Skocz do zawartości

gaśnie na biegu jałowym, wysokie spalanie (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Jestem posiadaczem e30 touring z silnikiem m40b18,

Auto trzeba "trzymać na obrotach" by nie zgasło na biegu jałowym.

Wyczyściłem krokowiec, przełożyłem sondę lambda i przepływomierz ze sprawnej e30, żadnej poprawy.

Znajomy w warsztacie sprawdzał ją komputerem diagnostycznym i nie znalazł żadnych błędów. Może ktoś miał podobny problem i wie co zrobić?

I pytanie dot. spalania. Ile to powinno palić?

Na krótkich dystansach po mieście potrafi zjeść nawet 15-16 litrów. W trasie 90-100 kmh spala między 8-9 l PB. Nie za dużo?

Aha, auto ma wyciętego kata i tłumik środkowy, wstawioną jakąś strumienicę, może mieć to jakiś wpływ?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stary filtr paliwa, lub lewe powietrze. Sprawdź czy guma przepływomierza nie jest peknięta, lub czy gdzieś ma innej nieszczlności. 15 litrów po mieście?? całkiem możliwe jeśli są to odcinki do 5km i tylko na zimnym silniku (nawet sie nie zagrzeje porządnie a już trzeba gasić) ale wydaję mi się że mimo wszystko trochę dużo. Mi Hybryda przez zimę pali do 12 LPG plus nawet do litra benzyny na każde 100km. Zacznik od w/w rzeczy, ew. Nieszczelność bardzo częsti pojawia sie tam gdzie jest montowany krokowy. Guma mocująca w kolektorze jest stara i sparciała.

 

PZDR>

Opublikowano

Witojcie !!!

Sprawdź może jeszcze czy śruba regulacyjna na przepustnicy pozwala Ci ją zamknąć żeby włączyć krokowy !

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Opublikowano
To spalanie rzeczywiście masz spore. Mi paliła w lato średnio 10L po mieście przy spokojnej jeździe i 9L na trasie, najwięcej mi spaliła 13-14L kiedy cisnąłem na wysokie obroty od wyjazdu ze stacji benzynowej aż do zapalenia się rezerwy.
Opublikowano

Trochę mnie to już wk... Wczoraj wlałem około 13 litrów benzyny, zrobiłem nieco ponad 100 km z czego 90% w trasie do 110 kmh i już wskazówka leży na zerze...

Zauważyłem, że wskazówka temperatury nie dochodzi do pełnych 90 stopni, tylko zostaje nieco powyżej tej pierwszej białej kreski. Termostat wymieniałem w lipcu, możliwe że znowu padł? A czujnik temperatury? Czy to może być wina zepsutego czujnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może byc wina czujnika, co podaje paliwo. Z tego powodu też moze gasnąc na wolnych. Termostat sprawdzas się z rana. Przejedziesz trochę aż dojdzie do pierwszej białej kreski, stajesz i trzymasz ten dolny wąż. Powinien być zimny. jak sie robi gorący to termostat do d...

 

PZDR>

Opublikowano

Dzięki, sprawdzę tak jak mówisz. Co do gumy przepływomierza to jest w jednym miejscu przerwana ale szczelnie zaklejona taśmexem i nie łapie lewego powietrza. :)

Pzdr.

Opublikowano
No więc termostat wydaje się sprawny, sprawdziłem tak jak zalecił kolega KRIS85. Wymieniony czujnik temperatury i niestety bez rezultatu. Sprawdzę jutro jeszcze raz dokładnie czy nie bierze lewego powietrza. Chciałbym sprawdzić jeszcze raz sondę lambda, może mi ktoś poradzić jak ją sprawdzić?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mi spalanie spadło w m50 jak wyczyściłem krokowy(to już zrobiłeś) i jak umyłem, wyczyściłem i nasmarowałem przepustnicę...

sprawdź czy nie masz brudnej, czy nie zacina się gdzieś linka od "gazu", u mnie się nie domykała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.