Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Orjentuje sie ktos czy przy zmianie opon runflat w rozmiarze 225/45 R18 z przodu i 255/40 z tylu na zwykle bedzie jakas odczuwalna roznica w komforcie jazdy, czy moze lepiej zmienic kola na jakies 17" ???
Opublikowano

zwiększy sie komfort ale auto bedzie bardziej pływało na zakrętach ... zwykle opony maja miękkie boki... osobiście zmieniłbym na mniejsza felge bo dziury po zimie piekielne... na lato mam 18" a na zime stal 17

 

ja mam zwykle 225/50/17 zimówki i jest git trzeba miec tylko zestaw naprawczy...

 

ale u mnie jest inna bajka z zawieszeniem;)

Opublikowano
Tak na zime tez mam 225/50/17, zastanawiam sie tylko czy na lato tez nie wrzucic 17" bo bardzo trzęsie na tych 18 z runflatami i juz zaczynają mi trzeszczeć plastiki we wnetrzu a mam dopiero 10tys km przebiegu;/ siwyoscar a Ty masz na lato w 18" runflaty?
Opublikowano

ja mam zwykle... 18" nie czaruj sie ze przez to plastiki będą mniej trzeszczeć;)

 

Jak masz problem z plastikami to jedz do ASO trzeszczenie masz w gwarancji mnie wymieniali ostatnio prowadnice szyb bo właśnie trzeszczało 16h w serwisie spędziłem na najpierw na diagnostyce a potem wymianie ;) ... jedz do Katowic do Bawarii a nie do czewy do Ma**p*l... ;)

 

może Tobie też trzeszczy od szyb i prowadnic?

 

ja mam prawie 70K przebiegu... moja rada wracaj uwagę na trzaski z okolic kierownicy przy poruszaniu prawo lewo... ;) u mnie wymieniali krzyżak przekładni czy jakoś tak...

Opublikowano
Bylem w Katowicach w Bawari, przejechali sie nim powiedzieli ze nic nie trzeszczy a zeby nie bylo ze nic nie zrobili to poprawili mocowanie tablicy rejestracyjnej. A zawieszenie w 23d jest takie samo jak w innych wersjach, bo na jezdzie próbnej x1 20d wydawalo mi sie duzo bardziej miekkie?
Opublikowano

jak nie zmówiłeś m-technik albo utwardzonego to takie samo ... może demo było na 17cali albo 16(ale takich nie ma) ciśnienie w oponach tez swoje daje;)...

 

Jestem z Częstochowy też jak coś możesz podjechać to może wybadam na szybko co trzeszczy bo u Siebie ustalałem miesiąc z czym problem...

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy to prawda, że przy wymianie opon z letnich na zimowe trzeba wymieniać całe koła?

Zadzwoniłam przed chwilą do serwisu i facet mi powiedział, że tak - bo nie powinno się opon typu run flat bez potrzeby ściągać i dlatego też zalecają wymianę całych kół.

 

Kurczę, jeśli to prawda to po kieszeni mnie nieźle rąbnie - jedno koło alu 1936 zł a stal 1166 zł. :roll:

Opublikowano

Z tego co wiem, do wymiany opon run flat trzeba odpowiednia maszyne, ale z wymianą samych opon nie ma większego problemu. Jeśli run flaty są oponami wzmacnianymi nic im nie będzie, jeżeli poleżą przez zimę w garażu. Może w serwisie chcieli naciagnąć na kupno całych kół. Ja bym sie tym nie przejmował i kupił same opony.

Do poczytania o run flatach:

http://autokult.pl/2012/01/23/jak-jezdzic-z-przebita-opona-opona-typu-run-on-flat-rof

Opublikowano

Możliwe, że chcieli naciągnąć na wymianę całych kół.

Powiedziano mi, że opona ta może zostać uszkodzona przy zdejmowaniu i nakładaniu, więc się wymienia całe koło. Wątpię, by ktoś w mojej okolicy maszynę do wymiany tych opon posiadał, a jak je uszkodzi, to jeszcze dodatkowy wydatek będzie mnie czekał.

Podjadę jutro do dobrego warsztatu w okolicy, gdzie pracuję i zapytam u nich o cenę kompletnych kół wraz z wymianą. Na pewno będzie taniej niż w serwisie.

 

Najpierw pomyślałam o stalowych, ale nie będzie to głupio wyglądało? Aluminium to jednak aluminium.

 

 

P.S. Poczytałam trochę o tych oponach i faktycznie, są trochę kłopotliwe, możliwe że lepsze są zwykłe. Ale w moim przypadku muszą być takie, bo jeżdżę zazwyczaj z malutkim dzieckiem i jakoś nie widzę siebie wymieniającą koło (kiedyś to robiłam, ale w Maluchu :mrgreen: ).

Opublikowano
Jesli to cena za komplet z oponami to naprawde okazja. X1 na stalówkach? :nienie: :lol: :lol:

 

Oj tam, oj tam :mrgreen:

 

Opony i felgi (aluminiowe :wink: ) zamówione - jutro dojdą.

Cena bardzo okazyjna - razem wyjdzie niewiele ponad 4 tys. To prawie dwa razy mniej, niż w serwisie. Ale zdziercy...

 

W samą porę, bo śnieg popadał i ledwo mi się do pracy udało dojechać.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Zmieniłem zimówki run flaty na zwykłe opony. Komfort jest bajka, ale nie jestem w stanie dojść jakie powinno byc prawidłowe cisnienie w oponach. Co prawda jest tabliczka znamionowa z tabela ciśnień przy przednich drzwiach kierowcy, ale nie jestem przekonany czy ona nie dotyczy tylko run flatów? Rozmiar opony to 225/50/17 i sugerują przód 2,2 i tył 2,6. Tak nabiłem opony i z przodu optycznie wygladaja na sflaczałe, a tył jest ok. Ktoś coś poradzi?
Opublikowano

Sam pomopowałeś na stacji czy u wulkanizatora?

 

z doświadczenia wiem ze manometry często są zajechane(nie kalibrowane) i tu i tu... U mnie u wulkanizator napompował na kazdej oponie 0,7 bara mniej...

co pozostawię do przemilczenia

 

Sprawdziłbym ciśnienie innym w miarę nowym manometrem może cyfrowym na stacji kontroli pojazdów...

Ja sobie kupiłem swój i zawsze kontroluje ;) :twisted:

 

ja mam Ciśnienie zgodnie z tabliczka w 18 i 17 jest ok

 

No i sugeruje kupić zestaw naprawczy (piana) ale jak przetrzasniesz opone to i on nie pomoże ;)

Opublikowano

Pompował wulkanizator...czyli sugerujesz, że 2,2 bara z przodu i 2,6 z tyłu jest ok?

Zestaw naprawczy mam oryginalny i dodatkowo puszke ze sprayem, na dłuzsze trasy planuje zakupić dojazdówke i wozić w pokrowcu, efekt taki jak na run flacie...a komfort na zwykłych oponach o niebo lepszy...super tłumienie nierówności i wieksza cisza we wnętrzu...

Opublikowano

Sugeruje sprawdzić ciśnienie;) czy rzeczywiście jest 2.2 u mnie jest 2.25 ;)

 

tak jak mowie manometry czesto są nie skalibrowane... albo zepsute... podjedz na stacje paliw z "cyfrowym" kompresorem ustaw 2.2-2.3

 

*****************

 

moze wstaw Fote ;) zeby ocenić czy "flak"

Opublikowano

Ostatnio rozmawiałem z diagnostą ze stacji kontroli pojazdów i stwierdził, że co jak co ale zawsze w pierwszej kolejności mają kontrolowane i kalibrowane cyfrowe urządzenia do pompowania kół ;)

Osobiście do urządzeń do pompowania kół na stacjach paliw mam ograniczone zaufanie.

Lepiej kontrolować ćiśnienie w kołach w dobrej stacji diagnostycznej lub mieć takie urządzenie u siebie w garażu

Zrób tak jak pisze siwyoscar i powinno być ok

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Opublikowano

Ostatnio na Orlenie i na bliskiej "sprawdzałem kompresory cyfrowe" i różnica z moim cyfrowym miernikiem za 70zł była 0.05 Bara czyli w graniach błędu pomiarowego;)

 

a Pana zdzicha to nie raz upuszczą albo kalibracja była ale w fabryce 4lata temu :D na na tym sie skończyła wulkanizatory na to leją :evil: oczywiście nie uogólniam

 

jak masz za małe ciśnienie spalanie tez idzie w górę było by widac dobrze dosyc

Opublikowano

No i potwierdziło się to co pisałeś...prosiłem o 2,2 bara z przodu w wulkanizacji a na BP zmierzylem 1,9...

Sprawdzać ciśnienie po zmianie opon!

Opublikowano
No i potwierdziło się to co pisałeś...prosiłem o 2,2 bara z przodu w wulkanizacji a na BP zmierzylem 1,9...

Sprawdzać ciśnienie po zmianie opon!

 

;) "a nie mowilem..." sprawdzaj zawsze wszystkie i na kilku miejscach zaufanych... 0.3Bara to nie jest jakis dramat ale.. zawsze opony leca i paliwo tez prowadzenie tez inne

 

prawda jest tez taka ze jak pompowali przy 5 stopniach a jest 20 to ciśnienie zgodnie z fizyka powinno wzrosnąć a jeżeli na odwrót to spaść

innymi słowy sprawdzamy cieśninie co miesiąc albo co dłuższy wyjazd...

 

Chyba ze lubimy wydatki na opony i paliwo :twisted: :twisted: :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.