Skocz do zawartości

Przygod kilka z webasto...


mmx01

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec uparlem sie ze webasto ma dzialac, czego nie czynilo od jakiegos czasu.

 

1. Zaczalem od inpy i testow -> Aux Heater glow plug flame detector short to ground.

 

2. No to pojechalem do Janek kupic nowy sztyft zarowy 120PLN, wybebeszylem cale webasto, oczyscilem benzynka, siatka w dobrym stanie, zlozylem i jazda.

 

3. I znow Aux Heater glow plug flame detector short to ground, diagnoza sterownik. Naprawa 250 netto.

 

4. Jednak nie skorzystalem z naprawy i nabylem cale webasto za 399 brutto. Polecam faceta, jak cos dam link na PW. Po rozebraniu troche nagaru ale stan ogolnie OK. Nic nie musialem przekladac ze starego.

 

5. Montaz na aucie nowego webasto -> INPA -> No Flame tym razem... no ale ze webasto rozebralem i zlozylem to wiedzialem ze jest ono raczej OK. Sterownik nie pokazywal durnych komunikatow wiec co jest... pompka paliwa cyka, wodna buczy, wiatrak buczy powinno byc ok, zadnych innych bledow...

 

6. Zdjalem wezyk paliwowy i co... sucho, gdzie to paliwo, pompka cyka paliwa brak. No to gdzie ta pompka?

 

7. Ano pompka jest pod mega zajebista oslona od strony kierowcy... coz za finezja montazu chyba z 11 srub ja trzyma wliczajac ekran przy wale... 30 min pozniej oslona lezy na ziemi i widac pompke.

 

8. Pompka idzie do domku, dla testu pompuje benzyne co ja oczysci nieco, no i pompuje... posikuje radosnie na szybe hmm... szukamy dalej.

 

9. Dmuchamy w wezyk od zdjetej pompki do webasta, dmucha... Dmuchamy w wezyk od pompki do baku, bul bul bul... nie zapchane, chyba brak dziur. Idziemy dalej.

 

10. Zwalam tylnia kanape dobierajac sie do baku. Wpust plastikowy ok, mozna zassac paliwo. Sciagam wezyk i dmucham go pompka dla pewnosci :) Zakladam ponownie i ide zassac pod auto. Udaje sie zassac z baku... pycha.

 

11. Pompka wraca na miejsce ale podlaczona tylko z jednej strony -> do baku. INPA -> test pompki i sukces. Psik psik psik, zakladam w locie drugi wezyk i juz psik psik przy webascie do zbiorniczka. Miodzio chociaz przyczyna poprzedniej suszy pozostala tajemnica.

 

12. Oslona jeszcze na ziemi, prowizoryczny montaz wszystkiego INPA -> start webasta. 3 minuty pozniej przyplynal batory... w garazu nic nie widac od bialego dymu.

 

13. 1 alarm pozarowy pozniej przybiega ochrona, zeznaje zgodnie z prawda ze to ogrzewacz postojowy sie zepsul :)

 

14. Montaz wszystkiego do kupy celem odpalenia na dworzu i wyjazd

 

15. Kilkanascie startow webasta pozniej bialy dym daje za wygrana i zamienia sie w niewinne biale baczki, przy ostatnim starcie juz prawie nic nie bylo widac.

 

16. Na deser wymieniam klamke pasazera przod co sie urwala w zeszly weekend, rad jestem z prostoty tego zadania

 

 

Suma sumarum webasto bryka i pali.

 

Odnosnie programowania na ogrzewanie postojowe w E53 nie trzeba nic grzebac przy IKHA, zadne tam pumpy.

E53 ma juz 2 pompy w zestawie, jedna pod webasto (ta nas nie obchodzi) i jedna przy lewym nadkolu (wlasciwa). Poniewaz webasto ma wyprowadzenie na ta wlasnie pompke wlasciwa, przy programowaniu grzania samo sobie ja odpala.

IKHA nic o tym nie wie, startuje tylko webasto, webasto startuje sobie pompke, gdy temp. podrosnie IKHA startuje nawiew (oczywiscie kluczyk jest wyjety, wszystko za sprawa timera z NAVI, dziala rowniez direct start -> klik i chodzi) Podgrzewacz chodzi jak chodzil :)

Jedyne co zrobilem to STANDHEIZUNG aktiv, reszta dziala z defaulta.

 

Ufff, czas calosci 6h, gdyby nie zabawa z oslona i pompka 3h.

 

Pzdr,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kanalu wiec foto relacji raczej by nie bylo, dobrze ze X ma dobry przeswit to sie wsunalem pod niego, zaskoczony bylem ze nawet da sie robic. Glowa twarza w gore miesci sie na styk, dobre zblizenie :)

 

Webasto hula juz bez dymu. Mecze jeszcze rozne opcje testowe.

 

-Programowanie na godzine dziala OK

-Start wymuszony - heater dziala OK, nawet w garazu gdzie temp jest 16st. Ciekawe tylko ze jak odpalam silnik gdy webasto bylo w trybie ogrzewania przelacza sie od razu w burn out, pozniej studzi i wylacza. Nie dziala razem z silnikiem.

-Samoczynny start ogrzewacza w warunkach 2.5st i 40st plyn odbyl sie OK.

 

Kolejna ciekawostka to jak odpalam auto w garazu - 16st plyn 50st webasto nie startuje (to OK bo temp. zewnetrzna jest wysoka).

No ale kiedy opuszczam garaz z zimnym silnikiem, temp zew. 2.5st temp. plynu 53st. oczekiwalem ze sie wlaczy samoczynnie, jednak nic takiego sie nie stalo.

Podglad INPY mowi ze Status: Water Pump ON, Aux Heater ON no ale to tyle, zadnej pracy. Tak powinno byc?

 

Pzdr

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby sa 2 warunki temp. zew < 5st i temp plynu < 75st.

Oba warunki spelnione i cisza. Wymuszony start lub timer w NAVI rusza od razu.

Wymuszony test z INPY rowniez.

 

Zostawie to chwilowo i wroce jak zrobi sie zimniej, ponizej 0.

Jednak mi wlasnie najbardziej zalezalo na sprawnym dogrzewaczu, bo robie krotkie trasy glownie.

 

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po wyjechaniu z garazu do zimnego swiata webasto wystartowalo samo.

Poniewaz jezdze z kompem podpietym to widze live data i co tam sie wyrabia.

 

Cos mi sie wydaje ze klepane na forach zasady startu pracy webasta to mity, w pewnej czesci. Rozbieznosci w temp plynu i temp zewnetrznej itd.

Za kilka dni powinienem miec koncowe wnioski jednak wydaje mi sie ze nalezy rozroznic tryby pracy a parametry podawane sa wszedzie wspolnie i tak:

 

- ogrzewanie postojowe rzeczywiscie wystartuje gdy temp jest w okolicach 15st lub mniej i temp. plynu ponizej 75st. Dodatkowo zblizajac sie do tej granicy webasto reguluje swoja moc zmniejszajac ja lub zwiekszajac...

 

- dogrzewacz silnika mam jednak wrazenie pracuje tylko na niebieskim polu, nie uchwycilem dokladnie przy ilu stopniach plynu sie wylaczyl ale moim zdaniem 50 to max, absolutnie nie 75st. Temp zewnetrzna, mi bardziej wyglada na 2.5st niz podawane 5st. Przy 4.5 - 5 nic sie nie dzialo. Podobnie gdy temp plynu ma 60st tez nic sie nie dzieje (niby ma byc 75st). Po wyjechaniu z garazu zmiana temp z +16 na +1 i temp plynu 30st spowodowalo start urzadzenia.

Chodzilo jednak krotko moze ze 4 minuty gdy temp doszla do pierwszej bialej kreski, wylaczylo sie normalnie. Tj przeszlo z trybu Comb. VL do trybu Burn out gdzie dopalalo pewnie reszte paliwa, pogrzalo jeszcze chwile a nastepnie cooling. 0 bledow z webasta, wniosek 75st to na pewno nie jest.

 

Nie znalazlem tez opcji by byl to parametr programowalny np. NCSem.

 

 

Pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę to będziesz mógł napisać poradnik o webasto :D . A takie pytanie skąd masz tę 75 stopni. Tak na moją logikę to trochę wysoka temp. jak na pomoc w dogrzaniu. Ja u siebie jak widzę to tak wysoko nie grzeje, też gdzieś przy białej wyłącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jak nie dzialalo to szukalem przy jakich warunkach powinno startowac, jest tego troche na roznych forach i u nas i UK.

 

Jednak w manualu nie ma nic odnosnie dogrzewacza wlasnie. Glownie pojawia sie temp wylaczenia ok. 75stopni.

Tak jak napisalem mysle jednak ze jest to temp. graniczna sterownika webasto czyli wylaczy sie gdy sygnal wylaczenia nie przyjdzie wczesniej.

Jak kilkne aux. heating direct to pracuje wlasnie do ok. 75st.

 

Dogrzewacz jest sterowany innaczej na bank.

 

Nie znalazlem tez ktory modul tym steruje w trybie dogrzewacza (skad idzie sygnal wlaczenia), chyba DDE.

W trybie ogrzewania postojowego bez pilota to IHKA z uzyciem KMBI.

 

Szkoda ze tak malo jest sparametryzowane, temperatury pracy, czas itd. U mnie w sytuacji garazowej +16st dogrzewanie trwa naprawde chwile.

Ogrzewanie postojowe nieco lepiej :)

Sprawdze dokladnie temp. wylaczenia.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jak odblokowac aby w navi bylo heater ? w e39 mam thermotop ZC z pompka pod webasto, w x5 mam thermotop Z bez pompki pod webasto, a w navi mam tylko przewietrzanie :\ kilka razy przydalo mi sie w duze mrozy zaprogramowanie webasta w e39 , mam nadzieje, ze tutaj tez to bedzie mozna wlaczyc. roznica w dostepie jest kolosalna , w e39 za nadkolem ciezkie dojscie, w x5 pod maska jak na dloni

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W x5 tez powinna byc pompka, od przodu auta powinno cos wisiec po prawej stronie chlodnicy (na polowie wysokosci) wewnatrz oczywiscie.

Widac oba weze.

 

Jak to zrobic to masz kilka postow wyzej, NCS Expert modul KMBI -> STANDHEIZUNG activ i juz.

W Top Z nie ma ekstra pompki to nie grzeb przy IHKA bo przestanie dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem przygode z webasto , a mianowicie zalaczalo sie ,pracowalo przez okolo 1-2 minuty i wylaczalo sie.po podpieciu pod kompa wyszlo ze swiecawalnieta.zamowilem uzywke za 150 zl+ 20 wysylka w http://airtop2000.pl/ .Nowy zarnik 300 zl.Wymiana nie jest skomplikowana ,aczkolwiek wymaga odrobiny cierpliwosci i okolo godziny czasu ,ale za to wszystko dziala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To jeszcze nam powiedz co oznaczają ustawienia webasta w NCSie:

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv

sh_low_ohne_sperrventil

sh_high_ohne_sperrventil

sh_low_mit_sperrventil

sh_high_mit_sperrventil

lws_low

lws_high

 

Może to chodzi o to że websto jako dogrzewanie wnętrza ma dziełać z obiegiem zamkniętym powietrza lub otwartym? Zamknięty obieg byłby lepszy - szybciej by się wnętrzne nagrzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.