Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o temat zapowietrzania się układu to było to wałkowane setki razy. Niestety u mnie dzieją się jakieś dziwne rzeczy, przynajmniej sam nie mogę tego objąć stąd mój post, może ktoś miał podobny problem.

 

Samochód posiada gaz sekwencyjny STAG-4 z parownikiem Magic III (wymieniłem chłodnicę ponieważ puściły o-ringi separujące płyn chłodniczy od gazu i rozszczelniło chłodnicę efektem był wzrost ciśnienia i zagotowanie płynu). Wymieniłem o-ringi na parowniku i jeżdżę ale przymierzam się do wymiany parownika (nie do końca wiem który wybrać żeby zachować wydajność do 140 KM jednak nie jest to tematem postu).

 

Zacznę od objawów:

Po dokładnym odpowietrzeniu układu, po krótkiej przejażdżce płyn zaczyna gwałtownie rosnąć w zbiorniczku wyrównawczym, po odkręceniu korka wywala płyn na zewnątrz, rury do chłodnicy nie są bardzo twarde (również z rury wydechowej nie lecą kłęby pary) co raczej nie świadczy o przedmuchu i problemach z głowicą lub uszczelką, nie ma też "masła" w oleju (chyba że się mylę i może to być związane z głowicą). Ogrzewanie w kabinie jest, jakiś czas temu w kabinie czuć było zapach płynu chłodniczego. Doszło do sytuacji, że układ nie przełączył się na gaz ponieważ nie było wody w parowniku, po odkręceniu korka chłodnicy zaczęło żygać płynem.

 

W ostatnim czasie:

- 2 lata temu asekuracyjnie wymieniałem termostat (był behr wymieniłem na Wahler), szukając przyczyny wyciągnąłem go i sprawdziłem jak się otwiera, okazało się, że się prawie nie otwiera (otwierał się około 2mm, natomiast stary około 10mm), wymieniłem na starego Behra.

- sprawdziłem pompę wody (ponieważ układ się zapowietrzał i na zapowietrzonym układzie nie było widać strugi płynu przy korku chłodnicy myślałem, że wina leży po stronie pompy. Po wyjęciu pompa okazała się sprawna.

- Wymiana chłodnicy oryginalnej Behr na Nissens (podobno niezła firma), podczas odpowietrzania kanalik odpowietrzający a właściwie plastikowy dół do którego dochodzi mosiężna rureczka (o średnicy ok. 2mm) odpowietrzająca oberwał się i wpadł ok. 3 mm poniżej koreczka zamykającego, tak że ten koreczek po wkręceniu nie zatyka tej rureczki.

 

Układ cały czas się zapowietrza.Czy takie pękniecie odpowietrznika może powodować zapowietrzanie się układu? Będę wdzięczny za każdą radę i pomoc. Mogę wysłać zdjęcie lub rysunek pęknięcia.

 

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
Układ ma być szczelny, W BMW jest ukł. ciśnieniowy dzięki czemu woda nie gotuje się w 100 stopniach, Jak masz jakąkolwiek nieszczelność będzie się zapowietrzał.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Ogólnie zdaję sobie z tego sprawę jednak jeśli chodzi o szczelność to na tym odpowietrzniku jest szczelny, chodzi o to że po zakręceniu tego koreczka prawdopodobnie wszedł on za głęboko i zerwał denko do którego dochodzi rurka odpowietrzająca, w efekcie rurka opadła o 2-3 mm. Czy to może być przyczyną zapowietrzania?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Przelewa się, jak przepustnicą pociągnę obroty to widać strugę, ale w niedzielę już tak mi się zapowietrzył, że nie przelewał ani nie było płynu w parowniku (efektem był brak przełączenia na gaz chociaż wskazówka temperatury płynu na zegarach stała na sztorc) stąd zastanawiałem się nad pompą ale okazała się sprawna.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Przeczytałem ten temat co podpiąłeś ale to inny przypadek, u mnie to płyn podchodzi pod korek i muszę odpowietrznik otworzyć żeby opadł. W typ poście pod koniec jest mowa o dwóch odpowietrznikach, ja kojarzę tylko ten przy korku wlewu płynu na chłodnicy, gdzie jest drugi?

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam kolego!w związku z twoim problemem zrób tak.Na wyłączonym i zimnym silniku odkręć korek od chłodnicy i ugniataj przewody,na przemian dolny i górny i obserwuj poziom płynu,jak opadnie to dalej ugniataj ,mogła się stworzyć poduszka.Jak płyn przestanie opadać dolej do połowy napis cold,a nie kalt jak piszą.odpal motor otwórz nagrzewnice i ciepło na maksa,niech pochodzi 2-3 minuty.zgaś motor odkręć korek chłodnicy zobacz poziom płynu,jak opadł to ugniataj dalej przewody i znowu dolej do stanu.Zakręć korek odpal motor i obserwuj stan płynu,jak będzie się podnosił wyłącz motor,jak troszkę się podniesie to ok bo płyn się rozszerza.Jak skazówka od temp dojdzie do połowy to po kilku minutach powinien włączyć się wentylator i powinno być ok.Daj znać jak ci poszło.Jak coś to będziemy z tym walczyć.
Klema
Opublikowano

Dziękuję Wam koledzy za wskazówki i wszelką pomoc.

 

Cały dzień dzisiaj spędziłem nad myśleniem i sprawdzaniem.

 

Problemem okazał się znowu parownik, który ponownie mi zagazował układ chłodzenia (tak więc się nie zapowietrzał tylko płyn był wypychany przez gaz). Na początku jak jeździłem na benzynie myślałem, że gaz jest odcięty natomiast okazało się, że elektrozawór jakieś ciśnienie puszcza na parownik (i to ciśnienie się również przedostawało do płynu). Zamówiłem w końcu nowy reduktor i cieszę się, że nie muszę zwalać głowicy bo jak dla mnie to nie ta pora roku na takie zabawy.

 

Jeszcze moja przestroga do tych co mają takie cuda u siebie, omijajcie parownik (czeski opatentowany wynalazek) Magic III szerokim łukiem. Ja wymieniłem o-ringi i myślałem, że będzie jak nowy (zwykłe gumowe o-ringi wytrzymały 3 miesiące). Niestety się pomyliłem, może o-ringi z vitonu są mocniejsze bo gaz jest agresywny dla gumy, co nie zmienia faktu, że konstruktorzy tego parownika dali d... po całości oddzielając dwoma cieniutkimi o-ringami płyn chłodniczy od gazu w fazie ciekłej (jakieś 25 bar ... dobrze myślę?).

 

Pozdrawiam, jeszcze raz dzięki za poświęcony mi czas i życzę dobrej nocy;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.