Skocz do zawartości

Nierówna praca zimnego silnika


zawias_btm

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesięcy męczy mnie temat bardzo nierównej pracy silnika przy pierwszym porannym odpaleniu.

Wymieniłem przewody, wyczyścilem kopułke , wyczyściłem palec , wymieniłem przepływke (w bardzo dobrym stanie) , nowe swiece wyregulowałem zawory chociaz według mnie nie sa idealnie ustawione. Ciagle te same objawy. Pierwsze odpalenie po nocy wyglada jakby nie pracował na wszystkich cylindrach "krzywy wał?" po kilku minutach po nagrzaniu silnika problem znika lecz nie do końca wyczuwalne sa lekkie drgania karoseri.Dwukrotnie sprawdzane błedy na dwóch róznych interfejsach nie wykazały zadnych błedów. Sonda lmbda pracuja prawidłowo. Czy ktoś słyszał kiedys prace nowego silnika e32 ?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nigdy nie widziałem równej pracy silnika M30, w gazie już wogóle. U siebie w M70 równą pracę uzyskałem po dwóch latach starania i wymianie chyba wszystkiego co możliwe, a i tak czuć w środku, że silnik jest włączony.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, no ja w sumie nad tym myślałem, silnik M70, koszt nie jest strasznie wysoki, bo łańcuch jest dostępny z zamienników. Czy miałeś ewidentny przykład, że po wymianie łańcucha silnik idealnie stoi. U mnie co prawda test monety przechodzi bez problemu, ale chciałbym nie wiedzieć, czy silnik jest włączony, chyba, że spojrzę na obrotomierz.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, no ja w sumie nad tym myślałem, silnik M70, koszt nie jest strasznie wysoki, bo łańcuch jest dostępny z zamienników. Czy miałeś ewidentny przykład, że po wymianie łańcucha silnik idealnie stoi. U mnie co prawda test monety przechodzi bez problemu, ale chciałbym nie wiedzieć, czy silnik jest włączony, chyba, że spojrzę na obrotomierz.

 

najprawdopodobniej sprawdzę nie długo na własnej skórze bo mnie mechanik namawia "wymień łańcuch będzie 50 - 70% lepiej" :) a jak tak poczytałem w necie to w różnych markach, np w nissanie łańcuchy siadają nawet po 80 000 km i wywalają błąd czujnika wałka rozrządu i nie jest to tak trwały element jak się niektórym wydaje. Wiem że BMW z lat 90 to trwalsze auto ale przebieg i czas robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie mam M30B35, kompresja na lekko zimnawym 10-11 bar, przed regulacją zaworów - liczę że po regulacji na gorącym (tak jak się mierzyć powinno wyjdzie lepiej), zapłon cały nowy, lekko trzęsie na zimnym i ciepłym. Łańcuch luźny i galareta.

Głowica była remontowana bo wałek mam nawet nie oryginalny mam słynny ostrzejszy wałek od 2.8 litra który podobno dodaje coś mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to może masz uszkodzony napinacz. U mnie przebieg 300kkm i łańcuch nie da się ugiąć ręką. Może masz jakiś astronomiczny przebieg. Nierówną pracę może powodować wałek, tym bardziej, że jest sportowy.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to może masz uszkodzony napinacz. U mnie przebieg 300kkm i łańcuch nie da się ugiąć ręką. Może masz jakiś astronomiczny przebieg. Nierówną pracę może powodować wałek, tym bardziej, że jest sportowy.

 

ten sportowy niewiele się różni. Mam wrażenie jakby przez zbyt długi łańcuch auto czasem na wolnych nie trafiało w zapłon. Tzn. przesunięcie było tak duże że palec wysyła "iskrę" już wtedy gdy nie jest dokładnie nad stykiem kopułki tylko gdzieś obok. Moją uwagę zwróciło też zużycie starego palca. Nie był on zużyty po całym ale przydymiony na początku łuku, po środku trochę a na końcu jakby nie używany.

Czy ktoś demontował palec i czy u was też tak wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak wymienialem bylo podobnie. wiec moze masz racje. jaka jest mniej wiecej cena wymiana lancucha?

 

łańcuch rozrządu OE BMW 145,00 zł

napinacz: Febi 35,00 zł

ślizg lewy: Febi 87,00 zł

ślizg prawy Febi 23,00 zł

koło zębate dolne Febi 100,00 zł

koło zębate górne Febi 130,00 zł

uszczelki do pokrywy dolnej: OE BMW 19,00 zł

uszczelki do pokrywy górnej: OE BMW 21,00 zł

simmerring wału przód Reintz 30,00 zł

simmerring wałka - Corteco 20,00 zł

uszczelka miski - Reinz 34,00 zł

 

razem 644 zł

 

a czy Twój silnik też nie chodzi zbyt ładnie i masz wrażenie zwłaszcza przy rozgrzewaniu lekko "rwanej pracy" a z tłumika śmierdzi niedopaloną benzyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. z tym ze na benzynie na luzie to tragedia. telepie aż całą budą. nie zgasnie ale trzyma sie na niskich obrotach i nierowno pracuje. obroty stoja nieruchomo a wydaje sie jakby sie dlawila. na gazie jest duzo lepiej ale tez to czuc. zaczyna mnie to wkurzac strasznie :mad2: . ostatnio wymieniana byla uszczelka pod glowica, wszystkie kable, kopulka itd. i nadal to samo. :cry2: z tym ze nie zawsze jest źle. czasem stojac na swiatlach jest wpozadku-rowna praca bez ,,trzesawki i dlawienia" , za 100 metrow na kolejnych swiatlach juz sa te objawy. nie mam pojecia co to .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust jak nie zawsze jest źle to nie łańcuch, jeżeli się rozciągnął to już taki jest i nic nie zmienia jego warunków pracy. Oczywiście jeżeli jest luźny to i tak trzeba wymienić, ale szukałbym gdzie indziej, może sonda lambda. Może przelewa wtrysk, albo jest zapchany. Czy podmieniałeś regulator ciśnienia paliwa w listwie. Czy sprawny jest czujnik impulsów na przewodzie zapłonowym. Na jakim paliwie jeździsz, bo moja jest kapryśna i dobrze chodzi w zasadzie tylko na 98 z BP. Nie znaczy, że na innym nie jeździ, ale auto jakieś nie to. Jeżeli tak bardzo trzęsie budą i spadają obroty to ewidentnie nie pali na jeden lub więcej cylindrów. Ważne jest również to jaki jest stan suwaka potencjometru czujnika położenia przepustnicy w przepływomierzu, czasami wyciera się w miejscu wolnych obrotów i rak daje dobrą rezystancję, a raz złą.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik na przewodzie mam ok. Świadczy o tym to że zapaleniu auta z odpiętym czujnikiem czasy wtrysku na komputerze skracają się o prawie połowę. Czujnik jest na pierwszym lub ostatnim kablu WN a jego wtyczka jest wpięta po prawej stronie listwy w której idą kable elektryczne od listw wtryskowych.

 

Gdyby jakiś wtrysk benyzny lał to by po wyjęciu bezpiecznika przy pracy na LPG silnik uspakajał się - chodzi tak samo. Poza tym spadałoby ciśnienie w listwie paliwowej po dłuższym staniu - ciśnienie na oko jest bo jest fontanna benzyny jak się odepnie nawet po 2 dniach stania. Regulator ciśnienia paliwa nie jest pewnie idealny ale on raczej nie powodowałby złej pracy na gazie.

 

Przepływomierz wysyła stały sygnał - sprawdzałem miernikiem elektrycznym. Nie wiem jak przepustnica EML, bo ja taką mam - nie chodzi zbyt ładnie - chodzi ciężko i trzeba by wyczyścić ale to by raczej powodowało falowanie.

 

Silnik nie pracuje fatalnie, nie ma niepalenia na któryś cylinder ewidentnie, ale po prostu czasem któryś wypadnie, nie dopali.

 

Czytałem na innych różnych forach że wydłużony łańcuch potrafi nawet spowodować przesunięcie wałka o jakieś 20 - 30 stopni (w końcu to tylko 1/15 - 1/10 obrotu) sądzę że może to powodować to że nie trafia dokładnie w zapłon tym bardziej że wg mapy przy niskich obrotach i niskim obciążeniu (czyli bieg jałowy) kąt wyprzedzenia zapłonu jest najmniejszy - czyli zapłon następuje najpóźniej (czy nie pomyliłem nic? czy to nie idzie w drugą stronę?).

 

BTW czy masz gdzieś ten stary palec? Która jego część była bardziej przypalona? Dolna czy górna patrząc od prawej strony pojazdu gdy palec jest obrócony w widocznym miejscu? Albo wklej fotkę, ja gdzieś ten palec zgubiłem (więc mi już nie przyszyją ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy twój objaw występuje ciągle bez względu na temp. silnika ? U mnie trzęsie całą karoserią , ale tylko po nocy lub gdy samochód postoi pare godzin po jakiś 4 , 5 min jest już ok więc łancuch raczej odpada ponieważ nie reaguje on na temp. silnika ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy twój objaw występuje ciągle bez względu na temp. silnika ? U mnie trzęsie całą karoserią , ale tylko po nocy lub gdy samochód postoi pare godzin po jakiś 4 , 5 min jest już ok więc łancuch raczej odpada ponieważ nie reaguje on na temp. silnika ?

 

znając życie to pewnie na zimnym chodzi bardzo źle na ciepłym byle jak ale w miarę mam rację? M30 powinno chodzić bardzo równo.

 

Zaprawdę powiadam Wam jeśli Twój silnik R4 chodzi mniej łagodnie niż nie jedno R4 to wiedz że coś się dzieje, jeśli zaś Twoje V12 chodzi mniej gładko niż V8 prosto z salonu to nie godzien jesteś rozwiązać rzemyka u sandałów posiadaczowi idealnie pracującego V12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc czy moje m30 powinno przejść bez problemu test monety np taki ?

 

Bo na ciepłym chodzi w miare równo lecz jeden zawór słychać co mysle jest jeszcze kwestia doregulowania , ale na zimnym trzęsie cała karoserią i mam wrażenie ze mam do czynienia z dwusuwem pod maską :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może nie zawór a łańcuch? Co do monety jedni mówią że tak inni że nie.

 

Temu stanęła, ale znam pewnego fachowca od tych silników który sądzi że moneta stać nie musi.

 

 

W każdym razie powinno być blisko - a w wielu M30 nawet portfela nie położysz bo spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz mi kogoś polecić w obrębie 50km od katowic kto umie wyregulowac te zawory tak aby ten silnik chodził bezszelestnie (regulacja tylko na słuch) ktos kto ma pare lat wprawy w bmw i regulacjach wszelakich , aby nie wymieniac wszystkiego po kolei tylko zeby zdiagnozował konkretnie co wymienic , aby było idealnie heh. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz mi kogoś polecić w obrębie 50km od katowic kto umie wyregulowac te zawory tak aby ten silnik chodził bezszelestnie (regulacja tylko na słuch) ktos kto ma pare lat wprawy w bmw i regulacjach wszelakich , aby nie wymieniac wszystkiego po kolei tylko zeby zdiagnozował konkretnie co wymienic , aby było idealnie heh. Pozdrawiam

 

z krakowa z nowej huty może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnie wyregulowane zawory w M30 powodują lekkie klepanie. Ustawianie bez klepania na słuch wyciera wałek, stary temat, wystarczy poszukać na forum, temat sprzed jakiś trzech lat o ile pamiętam. Posłuchaj na youtube jak chodzą zadbane M30.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem coś podobnego w m20b20, przy zimnym silniku jakby nie palił na wszystkie cylindry, chodził jak traktor, moc miał normalnie, jak się rozgrzał to już było w miarę ok, sprzedałem z tym auto, podejrzewałem przepływomierz, bo jak odpiąłem to normalnie , równo chodził. na szczęście z moim m30b35 jest teraz ok i kultura pracy jest na poziomie np. jakiegoś m52...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.