Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.po raz pierwszy zmienie olej,miLEM WCZESNIEJ W AUDI LIQUI MOLY i byl rewelacyjny,za to wyczytalem gdzies ze olej do bmw musi spelniac pewne normy.czy ktos mi powie na co musze zwracac uwage?mysle o oleju Liqui Moly toptec 4100 .prosze mi tez powiedziec ile tego oleju wchodzi.dodam ze to manual.dziekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej do twojego silnika musi posiadać specyfikację BMW Long life 04 a wchodzi go 5,75 litra.

Tu możesz dobrać Liqui Moly do swojego silnika: http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

 

Polecam Top Tec 4200 5W-30 bo ma dobre parametry wg. jego karty charakterystyki.

Opublikowano
wielkie dzieki,a ty tak z ciekawosc pytam,jaki olej lejesz?i jeszcze mi mechanik mowil ze co trzecia zmiane oleju jeszcze trzeba jakas dodatkowa czesc wymienic czy cos takiego,nie wiesz o co chodzi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja leję Motul 8100 X-clean C3 5W40 a twojemu mechanikowi chodziło zapewne o odmę która pełni bardzo ważną funkcję w silniku a mianowicie odpowietrza silnik, tu pokazałem jak wymienić samemu odmę i filtr powietrza: viewtopic.php?f=15&t=168030
Opublikowano
czy mozesz mi podac jakiegos linka gdzie moge kupic taką odme?moze z allegro albo cos takiego do tego ten filtr powietrza ,co ile wymieniasz olej u siebie w aucie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie części możesz kupić w tym sklepie internetowym http://www.czescidobmw.pl/ , jeśli nie mają czegoś w swoim asortymencie to można zamówić nawet oryginalne czesci z ASO BMW które u nich kupisz troszke taniej niz w aso a jesli wolisz allegro to tu masz link do odmy : http://moto.allegro.pl/bmw-e46-e60-e61-e83-e87-e90-e91-m47n-odma-oryginal-i1983493822.html filtr powietrza: http://moto.allegro.pl/filtr-mann-powietrza-bmw-3-e46-e91-e60-e61-diesel-i1975918086.html

 

Ps. Olej wymieniam max. co 15 tys. km. lub co 1 rok ze względu no to że jeżdżę krótkie odcinki.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przeczytanie tegohttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830, nie wydaje Wam się że popularny na naszym forum i przeze mnie również kupiony np. Motul 8100 5W40 i inne o lepkości 5W40, do nowoczesnych diesli w naszym klimacie jest olejem o zbyt dużej lepkości a co za tym idzie małej płynności.Używając go wielosezonowy ,często uruchamiając silnik, bym bardziej zimą.Wiem, ma aprobatę BMW ,ale to nie olej lekkobieżny z filtrem olejowym który stawia mniejsze opery i może lepiej,szybciej, wnikliwiej, smaruje silnik .Takie to właśnie oleje są rekomendowany przez BMW w naszym klimacie na pierwszym miejscu czyli: 5W30,0W30 lub 0W40.To są tylko moje spostrzeżenie , których też nie jestem pewien na 100% ,między innymi dlatego się nimi dzielę.

 

Parametry techniczne:

Motul 8100 C3 5W40

 

WŁAŚCIWOŚCI

Lepkości SAE J 300 5W-40

Gęstość w 20 ° C (68 ° F) ASTM D 1298 0.845

Lepkość w 40 ° C (104 ° F) ASTM D 445 84,7 mm ² / s

Lepkość w 100 ° C (212 ° F) ASTM D 445 14,1 mm ² / s

Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F) ASTM D 4741 3,6 mPa.s

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 172

Temperatura płynięcia ASTM D97 -39 ° C / -38,2 ° F

Temperatura zapłonu ASTM D 92 234 ° C / 453.2 ° F

Popiół siarczanowy ASTM D874 0,80% masy

TBN ASTM D2896 7,5 mg KOH / g

 

Castrol EDGE Professional BMW LL04 5W-30

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.852

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.2

Lepkość CCS przy -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 6400

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 72

Indeks lepkości ASTM D2270 - 166

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -39

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 207

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt

 

Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30

 

15C

ASTM D4052 g/ml 0.8383

Wygląd Ocena wizualna Jasny i przejrzysty

Lepkość

kinematyczna 100C

ASTM D445 mm²/s 12.3

Lepkość

kinematyczna 40C

ASTM D445 mm²/s 71

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 None 170

Lepkość, CCS -35C

(0W)

ASTM D5293 cP 5900

Wapń, % wt ASTM D4951 % wt 0.151

Fosfor, % wt ASTM D4951 % wt 0.076

Cynk, % wt ASTM D4951 % wt 0.083

Temperatura

zapłonu, PMCC

ASTM D93 °C 238

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.64

Całkowita liczba

zasadowa, TBN

ASTM D2896 mg KOH/g 6.69

Temperatura

płynięcia

ASTM D97 °C -57

Lepkość, HTHS 150C ASTM D4683 cP 3.46

 

Casrtol EDGE Sport 0W-40

 

Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.838

Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.8

Lepkość CCS przy -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5850

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 76

Indeks lepkości ASTM D2270 - 171

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -60

Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 0.7

Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 244

 

Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL

 

Najwyższej jakości olej silnikowy wyprodukowany w oparciu o najnowszą technologię XTL™. Opracowany specjalnie dla samochodów osobowych marek BMW, Mercedes-Benz oraz OPEL z filtrami cząstek stałych.

 

Zalety:

 

bardzo łatwy rozruch silnika

niskie zużycie paliwa i oleju

wyjątkowa ochrona nowoczesnych silników z wydłużonymi okresami wymian

 

 

Specyfikacja:

ACEA C3

API SM

DEXOS 2

 

Aprobaty:

BMW LONGLIFE-04

MB-APPROVAL 229.51

VW 502 00/505 00/505 01

 

Rekomendacje:

ACEA A3/B4

FORD M2C917-A

GM-LL-A-025

GM-LL-B-025

 

Parametry Techniczne

Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml

Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM

Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC

Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas

Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s

Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175

 

Oleje które przedstawiłem są do silników z DPF-ami. Na marginesie - do silników bez DPF-ów można zastosować oleje o lepszych parametrach smarnych. Wiem że Castrol ma różne pinie . Podałem go tylko jako przykład ,mogą to być oleje innych dobrych producentów tej samej lepkości aprobowane przez BMW.

Opublikowano
a ja wlalem LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY,WCZESNIEJ MIALEM W AUDI TOP TEC 4100 I SILNIK CHODZIL JAK LALECZKA ZRESZTA TERAZ W BMW JEST TO SAMO
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po przeczytanie tegohttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830, nie wydaje Wam się że popularny na naszym forum i przeze mnie również kupiony np. Motul 8100 5W40 i inne o lepkości 5W40, do nowoczesnych diesli w naszym klimacie jest olejem o zbyt dużej lepkości a co za tym idzie małej płynności.Używając go wielosezonowy ,często uruchamiając silnik, bym bardziej zimą.Wiem, ma aprobatę BMW ,ale to nie olej lekkobieżny z filtrem olejowym który stawia mniejsze opery i może lepiej,szybciej, wnikliwiej, smaruje silnik .Takie to właśnie oleje są rekomendowany przez BMW w naszym klimacie na pierwszym miejscu czyli: 5W30,0W30 lub 0W40.To są tylko moje spostrzeżenie , których też nie jestem pewien na 100% ,między innymi dlatego się nimi dzielę.

 

W zimie lepszy będzie olej o mniejszej lepkości np. 0W30 lub 5W30 ale to nie znaczy że 5W40 jest zły bo u nas nie ma znowu tak srogich zim żeby potrzebny był olej który zachowuje swoją płynność do -55 stopni, natomiast w lecie podczas szybkiej jazdy autostradą lepiej ochroni nasz silnik olej o większej lepkości który posiada grubszy film olejowy, oczywiście mówię o olejach syntetycznych tak że to wybór indywidualny dla każdego. Ja zalałem 5W40 bo mam już prawie 200 tys. km. przejechane a tu gdzie mieszkam temperatury rzadko spadają poniżej 0 stopni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak masz rację ,w wyborze oleju powinniśmy brać pod uwagę warunki w jakich eksploatujemy auto.Trzeba jednak pamiętać iż silnik drastycznie więcej zużywa się w chwili rozruchu zimnego silnika, a nie w czasie jazdy gdy osiągnie optymalną temp.i ta zależność jest wręcz szokujące. Do ponad 75% zużycia silnika dochodzi w momencie rozruchu i rozgrzewania się. Żeby ułatwić mu żywot w najtrudniejszym dla niego okresie w sprawnym silniku lepiej nie przesadzać z lepkością oleju oczywiście zgodnie z wymogami producenta .Filtr olejowy w dobrym oleju -W30 w warunkach normalnej eksploatacji jest wystarczający i bezpieczny ,nie zerwiemy go .Jeżeli ktoś nie eksploatuje samochodu bardzo intensywnie obciążając go termicznie, uważam iż oleje lekkobieżne są zdrowsze do naszych silników nawet jak wyjedziemy na autostradę , chyba że pojedziemy w butem w podłodze przez długi czas.Trzeba pamiętać że samochód częściej eksploatujemy w różnych warunkach ,a nie tylko autostradowych .Ja właśnie wlałem Motula 8100 C3 5W40, ale to z innego powodu o którym pisałem w innym temacie i dzisiaj pierwszy raz , zaraz po uruchomieniu i natychmiastowym wyjeździe z garażu odezwały się popychacze ze względu iż nie zdążył do nich dotrzeć olej o dużej lepkości a małej płynności. Przedstawioną opinię nie opieram wyłącznie na dzisiejszym doświadczeniu.BMW też rekomenduje tylko oleje lekkobieżne .Jestem wręcz przekonany że stosowanie oleju 5W40 mimo aprobaty BMW (górna granica), w sprawnych silnikach który nie konsumuje nadmiernie oleju ,tak zaawansowanych technicznie jak nasze nie jest korzystne,ze względu na zbyt dużą lepkość , mała płynność i większe opory. Jak najszybciej wrócę do oleju lekkobieżnego i to jeszcze lepszego dzięki możliwości zastosowania oleju o lepszych właściwościach smarnych po usunięcie DPF-a. Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
HM troche dziwne z tymi popychaczami bo ja zakupiłem auto jeżdżone na Aso-wskim castrolu bodajże 5w30 i właśnie na zimnym po odpaleniu słyszałem przez 4-5 sek popychacze po wlaniu Motula 5w40 mam całkowitą cisze.Nawet na sylwestra byłem w górach i w nocy było -11 a nad ranem -6 odpaliłem autko i cisza.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój przypadek dla mnie absolutnie nie jest dziwny bo znam przyczynę .Dla mnie Twój przypadek jest dziwny. Na zimnem silniku i "rzadszym" oleju który szybciej dociera do popychaczy było je słychać aż przez 5 sekund , a na "gęstszym " który później dociera do nich ,w tych samych warunkach , jest ok :shock: . Wiesz na 100% ile przejechali na tym Castrolu 5W30, może zgodnie z instrukcja BMW -do 30kkm i czy to na pewno odzywały się popychacze ? Taka sytuacja mogła by świadczyć ze jest zużyty wałek rozrządu i rzadszy olej nie jest w stanie wystarczająco uszczelnić popychacze i zlikwidować szybko luz ,ale nie w tak młodym samochodzie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.