Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie

 

318 kolegi poszła do mechanika z powodu skaczących wolnych obr.

Mechanik zdiagnozował nieszczelna odme = zawór odpowietrzenia silnika ( skrzyni korbowej ) i go zakleim ?! :shock:

Auto wróciło do właściciela i chodziło gorzej niż przed naprawą dodatkowo pluło olejem z każdej uszczelki.

 

Wymieniłem odme, poza tym mechanior pozamieniał wtyczkę od regulatora alternatora z wtyczką potencjometru przepustnicy.

Auto po przejechaniu paru km ( sterownik " nauczył się nowych ostawień ) zaczęło chodzić cacy.

Ale po paru dniach znów zaczęły skakać obr. tak od 500-950. Szczególnie kiedy auto się jeszcze toczy na sprzęgle.

Posprawdzałem:

odme i cały dolot = szczelny ok

ustawiacz wolnych obr. = chodzi lekko nie zacina się ok

potencjometr przepustnicy = wartości ok na wolnych INPA pokazuje wolne

czujniki temp = wartości poprawne - plausibel

 

wartości sczytane INPA na wolnych:

http://img835.imageshack.us/img835/8559/analog1.th.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/7544/analog1a.th.jpg

http://img848.imageshack.us/img848/1451/analog2s.th.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/8510/analog3.th.jpg

http://img546.imageshack.us/img546/2050/laufunruhe.th.jpg

 

Może ktoś bardziej doświadczony zerknie na te wartości. Dodam ze wartość Lambdy przed Katalizatorem skacze cały czas na wolnych miedzy 0,16 0,20 0,50 0,80 i z powrotem, wartość drugiej Lambdy ( za Katem ) są ~ stale.

 

Ręce mi już opadają z tym silnikiem

 

dzięki z góry

pozdr.

voss

Opublikowano

hej

 

dzięki nyguss-spec-BMW

 

sprawdzę z ta klima, chodź to trochę mało prawdopodobne, dmuchawa chodzi słuchowo jak należy-

ale sprawdzę.

 

daj znać bo i podobny efekt daje walniety czujnik walka

no właśnie niema żadnych szarpnięć w czasie jazdy błędy tez nie wyskakują.

Dziś rano efekt po odpaleniu auto chodzi na ~1100 obr. temp na dworze ~ 3° potem ładnie spadaja obr do ~900

Ruszam i po przejechaniu 1-2km jak auto się toczy i wyciskam sprzęgło obr. skaczą tak 500-950

i po 5-10sec. się to powoli uspakaja. Ale jeśli auto zatrzymam ( wyhamuje ) uspakaja się od razu.

po przejechaniu ~10 km wszystko przechodzi i obr. jak malowane. Niby się auto nagrzało.

Ale po ~4h ( auto zimne temp na dworze ~ 7°) odpalam i mam obr jak książka pisze lepiej być nie możne.

 

Tylko ze się obawiam ze jutro znów będą skakać.

 

pozdr

voss

Opublikowano

wężyki ok sprawdzone i szczelne

 

 

Przepływomierz pokazuje na wolnych to co widać =13,2 kg/h pozy tym wartości są przekonywujące = plausibel

po dołączeniu obr. spadają ale potem się wyrównują i jakoś chodzi

 

Ma może ktoś wartości dla tego silnika dla wolnych

tzn masa powietrza, kat zapłonu, obciążenie, Lambda napięcie przed i po kacie,

 

co oznacza Lambda integrator ? i ile powinien być

co oznacza Adaptionswert ? i ile powinno być

 

dzięki z góry

 

voss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.