Skocz do zawartości

E90 - aktualizacja sterownika silnika przez winkpf ??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 338
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Co znaczy , że robienie update winkfp nie działa ? Nie odczytuje sterownika? Nie potrafi go wyszukać bo nie rozumiem ? Może chcieliście zrobić tzw Force Update i zły sterownik poszedł

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, po kolei

Samochod E60. CAS nie odpowiada w ogole. w INPA jest Battery i Ignition na ON. INPA pokazuje tylko kilka modulow, jesli chodzi o CAS to mozna zobaczyc date produkcji, ale juz w Part Number jest skopane - pokazuje yyyy.... Oczywiscie VINu czesci nie pokazuje.

W NSCExpert z CAS nie mozna zrobic nic, ale LMA dziala poprawnie. Mozna odczytac VIN, VO, kodowac go.

 

Po odpaleniu Winkpf i wybraniu Comfort Mode wybieralismy CAS3 (mozna bylo chyba wybrac jeszcze D-CAS). Probowalismy podawac nr ZB ktory udalo sie odczytac z Winkpf (opcja Diagnosic czy cos w tym stylu i zgadza sie on z nr czesci na module) jak i tez podawalismy najnowszy number ZB jaki powinien byc po aktualizacji. Niestety, tak jak pisalem wczesniej, wyskakiwal taki blad.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/94150873.jpg/

 

W TOOL32, aif_schrieben nie dziala, wprowadzamy VIN, prosi o date kodowania, wprowadzamy date, prosi o numer czesci, wprowadzamy nr czesci i wyrzuca jakies bledy

 

W NFS po odpaleniu pojawia sie czerwony ekran i wyrzuca komunikat Vehicle data (1) Error_ECU_SUBFUNCTION_NOT_SUPPORTED_invalid format

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co bylo powodem ?Proba programowania? Czy kodowanie? Cas programujesz bez kluczyka w stacyjce.

 

nie znam dokladnego powodu - kumpel ze Stanow zadzwonil wczoraj do mnie ze jego znajomy skopal CAS i on probuje mu jakos pomoc. Niestety w Californii jest juz po polnocy i nie dowiem sie teraz szczegolow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszla mi do glowy jeszcze jedna rzecz- zalozmy ze koles programowal CAS z kluczykiem w stacyjce i no i teraz CAS nie odpowiada w ogole. Podejrzewam, ze koles jeszcze tego nie probowal, ale co sie stanie/ powinno sie stac, jezeli wlozy do stacyjki drugi kluczyk od auta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wiem jak doszlo do uwalenia CAS

 

Koles podpial samochod pod ISTA/P online i otrzymal informacje ze pare modulow powinno zostac zaktualizowanych. Wybral wiec aktualizacje i z jakis nieznanych przyczyn ISTA P przestala dzialac (niby przez problem z polaczeniem przez internet, ale polaczenie bylo OK). Probowal ponownie ale wyskaiwal mu znowu blad ze cos jest nie tak z polaczeniem.

Nastepnie zdecydowal sie na programowanie za pomoca Progman V37 VM. Znowu diagnoza wykazala ze pare modulow powinno zostac zaktualizowanych. Uruchomil programowanie i odszedl od samochodu. Kiedy wrocil, program sie zawiesil, nie zaktualizowal do konca wszystkich modulow.

 

Samochod byl programowany bez kluczyka w zaplonie (ISTA P informuje o tym zeby wyciagnac kluczyk). Nasze wczorajsze proby byly przeprowadzane z kluczykiem w stacyjce. Samochod "nie okazuje oznak zycia" do czasu az podlaczy sie zasilanie do Terminala 30 i KL15 i wtedy udalo sie nam nawiazac polaczenie i odczytac moduly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawilismy konfiguracje NFS i doszlismy do ekranu programowania. Niestety, programowanie nie idzie i wyskakuje komunikat Connection Timeout

 

Mam jeszcze tez pytanie o ZB Number. wprowadzamy nr wziety z obudowy modulu 9147217 a takze odczytany z jednostki, z tym ze Winkpf nie ma go u siebie w zasobach. Czy powinnismy w takim razie wpisac jakis inny numer ktory widnieje w Winkpf dla CAS3.

 

Ponadto na module jest informacje ze jest to CAS3, ale INPA pokazuje ze jest to modul D_CAN. Niestety nie ma takiego w SP Daten, dlatego decydowalismy sie na wybor CAS3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiem krótko:

 

Nie ruszać winkpf-a bez extra zasilania!

Kombi programowało się z błędem za każdym razem bez zasilania.

Z prostownikiem w trybie "Flash memory" poszło za pierwszym razem bez poprzednio występującego błędu.

 

Nie twierdzę że i u Was tak będzie ale u mnie tak było.

Poszło PDC, KOMBI, FRM, EGS, DDE, klima była ta sama.

 

Największa zmiana to skrzynia- lepiej biegami miesza. Delikatniej zmienia-wcześniej było czuć zmianę wyraźnie.

 

Silnik dalej mniej więcej tak samo ciągnie.

 

W zegarach miałem nową ikonkę od DSC-dwa węże goniły autko ;-)

Niemniej nie była ona u mnie za długo. Po kodowaniu NCSem wróciła do starej formy. Trochę to dziwne choć dziś i o tym czytałem na jakimś forum szukając rozwiązania mojego problemu.

 

Co jeszcze ewentualnie warto uaktualnić?

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niestety, wroce jeszcze do modulu MULF2 bo dzisiaj wreszcie dostalem poprawiony interfejs i zaczalem znowu eksperymenty. Inne moduly, ktore ruszalem (PDC, Airbag, Klima, FRM, EGS) programowaly sie bardzo szybko (najdluzszy chyba ze 2 min) i bez zadnych problemow. Niestety, jak zabieram sie za MULF2 i wybieram ULF2HI (numeru ZB nie rozpoznaje) udaje mi sie przejsc przez wszystkie etapy (koncze na komunikacie ze mozna zaprogramowac jeszcze jeden raz) i moze po minucie wyskakuje komunikat ze Winkpf przestal odpowiadac i Windows automatycznie go zamyka.

Probowalem jeszcze ugryzc temat z NFS, ale mam te same objawy, Winkpf zawiesza sie a na Idrive wyskakuja mi rozne bledy, ktore pozniej musze skasowac w INPA.

 

Czy ktos ma jakis pomysl gdzie jest problem? uzywam SP Daten V45. Jutro sprobuje z wczesniejszymi plikami V44, V43.... dla ULF2HI.

Najciekawsze jest to ze na samym poczatku MULF2 dal sie czesciowo zaprogramowac, tyle ze trwalo to az 6 godzin wiec sam nie wiem gdzie byl problem skoro inne moduly programuja sie blyskawicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A idrive nieidzie tylko mostem ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.