Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

samochod jest martwy, z kluczyka nie idzie w ogole. przepiety jest terminal zeby mozna bylo cos zrobic. nie ma zadnego problemu z czytaniem LMA, kodowaniem. CAS natomiast jest martwy.

Nie ma tez mozliwosci wpisania w TOOL32 nr VIN do modulu CAS

  • Odpowiedzi 338
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w ini musisz ustawić interface STD:OBD itd. poproś Tomka ;)

Kolega Capaz też reanimował CAS...

 

jak juz napisalem NFS udalo nam sie juz wczesniej skonfigurowac, teraz problemem jest zeby NFS mogl odczytac VIN auta

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Co znaczy , że robienie update winkfp nie działa ? Nie odczytuje sterownika? Nie potrafi go wyszukać bo nie rozumiem ? Może chcieliście zrobić tzw Force Update i zły sterownik poszedł

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

w WINKPF wybieramy CAS3, wprowadzamy ZB numer (ktory udalo sie odczytac) i wyskakuje blad ktory zamiescilem powyzej. Generalnie nie ma zadnej komunikacji z CAS.

Nie bylo proby force update. Kolega kogowal go ze zlym plikiem MAN.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Kodowanie plikiem .man nie zabije sterownika.
Opublikowano

ok, po kolei

Samochod E60. CAS nie odpowiada w ogole. w INPA jest Battery i Ignition na ON. INPA pokazuje tylko kilka modulow, jesli chodzi o CAS to mozna zobaczyc date produkcji, ale juz w Part Number jest skopane - pokazuje yyyy.... Oczywiscie VINu czesci nie pokazuje.

W NSCExpert z CAS nie mozna zrobic nic, ale LMA dziala poprawnie. Mozna odczytac VIN, VO, kodowac go.

 

Po odpaleniu Winkpf i wybraniu Comfort Mode wybieralismy CAS3 (mozna bylo chyba wybrac jeszcze D-CAS). Probowalismy podawac nr ZB ktory udalo sie odczytac z Winkpf (opcja Diagnosic czy cos w tym stylu i zgadza sie on z nr czesci na module) jak i tez podawalismy najnowszy number ZB jaki powinien byc po aktualizacji. Niestety, tak jak pisalem wczesniej, wyskakiwal taki blad.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/94150873.jpg/

 

W TOOL32, aif_schrieben nie dziala, wprowadzamy VIN, prosi o date kodowania, wprowadzamy date, prosi o numer czesci, wprowadzamy nr czesci i wyrzuca jakies bledy

 

W NFS po odpaleniu pojawia sie czerwony ekran i wyrzuca komunikat Vehicle data (1) Error_ECU_SUBFUNCTION_NOT_SUPPORTED_invalid format

Opublikowano
A co bylo powodem ?Proba programowania? Czy kodowanie? Cas programujesz bez kluczyka w stacyjce.

 

nie znam dokladnego powodu - kumpel ze Stanow zadzwonil wczoraj do mnie ze jego znajomy skopal CAS i on probuje mu jakos pomoc. Niestety w Californii jest juz po polnocy i nie dowiem sie teraz szczegolow.

Opublikowano
Tomek, a tak w ogole moglbys przeslac mi na PW info jak dokladnie nalezy ustawic NFS.INI. Generalnie pozmienialismy host na STD:OBD w paru miejscach i NFS poszedl.
Opublikowano
przyszla mi do glowy jeszcze jedna rzecz- zalozmy ze koles programowal CAS z kluczykiem w stacyjce i no i teraz CAS nie odpowiada w ogole. Podejrzewam, ze koles jeszcze tego nie probowal, ale co sie stanie/ powinno sie stac, jezeli wlozy do stacyjki drugi kluczyk od auta?
Opublikowano
Jest wszystko na filmiku w tym watku :D

 

ok, widze ze teraz filmik dziala poprawnie bo wczesniej byl prywatnym video

 

ok, zmienilismy NFS.INI poprawnie, ale zapomnielismy o notfall.dat :(. Dzisaj wieczorem bedzie w takim razie drugie podejscie

Opublikowano

juz wiem jak doszlo do uwalenia CAS

 

Koles podpial samochod pod ISTA/P online i otrzymal informacje ze pare modulow powinno zostac zaktualizowanych. Wybral wiec aktualizacje i z jakis nieznanych przyczyn ISTA P przestala dzialac (niby przez problem z polaczeniem przez internet, ale polaczenie bylo OK). Probowal ponownie ale wyskaiwal mu znowu blad ze cos jest nie tak z polaczeniem.

Nastepnie zdecydowal sie na programowanie za pomoca Progman V37 VM. Znowu diagnoza wykazala ze pare modulow powinno zostac zaktualizowanych. Uruchomil programowanie i odszedl od samochodu. Kiedy wrocil, program sie zawiesil, nie zaktualizowal do konca wszystkich modulow.

 

Samochod byl programowany bez kluczyka w zaplonie (ISTA P informuje o tym zeby wyciagnac kluczyk). Nasze wczorajsze proby byly przeprowadzane z kluczykiem w stacyjce. Samochod "nie okazuje oznak zycia" do czasu az podlaczy sie zasilanie do Terminala 30 i KL15 i wtedy udalo sie nam nawiazac polaczenie i odczytac moduly.

Opublikowano

spobujemy jeszcze poprawnie ustawic NFS (dodac ECU adres i nr ZB) i zobaczymy czy tak pojdzie. Import plikow do Winkfp zostal zrobiony poprawnie.

Sprobujemy tez Export mode. Pewnie w ok 19 odezwe sie ponownie :)

Opublikowano

poprawilismy konfiguracje NFS i doszlismy do ekranu programowania. Niestety, programowanie nie idzie i wyskakuje komunikat Connection Timeout

 

Mam jeszcze tez pytanie o ZB Number. wprowadzamy nr wziety z obudowy modulu 9147217 a takze odczytany z jednostki, z tym ze Winkpf nie ma go u siebie w zasobach. Czy powinnismy w takim razie wpisac jakis inny numer ktory widnieje w Winkpf dla CAS3.

 

Ponadto na module jest informacje ze jest to CAS3, ale INPA pokazuje ze jest to modul D_CAN. Niestety nie ma takiego w SP Daten, dlatego decydowalismy sie na wybor CAS3.

Opublikowano
czyli co - sciagnac Daten z e70 i probowac je dograc do Winkpf? Generalnie samochod juz dziala na nowym CAS. Teraz mamy tylko zabawe czy da rade podniesc ten "stary" modul
Opublikowano (edytowane)

Panowie, powiem krótko:

 

Nie ruszać winkpf-a bez extra zasilania!

Kombi programowało się z błędem za każdym razem bez zasilania.

Z prostownikiem w trybie "Flash memory" poszło za pierwszym razem bez poprzednio występującego błędu.

 

Nie twierdzę że i u Was tak będzie ale u mnie tak było.

Poszło PDC, KOMBI, FRM, EGS, DDE, klima była ta sama.

 

Największa zmiana to skrzynia- lepiej biegami miesza. Delikatniej zmienia-wcześniej było czuć zmianę wyraźnie.

 

Silnik dalej mniej więcej tak samo ciągnie.

 

W zegarach miałem nową ikonkę od DSC-dwa węże goniły autko ;-)

Niemniej nie była ona u mnie za długo. Po kodowaniu NCSem wróciła do starej formy. Trochę to dziwne choć dziś i o tym czytałem na jakimś forum szukając rozwiązania mojego problemu.

 

Co jeszcze ewentualnie warto uaktualnić?

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Jeśli chodzi o ten uwalony Cas łatwo można "postawić go na stole" odczytując eeprom i naprawić uszkodzoną część programu
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

niestety, wroce jeszcze do modulu MULF2 bo dzisiaj wreszcie dostalem poprawiony interfejs i zaczalem znowu eksperymenty. Inne moduly, ktore ruszalem (PDC, Airbag, Klima, FRM, EGS) programowaly sie bardzo szybko (najdluzszy chyba ze 2 min) i bez zadnych problemow. Niestety, jak zabieram sie za MULF2 i wybieram ULF2HI (numeru ZB nie rozpoznaje) udaje mi sie przejsc przez wszystkie etapy (koncze na komunikacie ze mozna zaprogramowac jeszcze jeden raz) i moze po minucie wyskakuje komunikat ze Winkpf przestal odpowiadac i Windows automatycznie go zamyka.

Probowalem jeszcze ugryzc temat z NFS, ale mam te same objawy, Winkpf zawiesza sie a na Idrive wyskakuja mi rozne bledy, ktore pozniej musze skasowac w INPA.

 

Czy ktos ma jakis pomysl gdzie jest problem? uzywam SP Daten V45. Jutro sprobuje z wczesniejszymi plikami V44, V43.... dla ULF2HI.

Najciekawsze jest to ze na samym poczatku MULF2 dal sie czesciowo zaprogramowac, tyle ze trwalo to az 6 godzin wiec sam nie wiem gdzie byl problem skoro inne moduly programuja sie blyskawicznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.