Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam do was pytanie. Ostatnio odkąd są niższe temperatury trzesie po odpaleniu przez jakies 5s potem silnik chodzi normalnie. Jak tutaj wygląda grzanie swiec zarowych, bo raz jak bylo zimno po wlozeniu klucza pokazał sie symbol na desce, ale więcej go nie widziałem. Ma ktoś może podobne objawy, czy może to wina świec zarowych?
Opublikowano

jak najbardziej może to być spowodowane brakiem grzania jednej lub kilku świec żarowych, należałoby wymienić komplet + sprawdzić, ew. wymienić sterownik.

 

Świece uruchamiają się praktycznie zawsze jeśli temp płynu chłodniczego jest poniżej chyba ok 30 st jak dobrze pamietam. Wszystko zależy na jak długo świece się włączają.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

mam to samo...

 

dzisiaj przy -1 st. nie zapaliło sie nawet na chwilę, a silnik po 5 sekundach przystał latać - ale o dziwo wg. mojej oceny zapalała całkiem żwawo ( a to moja 7-ma zima z silnikiem disela różnych generacji i producentów).

Opublikowano
no moja tez nie kreci dlugo pali od razu tylko trzesie przez 5s, tak czy owak chyba podjade te swiece wymienie, bo przyjdzie pewnie kiedys prawdziwa zima i bedzie zonk
Opublikowano
Przy takich objawach najpierw należy podłączyć się pod komputer i sprawdzić błędy, czy to są błędy świec czy jest to błąd sterownika, zęby nie wymieniać na pałę. Jeśli któraś ze świec padła i trzeba ją wymienić a mechanik będzie ściągał kolektor do tej roboty to lepiej wymienić wszystkie od razu. Warto tez pomyśleć o klapkach w tym momencie. Jeśli sterownik to jest do wymiany, lub naprawy, podobno da się to zrobić bez ściągania kolektora.
Opublikowano
co proponujesz jeżeli chodzi o kolektor? wymieniać? jakieś objawy konkretne powinny się pojawić żeby kolektor wymieniać? ewentualnie w warsztacie gdzie mam zamiar go zchipowac sugerowali mi czyszczenie kolektora przy moim przebiegu
Opublikowano

Generalnie jak pali od strzała i trzęsie przez wspomniane 5s to chyba nie ma tragedii u mnie dosłownie przez 3 sekundy zatrzęsie ip otem trzyma obroty około 1000rpm po 5 minutach jazdy spada już do 760rpm. Każdy diesel delikatnie faluje na obrotach przez pierwsze sekundy po odpaleniu. Może być tak, że masz spaloną 1 świecę tak jak jest u mnie, i też będe wymienial, ale narazie nie ma większych mrozów.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
To albo pali od strzała albo potem trzęsie przez 5 sekund. Jesli silnik załapie i rozrusznik jużnie musi krecić to nie znaczy jeszcze, ze wszystko ok. Palenie od strzałą to dla mnie szybkie uruchomienie i równa praca od razu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
U mnie pali kolego odrazu po 1 zakręceniu i obroty przez pierwsze 3-4 sekundy wahają się pomiędzy 950rpm - 1100rpm po 4s stabilizują się na 1000rpm a potem na 760rpm

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
co proponujesz jeżeli chodzi o kolektor? wymieniać? jakieś objawy konkretne powinny się pojawić żeby kolektor wymieniać? ewentualnie w warsztacie gdzie mam zamiar go zchipowac sugerowali mi czyszczenie kolektora przy moim przebiegu

Nie wymieniaj kolektora, a pozbądź się klapek skoro go będą ci odkręcać i skoro chcesz robić program to warto wyczyścić kolektor i wymontować klapki. O klapkach poczytaj na forum

Opublikowano

no czytam o tych klapkach i czym wiecej czytam... to szczerze powiem ze coraz bardziej glupi jestem. Polowa mowi zeby wywalic, a druga polowa że druciarstwo :mad2:

i niestety sam juz nie wiem, trudno sie nie zgodzic z tymi drugimi, bo przecież w fabryce nie pracuja ludzie z łapanki i skoro te klapki tam sie znajduja po wyjsciu z fabryki to jakies zastosowanie maja i przypuszczam ze to cos wiecej niz tylko ozdobnik. Ale nie wiem bo sie na tym nie znam

Opublikowano

Ja jestem zwolennikiem wywalenia, chyba ze okaże się że są w idealnym stanie a ty za długo auta nie będziesz miał wiec wtedy zostaw.

 

W fabryce oczywiście siedzą ludzie i wymyślają takie ciekawe rzeczy jak klapki, dwumasy, EGR, DPF, ale pamiętaj że ktoś na ich pensję musi zapłacić.

 

Zamiast typowego druciarstwa możesz zastosować bardzo dobre zaślepki które pasują idealnie.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=78006

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&start=100

Opublikowano
mój mechanik uciął czpień (do którego jest mocowana blaszka) tuz przy brzegu, ze nawet nie widać go w świetle kolektora dolotowego. Nie trzeba nic zaslepiać

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Popieram kolege ja przy wymianie świec(oczywiście wszystkich)przy okazji też klapki z kolektora wywalilem :) .koszt chyba 250zł.
Opublikowano
mój mechanik uciął czpień (do którego jest mocowana blaszka) tuz przy brzegu, ze nawet nie widać go w świetle kolektora dolotowego. Nie trzeba nic zaslepiać

 

I jesteś pewny że teraz w szczycie 2,4 bra nie wydmucha ci tej resztki trzpienia na zewnątrz ? Jak odczujesz spadek mocy to tam bym szukał przyczyn. Dla mnie to druciarstwo i już lepiej wkręcić tam odpowiedni wkręt w otulinie plastikowej.

Opublikowano
Mój mechanik robił to w dziesiatkach kolektorów więc wychodze z założenia, że wie co i jak

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.