Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawił się problem z przyśpieszaniem. Mianowicie jak przyśpieszam samochodem w sposób delikatny, tj. do 2,5 tys. obrotów samochód wydaje się ospały. Daje to wrażenie jakbym ślizgania się sprzęgła w manualnej skrzyni biegów. Powyżej 2,5 tys. obrotów samochód dostaje jednokrotnego zrywa i przyśpiesza w normalny sposób. Żeby wyjaśnić to klarowniej.... Gdy ruszam z pedałem w podłodze, przelatuje 1. bieg i 2. do końca obrotów, samochód jest ospały, dopiero podszas 3 biegu powyżej 2,5 tys. czuć kopnięcie, jakbym włączył jakieś doładowanie. Nie mam pojęcia gdzie szukać problemu... Jak już jade samochodem powiedzmy na 5 biegu powyżej 2 tys. obrotów samochód już normalnie przyśpiesza...

Dodam tylko, że jestem po wymanie turba. Po wymianie pojawił się również czarny dymek w trakcie przyśpieszania.

Opublikowano
Pewnie masz źle wyregulowaną sztangę od cięgna do turbiny dlatego turbo ci później wstaje. Sprawdź tez wężyki podciśnieniowe i elektrozaworek. Warto by sprawdzić jak ci wstaje turbo, idź na kompa i niech ci zrobią dobry pomiar live data.
Opublikowano

yyy ale to jak to jest : od 2,5k obrotów już jest ok czy cała 1ka i 2ka mulą a od 3ki jedzie już ok ?

z powyższego opisu nie jest to do końca jasne

Opublikowano
yyy ale to jak to jest : od 2,5k obrotów już jest ok czy cała 1ka i 2ka mulą a od 3ki jedzie już ok ?

z powyższego opisu nie jest to do końca jasne

 

Nie. Chodzi o to, że zanim poczuje ten "kopniak" na pełnym gazie jest już wpięty 3-ci bieg, w okolicy nawet 3,5 tys. obrotów. Natomiast przy spokojnym przyśpieszaniu od 2,5 tys. czuć zryw. Ten efekt nie występuje ponownie, chyba że obroty spadną poniżej 2 tys.

Opublikowano
Opisywanie tego zjawiska mówiąc o obrotach jest trochę nie trafne, masz automat, masz sprzęgło hydrokinetyczne które cześciowo wysprzęgla a powyżej 3200 obr jest zapięty lock up. Do tego dochodzi jeszcze siła nacisku na pedał gazu. Podłącz pod kompa sprawdź live data i wszytsko bedzie jasne.
Opublikowano
Opisywanie tego zjawiska mówiąc o obrotach jest trochę nie trafne, masz automat, masz sprzęgło hydrokinetyczne które cześciowo wysprzęgla a powyżej 3200 obr jest zapięty lock up. Do tego dochodzi jeszcze siła nacisku na pedał gazu. Podłącz pod kompa sprawdź live data i wszytsko bedzie jasne.

 

Właśnie tym bardziej dziwi mnie ten efekt, którego nie było przed wymianą turbo... Jest to mocno wyczuwalne, czuć jak przyciska ciało do fotela.... Jakby brakowało mu mocy a później dostaje kopa. Jak podczas ruszania wcisnę pedał gazu do końca to na 3 biegu kiedy jest te przyśpieszenie auto lepiej się rozpędza niż na dwóch wcześniejszych biegach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.