Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, wczoraj wyskoczył mi komunikat "gear engage without brake possible". Nie sprawdzałem czy faktycznie moge wrzucić bieg bez hamulca ale po przejechaniu na parking komunikat ustał. Dziś gdy odpaliłem auto zaczeła się lawina błędów

1 gear engage without brake possible

2 fault tyre pressure

3 bład dynamic drive

4 abs

5 DSC

dodatkowo nie działała manetka od wycieraczek, nawiewy i cały wyświetlacz

Po ponownym odpaleniu wywalało tylko błedu od 2 do 5 ale po wejsciu na ok 1500 obrotów znów nie działała manetka od wycieraczek, nawiewy i cały wyświetlacz.

Po ponownym odpaleniu auta wszystko wróciło do normy ale wywalał bład "fault tyre pressure" - nie pomaga reset w idrive - bład cały czas się pojawia. Dodam tylko że mimo resetu status dalej jest jako error

Może ktoś miał coś podobnego albo wie co może być przyczyną albo chociaż na co się nastawiać. Troche mnie przeraża ten komunikat skrzyni

PS. Jeszcze pytanie czy może miec na to wpływ zużyte klocki przednie? Poprzedni właściciel zmieniając klocki wsadził stary czujnik który nie działał. Nie pokazywał zużycia, klocki na przodzie były całkiem zjechane i w pon idą do wymiany

Opublikowano
Akumulator był wymieniany w czerwcu na nowy. Chyba by sie nie zużył przez ten czas. Chociaż pierwszy raz wczoraj jak mi wawalił bład to było zaraz po tym jak jakieś 10 min było włączone radio na postoju w pozycji nr 1
Opublikowano
tak :) regulator pada. walnal wysokim napieciem dlatego "fault tyre pressure", ale jak postoisz troche to zniknie. przerabialem, zmienilem baterie na nowa i ustalo na kilka miesiecy az zrobilo sie zimno i mokro i powtorka z rozrywki. Mysle ze zostalo ci ok. 500-800km i padnie calkiem.
Opublikowano
Akumulator był wymieniany w czerwcu na nowy. Chyba by sie nie zużył przez ten czas. Chociaż pierwszy raz wczoraj jak mi wawalił bład to było zaraz po tym jak jakieś 10 min było włączone radio na postoju w pozycji nr 1

 

O jakich parametrach akumulator założyłeś? O takich jak fabryczny? Robiłeś adaptacje akumulatora po zmianie, jeśli miał inne parametry? Jeżeli robiłeś adaptacje przy innych parametrach niż fabryczny lub jeśli nie robiłeś, bo miał te same, co fabryczny to wychodzi na brak ładowania. Poczytaj trochę na forum. Do wymiany najprawdopodobniej regulator napięcia na alternatorze.

Opublikowano

Akumulator był wymieniany w Aso na oryginalny . Adaptacja też była robiona. Oki skoro to regulator napięcia to skąd komunikat ze skrzyni czyli "gear engaged without brake possible "?

Przed wymianą akumulatora było sprawdzane napięcie i ładowanie - było niby ok

Capaz rozumiem co chcesz powiedzieć tylko powiedz mi dlaczego w miare nowy oryginalny i nie tani akumulator miałby paść po 5 miesiącach?

Macio116 orientujesz się może jakie są koszty zakupu i wymiany regulatora ?

Dzięki w ogóle za zainteresowanie i pomoc.

PS czy zużyte klocki na przodzie mogły mieć wpływ na komunikat "gear engage without brake possible"?

Opublikowano

PS czy zużyte klocki na przodzie mogły mieć wpływ na komunikat "gear engage without brake possible"?

 

Nie to nie ma wpływu. Regulator napięcia powoduje jaja w układzie co za tym idzie szaleje i żyje własnym życiem cała elektronika dlatego pojawia sie błąd skrzyni. Sprawdż akumulator , regulator napięcia oraz Inteligent Batery Sensor tzw IBS lub inteligentna klema minusowa.

Opublikowano
Dziś chłopaki nic nie wyskoczyło i było wszystko oki odpukać. czyli pewnie tak jak pisaliście to regulator napięcia. Dzięki chłopaki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.