Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgodnie z radą jednego z forumowiczów chce przedstawić w jaki sposób zreperowałem hamulec ręczny. Co w nim było zepsute? Ano to, ze pewnego poranka zaciagnąłem ręczny na parkingu , no i jak go zaciągnąłem tak mi został...

NIE mogłem jego zwolnić.A pstryczek który się wciska w celu jego zwolnienia był zablokowany.

Co zrobiłem?

1. zdjąłem plastikową rączkę hamulca ręcznego

2. wyjąłem mieszek hamulca. Zdejmuje się go tak, że należy wyciągnąć cały mieszek z ramką do góry.Mozna sobie pomóc jakimś śrubokrętem aby podważyć ramkę, ale trzeba z tym ostrożnie aby nie przebic skórzanego mieszka.

Następnie ściągnąłem mieszek przez dzwignie hamulca.

3. Po zdjęciu wyzej wymienionych części okzało się, że metalowy element, który ma za zadanie blokowanie się w rowkach zębatki ham. ręcznego został przekręcony i wypadł spod zabezpieczenia w kształcie 3-4 mm haczyka. Obiawiało sie to tym, ze wajha hamulca chodziła lekko do góry i nie mozna było jej zwolnić. A podczas zaciąganai haulca nie można było wyczuc poziomów zaciągnięcia.

4. W naprawie tej usterki ważne jest aby uzyskac jak najlepszy dstęp do wyżej wymienionego haczyka. W tym celu należy poluzować dwie srubki służące do regulacji napiecia linek. Napęcie liek skonstruowane jest tak, ze aby wyregulowac ich naciąg nalezy w ty celu najpierw odkrecici srubke kontrującą a nstepnie odkręcić te druga włąściwą srubkę. Jak juz wspomniałem jest tam regulacja napiecia linki na lewe i tylne prawe koło. GDy poluzujemy napiecie linek, wówczas otrzymamy lepszy dostep do rzeczonego elementu ( elementu wchodzącego miedzy zapadki zębatki) ponieważ dzwignia hamulca recznego powedruje podczas zaciągnięcia prawie do pionu. Wten sposób otrzymamy dostep do potrzebnego miejsca.

5. Gdy juz mamy dobry widok na ten element wchodzący miedzy ząbki zebatki, musimy go obrucic tak aby blokował hamulec ręczy- ustalenie pozycji w jakiej powinien sie znajdowac wymaga od reperującego troszke wyobraźni i analizy. Po tej operacji polegającej na nastawieniu tego element tak aby blokował sie w zębatce bierzemy kombinerki i zaginamy malutki czarny stalowy haczyk aby ten element blokujący siów nam nie wyleciał spod tego haczyka.

6. następnie z powrotem naciagamy linki, nie zapominając o zakręceniu srubek kontrujących.

7. zakładamy mieszek

8. zakąłdamy plastikową rączkę na dzwignie ham recznego.

9. narzęzia porzebne: klucz 9, 10, kombinerki, latarka, płaski srubokręt (do wyjęcia mieszka z tunelu srodkowego-ale mozna to zrobic bez uzycia srubkęta)..no i deczko wyobraźni...

 

 

Chciałbym jeszcze dodać, ze w zależności jak mocno wykr ecimy śrubki do regulacji napięcia linek, tym krótszy bedzie zakres pracy lewarka hamulca ręcznego i z większym oporem będzie sie zaciągał.

Przydałoby się na konieć wyregulowac dokąłdnie naciąg linek, aby każe koło hamowało z taka samą siłą...żeby nie było rozbieżności w sile hamowania między tylnymi kołami.

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam,

 

dziś wymieniałem szczęki hamulcowe do hamulca ręcznego. przy okazji regulowania właśnie napotkał mnie problem opisany w tym temacie. próbowałem to naprawić według instrukcji ale nie mogę zdjąć rączki od wajchy (jest chyba przyklejona, czy tak powinno być?). podwijam tylko mieszek. nie bardzo rozumiem gdzie jest ten haczyk, czy on jest gdzieś pod tą rączką co nie mogę jej zdjąć czy gdzieś koło tego koła zębatego głównego. jak odchylę o prawie kąt prosty hamulec to pod spodem widzę tylko taką białą linkę. mógłby ktoś doprecyzować gdzie jest ten haczyk? a może bez zdjęcia tej rączki nie da rady tego naprawić?

 

z góry dziękuję za pomoc, cały dzisiejszy dzień spędziłem w samochodzie i nic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.