Skocz do zawartości

Problemy z biegami w 320i, E36, 98r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przebieg: 90 tys.

Problem dotyczy 1, 2 i 3. Czasami zdarza sie, ze ciezko sie je wyjmuje na luz podczas hamowania - dojezdzania do skrzyzowania. Czasem ciezko wchodzi jedynka. 2 czesto nie zaskakuje, choc dzwignia jest na swoim miejscu. "Ciezko" tzn. z oporem na dzwigni. :(

 

Podejrzewam: wymiane oleju w skrzyni, albo sprzeglo.

 

Poza tym zaobserwowalem, ze auto podczas ruszania z mala iloscia gazu i jazdy na polsprzegle poszarpuje. Czy moze to miec zwiazek ze sprzeglem?

 

Prosilbym o kilka kierunkowych rad. :arrow:

 

Pzdr.

Opublikowano

Czesc !!

Moim zdaniej na samym poczatku wymien olej nie drogi zabieg w porownaniu z wymiana sprzegla pamietaj tylko ATF ten sam co w spomaganiu kierownicy jesli to nie pomoze musisz dostac sie do sprzegla jeski szarpie byc moze tarcze masz krzywa lub docisk lub kolo zamachowe dostalo tzw(raka) to jesli chodzi o sprawe szarpania a biegi to tak jak juz pisalem najpierw olej a potem sprzegielko pod warunkiem ze skrzynke masz wporzadku....

Wojz
Opublikowano
ATF do manuala? Ciekawy pomysł. Ja raczej polecam pełen syntetyk do skrzyń manualnych. 1l ok 50 PLN a najlepiej jak zalejesz tym co podaje fabryka. Generalnie z tego co piszesz raczej obstawiam sprzęgło.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Generalnie z tego co piszesz raczej obstawiam sprzęgło.

 

Panowie

 

Mam jednak jeszcze dwa pytania precyzujace. Jak mam rozpoznac, ze skrzynie mam w pozadku? Dzis gdy smigalem i hamowalem dosc ostro z 5 biegu (przez sygnalizajce swietlna :() zauwazylem, ze i ten bieg ciezko bylo wyjac! Czyli ten problem zaczyna dotyczyc juz calej niemal skrzyni...

 

A drugie pytanie dotyczy poszarpywania. Wlasciwie nie jestem pewien czy tylko mi szarpie, bo gdy ruszam jak opisywalem wczesniej (nie dynamicznie powiedzmy) to auto sie zadlawia i gdyby nie korekcja pedalem sprzegla i dodanie gazu zapewne by zgaslo.

 

Te okolicznosci mnie przekonuja na slabe sprzeglo. Co prawda nie "slizga sie" i lapie standartowo nisko, ale poszarpywanie i coraz czestsze problemy z wyjmowaniem biegow juz mnie dobijaja. Dlatego chyba zabiore sie odrazu za sprawdzenie sprzegla. Co uwazacie?

 

Pzdr.

Opublikowano

Zdecydowanie stawiam na tarcze sprzęg. :?

Wmoim auciebyły podobne objawy, można było ruszyć z piskiem ale byłoszrpanie, jaksię okazało tarcza nie była jeszcze zużyta ale "niewiele" jej brakowało, i poprostu auto nie wysprzęglało do końca, tarcza była już za cienka ( cięko wchodzące biegi ).

 

Ps. podczas wymiany sprzęgła nie zapomnij o łożysku za kołem zamachowym, jeżeli ono jest już liche to może być przyczyna zacinania się skrzyni. (sprawdz czy biegi rownie ciężko wchodzą jak silnik jest wyłączony)

 

Pzdr

titto E28 535i

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
CZE.Miałem już kilka autek i tak się jakoś zawsze składało że leciały mi sprzęgła w 5 na 8 samochodów jakie miałem.Były to raczej auta mocno eksploatowane i nie ja byłem przyczyną tych awarii.Z doświadczenia wiem że jak biegi ciężko wchodzą ,albo są kłopoty z ich przełączaniem to docisk sprzęgła do wymiany(w w/w przypadku stawiam na ten defekt) jak sprzęgło ciągnie , ślizga się to winna jest tarcza sprzęgłowa.Inna sprawa że najlepiej tą część (sprzęgło tj. tarcza+ docisk) wymienić w komplecie i basta, mamy spokój na długo albo na zawsze.POZDRO.
Opublikowano
ATF do manuala? Ciekawy pomysł. Ja raczej polecam pełen syntetyk do skrzyń manualnych. 1l ok 50 PLN a najlepiej jak zalejesz tym co podaje fabryka. Generalnie z tego co piszesz raczej obstawiam sprzęgło

tak sie sklada ze fabryka zaleca ATF do manuala :lol:

mysle ze powinienes sie rozgladnac za nowa tarcza i dociskiem zgadzam sie z Pablo ze najlepiej kupic komplet:tarcza+docisk+lozysko i masz spokoj na wieki

Opublikowano

nie wiem byc moze sie myle bo mam od niedawna beemke ale bylem niedawno na wymianie plynu hamulcowego,a jak wiesz to dotyczy rowniez sprzegla,na poczatku w warsztacie dobrze mi nie odpowietrzyli sprzegla i jak wyjezdzalem to sprzeglo lapalo bardzo nisko i tak jak mowisz musialem dodac gazu,zeby silnik nie zgasl a i biegi tez wchodzily ciezko

ale odpowietrzyli mi dobrze sprzeglo i wszystko bylo ok :D

bede mogl wyprzedzac
Opublikowano

Dzieki raz jeszcze za wszystkie uwagi. Te z zapowietrzonym sprzeglem tez sprawdze (umowie sie po Nowym Roku na inspekcje u mojego zaufanego mechanika).

 

Ostatnim moim pytaniem jest: jakiej firmy polecacie sprzeglo (gdyby zaszla koniecznosc jego wymiany). Oczywiscie ja znam kilku komercyjnych producentow, ale z waszymi sugestiami chcialbym to skonfrontowac...

 

Pzdr.

Opublikowano
Ja polecam Sachs. Firma dobra i sprawdzona. Kup kpl. - tarczę, docisk i łożysko.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Siemanko

Wlej olej ATF, ja wlewałem MOBIL Synthetic, można też mineralny, ale ATF, a nie zwykły do skrzyń biegów.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.