Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na wstępie chciałbym się przywitać i pogratulować wszystkim dobrego wyboru marki :)

Zmieniłem swoje leciwe e39 98' na 318d 02'. Przy zakupie auto sprawdziłem w serwisie ASO i został potwierdzony przebieg 148tys. km, auto zostało sprowadzone z Belgii i podczas diagnozy ukazał się błąd podgrzewacza elektrycznego, jakieś tam lampy itd. Generalnie podczas diagnozy auto zostało uznane za techniczne sprawne i w dobrej kondycji.

 

Pojezdziłem nim kilka dni i zauważyłem dziwną nieprawidłowość, otóż mam wrażenie, że turbina włącza się za późno, tj. od ok. 2500obr.

Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnieniowe, jeden wymieniłem bo był przetarty (ten co wchodzi do gruchy).

Proszę o jakieś sugestie za co z góry dziekuje.

Edytowane przez czcigodny
Opublikowano
Zapomnialem również dodać, że ten elektrozawór również wyczyściłem, a kolega który jeździ 320d 136ps mówił, że on miał dużo bardziej brudny i u niego mimo wszystko się turbina załącza gdzieś w okolicach 1800....
Opublikowano
Trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić czy osiąga zadane ciśnienie powietrza i paliwa. do tego zrobić test statyczny turbiny za pomocą DISa i wszystko będzie jasne. Może być tak że turbina była regenerowana i źle została ustawiona gruszka.
Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi.

Czy znajdę takiego speca na terenie Częstochowy lub okolic ? Bo podejrzewam, że "dziadek" od procia nie umie zrobic takiej diagnozy....Oczywiście z całym szacunkiem dla dziadka bo dużo mi pomógł przy e39 :)

Opublikowano

Rysiu załatw kolejną skrzynkę to będziem szukać:d

A tak poważnie to chyba przepływka do wymiany, bo mówiłeś że Ci się ekonomizer nie zamyka na 3 i 4 biegu...

 

Pozdro

Opublikowano
błędy odczytać ja ci mogę i ewentualnie na postoju sprawdzić co nieco bo bateria w laptopie padnięta i muszę mieć prad :) jak chcesz to pisz do kolegi jceel, jest z konopisk i ci pomoze :)
szukam
Opublikowano

Dziękuję K3m0T1989 za propozycje :) Na początek jeszcze sprawdzę czy przypadkiem nie ma nieszczelności.

Chciałbym zapytać również czy podmiana przepływomierza z 2.0d 136ps ma jakiś sens, czy trzeba go adaptować ?

Opublikowano

ty masz nowsze auto więc nie ma potrzeby adaptacji. Jak chcesz to się możemy umówić, przejedziemy sie moim i twoim i spróbujemy cos tam wymyślic co się dzieje. Ekonomizer dochodzi do końca? na 4 powinien dojśc do konca skali a na 5 do 16. Jak nie dochodzi to przepływomierz :)

- możesz mieć wężyk podciśnieniowy któryś nieszczelny i nie wytwarza się odpowiednie podcisnienie do sterowania turbo

- możesz mieć uwalony zaworek który czyściłeś (polecam podmienić z tym od egr i sprawdzić)

- możesz mieć źle ustawioną turbinę jeśli była regenerowana i ktoś źle ustawił

- możesz mieć zapieczone łopatki i nie otwierają się jak trzeba stąd to opóźnienie.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.