 55 7F 3D 22 A7 ƒñU="§

Opublikowano

1) dalem mam cos skopane z Winkpf... nie wiem czy Windows 7 w moim laptopie nie gryzie sie z programami. Sprobuje zainstalowac Inpe na starym laptopie z XP i zobaczymy co tym razem mi sie przydarzy

2) w tool32 w trybie AIf_schriben probowalem roznych opcji. na poczatku wpisalem mu VIN (pelny jaki ostatnie 7 nie ma roznicy) i bylo ok, bo nastepnie pyta wyskoczyl mi z JOB_STATUS = ERROR_PROGRAMMING_DATE, podalem date, znowu JOB_STATUS = ERROR_ASSEMBLY_NR no i tu probowalem zarowno nowy nr 9229740 jak i stary 9187625 i za kazdym razem mialem JOB_STATUS = ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR

?

3) cfgschrieben tez nie idzie - JOB_STATUS = ERROR_RANGE_ARGUMENT. powiedz mi o co chodzi a ta ostatnia, 18 cyfra- czy to zawsze ma byc 0? czy to jest suma cyfr z VIN i sie wstawia ostatnia?

 

a to odczytalem przez Winkpf

 

Entries of the user info field:

 

--------------------------------------

Entry 1:

 

Vehicle identification number: C086726

Date: 26.03.2008

Change index:

Software number:

Office number:

Assembly identification number: 9187625

Seral number:

Program number:

Kilometer: 0

Dealer number:

 

--------------------------------------

Entry 2:

 

Vehicle identification number: ÿÿÿÿÿÿÿ

Date: 26.03.2008

Change index:

Software number:

Office number:

Assembly identification number: 9187625

Seral number:

Program number:

Kilometer: 0

Dealer number:

 

Entries of data reference:

--------------------------------------

ECU identifier: 020

Project: 23U0F

Program version: D20A

Data version: 0GH00

Status: 32

--------------------------------------

 

Entries of HW reference:

--------------------------------------

ECU identifier: 020

Project: 23U0

Status: 32

--------------------------------------

 

Entries of ZIF:

--------------------------------------

ECU identifier: 020

Project: 23U0F

Program version: EK0A

BMW hardware number: 9229740

Status: 32

--------------------------------------

 

Entries of ZIF-Backup:

--------------------------------------

ECU identifier: ÿÿÿ

Project: ÿÿÿÿÿ

Program version: ÿÿÿÿ

BMW hardware number: ÿÿÿ******

Status: FF

--------------------------------------

 

ECU-Status: 0F

-----------------

 

Entries of ECU identification:

--------------------------------------

BMW part number: 9229740

BMW hardware number: 07

 

Coding index: 19

Diagnosis index: 4144

Variant index: 21829

 

Manufacturing date (DD.MM.YYYY): 26.03.2008

 

Supplier number: 20

Supplier: Becker

 

Software number (message catalogue version): 0.18.25

Software number (functional software version): 8.17.0

Software number (operating system version): 255.255.255

Software number (reserved - currently unused): 0.0.0

--------------------------------------

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Moze byc wina win7, ja musialem na lapku win xp stawiac bo na 7 rozne cyrki byly z kodowaniem

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Do tego samego wniosku doszedlem juz wczoraj i nawet probowalem programowac od nowa, tylko ze teraz winkpf zaczal mi strajkowac. Dzisiaj podjade do mariusza1954 i zobaczymy moze na jego oprogramowaniu pojdzie. Moj laptop z XP tez wyrzuca te same bledy czyli wina jest w moich wersjach programow i sterownikach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.