Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś wymieniłem filtr paliwa i wszystko było ok. Wracałem sobie od mechanika i wyświetliło mi "check engine" a po chwili auto straciło moc i zaraz silnik przestał pracować. Poniżej wrzucam błędy z INPY. Czy filtr paliwa jest do d... i kupić nowy i zmienić, czy po prostu zbieg okoliczności i coś innego się uszkodziło?

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 06.12.2011 12:00:48

ECU: D60M47A0

JobStatus: OKAY

Variant: D60M47A0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4600 4600 rail pressure plaus. pressure controlled

P3005 Fuel Rail Pressure Pressure-Rate-Controlled, Pressure Too Low

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 183840 km

Engine speed 2206.59 1/min

coolant temperature 59.16 °C

Rail pressure Actual 338.72 bar

Injection quantity 44.11 mg/Hub

Air mass per cylinder 812.91 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 1624.61 mbar

Pedal value sensor 55.91 %

Rail pressure Index 1055.53 bar

Vehicle speed 18.75 km/h

duty cycle rail pressure valve 55.14 %

2. Umweltsatz

Mileage 183840 km

Engine speed 2344.50 1/min

coolant temperature 62.17 °C

Rail pressure Actual 338.72 bar

Injection quantity 26.39 mg/Hub

Air mass per cylinder 938.94 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 2225.22 mbar

Pedal value sensor 9.45 %

Rail pressure Index 669.55 bar

Vehicle speed 37.50 km/h

duty cycle rail pressure valve 55.93 %

Raildruck zu niedrig/positive Regelabweichung

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 46 00 21 06 30 05 02 28 59 C4 50 6D 2B 70 81 A5

47 86 13 46 59 C4 55 70 2B 43 95 E2 0C 55 26 47

-------------------------------------------------------------

4610 4610 rail pressure plaus. pressure controlled

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 183840 km

Engine speed 1765.27 1/min

coolant temperature 60.16 °C

Rail pressure Actual 330.84 bar

Injection quantity 32.29 mg/Hub

Air mass per cylinder 674.27 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 1427.69 mbar

Pedal value sensor 73.23 %

Rail pressure Index 795.59 bar

Vehicle speed 27.64 km/h

duty cycle rail pressure valve 56.72 %

Raildruck zu niedrig/positive Regelabweichung und Ansteuerung Druckregelventil zu hoch

Test conditions not yet fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 46 10 11 02 00 00 01 28 59 C4 40 6E 2A 52 6B 91

5D 65 1C 48

=============================================================

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Michał

Opublikowano

no jeśli problem pojawił się zaraz po wymianie filtra faliwa to z pewnoscią ma to zwiazek właśnie z ta wymianą.

 

Wydawałoby się, że jesli taki błąd się zarejestrował to może to być związane z chwilowym brakiem ciśnienia na szynie w zwiazku z tym, że filtr paliwa musi być wypełniony paliwem. Ale jak auto przez chwile chodziło dobrze a dopiero po jakims czasie pojawił się problem to myśle, ze jest to wina filtra.

 

jaki filtr wsadziłeś? Z tego co pamietam to był jakis problem z filtrami paliwa Knechata, ze otwór króca na wężyk był nie taki jak trzeba czy cos. Z MANNem nie powinno być kłopotu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Filtr HENGST, pasował bez problemu. Dziś zamówię oryginalny w ASO, wymienię i sprawdzę co dalej. Mam nadzieję, że pompa się nie uszkodziła czy coś.
Opublikowano

Kolego wstrzymaj się, po pierwsze czy jesteś pewien ze układ paliwowy już się odpowietrzył po włożeniu nowego filtra. A po drugie czy mechanik czasem odwrotnie nie założył filtra. Strzałka na filtrze powinna być skierowana w stronę silnika.

Wykasuj błąd, przejedź się i sprawdź czy się pojawi ponownie. Może to być kwestia pęcherzyków powietrza.

Opublikowano
Kolego wstrzymaj się, po pierwsze czy jesteś pewien ze układ paliwowy już się odpowietrzył po włożeniu nowego filtra. A po drugie czy mechanik czasem odwrotnie nie założył filtra. Strzałka na filtrze powinna być skierowana w stronę silnika.

Wykasuj błąd, przejedź się i sprawdź czy się pojawi ponownie. Może to być kwestia pęcherzyków powietrza.

 

Nie da się go odwrotnie założyć, to jest pewne. Błąd skasowałem, pojawił się ponownie. Czy jest jakiś sposób własnoręcznego odpowietrzenia układu?

 

Wcześniej jeździłem znajomej e90 na wymianę filtra, i wszystko było ok, żadnego odpowietrzania, chodziło elegancko, a tu komedia :/ W e46 też nic nie odpowietrzałem i wszystko chodziło jak trzeba.

 

Czy jest szansa, że jak auto postoi to może jakiś cud sprawi, że się odpowietrzy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie polecam filtra paliwa do 2.0d 163 km firmy Delphi - niedawno mój brat wymieniał koledze i nie pasował (tak jak to jest z filtrami paliwa Knechta). Najpewniej jest kupić filtr Manna - nie spotkałem się z opiniami że komuś nie pasował.

Po wymianie filtra na nowy trzeba przekręcić zapłon i trochę poczekać. Ja u siebie nawet przekręcam zapłon kilkukrotnie co np 1 minutę aby pompka przegoniła pęcherzyki powietrza.

Gdy kiedyś wymieniałem pierwszy raz u siebie w E91, to auto od razu po wymianie nie chciało odpalić. Włączyłem kilkukrotnie zapłon w co ok jedno minutowych odstępach, zakręciłem rozrusznikiem przez kilka sekund - auto odpaliło i było po problemie.

W E46 320d nie ma problemów po wymianie f paliwa, ale dobrze jest przekręcić zapłon i trochę poczekać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zgasl Ci może przy wrzuceniu na wyższy bieg ?- albo przy odpuszczeniu gazu...?

 

Przy odpuszczaniu gazu, ale już nieważne. Problem rozwiązany.

 

Do E90/91 320d tylko i wyłącznie filtr MANN. Mimo, że HENGST pasował kształtem, działał jak dławik, może inna budowa w środku. W każdym bądź razie na filtrze MANN auto jak nowe.

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za każdą próbę udzielenia pomocy :)

Opublikowano

czyli jednak Panowie z hurtowni dobrze mówili jak kupowałem filtry żebym nie kombinował tylko wziął MANN-a :cool2: ...

 

że nikt jeszcze dobrze nie opanował zamienników do e90 - a myślałem że sobie jaja robią :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W E9x lepiej nie kombinować i kupować Manna.

W E46 filtr paliwa testowałem (też) Boscha i było OK.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Poprostu trafiles na jakiegos wadliwego!ja w swojej mialem fitrona ,manna ,a teraz mam knechta i wszytsko w porzadku!!

 

Tak , ale ty masz inne ciśnienie na szynie CR.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dopiero co kupiłem 320d z 2006, wersja belgijska - 150 km.

Autko działało super zarówno w trasie jak i w mieście. Do czasu, aż wyjechałem rano do pracy na mrozie (-5). Dwa razy zgasł mi na zimnym silniku w trakcie jazdy, po odpuszczeniu gazu. Po rozgrzaniu silnika wszystko wydawało się być już ok.

Były właściciel powiedział mi, że zmienił niedawno filtr paliwa, niestety nie wiem na jaki. Tak czy inaczej kupiłem nowy - MANN'a.

Po świętach go wymienię i mam nadzieję, że welinuję dzięki temu usterkę.

Powiedzcie proszę co jeszcze może powodować ten błąd.

Z góry dzięki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.