Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Odpalam sobie dziś auto i słyszę pisk, myślę sobie to tylko pasek klinowy więc pewnie zaraz mu przejdzie :norty:

Ale niestety tak się nie stało, poczułem smród palonej gumy, podniosłem maskę i wyjąłem strzęp który pozostał po pasku.

Jadę do sklepu, mają pasek za dwie dyszki, uradowany wracam do domu montuje nowy pasek i odpalam.

Byłoby zbyt pięknie aby od razu było wszytko OK.

Słyszę pasek piszczy, patrze pod mache i widzę że na pompie jest zblokowany.

Zdemontowałem go i dobrałem się do pompy.

Wyjąłem to ustrojstwo, jest całkowicie zatarta, nawet dużym kluczem nie idzie jej ruszyć.

Czy w takiej pompie można wymienić łożyska ??

Bo coś tam chyba jest ?? Zaznaczam, że to M10 i pompka wygląda zupełnie inaczej niż ta z M40.

A jeżeli nie to jaki mniej więcej może być koszt nowej ??

A może lepiej kupić używaną ?? która zatrze się po 100 km :norty: ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Witam

Teoretycznie w pompie mozna wymienic lozysko,ale jest to nieoplacalne.

I podejrzewam,ze jest nie do kupienia .Kup nowke ,nie powinna byc droga.Prawdopodobnie pracowala na wodzie ,albo padla ze starosci i przegrzania.

pozdrawiam

Opublikowano
albo padla ze starosci

Oryginalna 88 rok :norty: więc chyba należy się jej już spoczynek :norty:

Tak właśnie myślełem, że lepiej nową kupić

Pozdro

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Kupiłem nową pompe cena 130 złotych a w ASO chcieli 450 :norty:

Mam problem założyłęm pompe zalałem płynem tym co zlałem, chłodnica pełna a silnik grzeje się jak głupi, czy trzeba coś odpowietrzyć po zmianie pompy ???Jak to zrobić ???

Proszę o szybką pomoc bo jestem wykończony już tym

psycho-fizycznie :mad2:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Witam

Trzeba kilo soli zjesc,zeby sie polaczyc .

Patrzylem przed chwila w ksiazke ,zeby zobaczyc jak to M 10 odpowietrzyc ,ale jest to tak opisane,ze ciezko jest do konca zrozumiec,

Jedno nie ulega watpliwosci,ze musisz odpowietrzyc uklad!

Z tego co wyczytalem to podobnie jak w M 40 masz odpowietrznik /srube/ na termostacie /lub w poblizu/oraz srube odpowietrzajaca na chlodnicy.

Po odkreceniu tych srub ,trzeba zalac plyn pod korek,az przestanie bablowac powietrze.Nastepnie zakrecic odpowietrzniki /sruby/i zakrecic korek chlodnicy.Uruchomic silnik i rozgrzac .Po nagrzaniu ciecz powinna dochodzic do 9 znaku od gory.

to by bylo tyle :D

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i zycze Wesolych Swiat

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie, żadnego odpowietrznika na chłodnicy ani na termostacie nie mam :mad2: w ogóle termostat jest na wężach :norty:

Zalałem płynu do węża który nachodzi na pompe i jest OK :cool2:

Ogrzewanie też działa więc myślę że będzie już dobrze :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Witam

Na wszelki wypadek sprawdzaj poziom plynu,bo po jakims czasie powinien sie jeszcze odpowietrzyc./tak mysle/,a swoja droga to musza byc jakies odpowietrzniki.

pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdzam poziom cieczy po każdej jeździe :norty:

Odpowietrzników żadnych na chłodnicy nie ma, a także nie ma zbiorniczka wyrównawczego :norty:

Przynajmniej mi nic nie kapie jak w M40 hehe :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Dla M10 nie przewiduje się jakiegoś spec-sposobu odpowietrzania.

Istnieje za to "procedura napełniania układu chłodzenia" :8) :8) :mrgreen:

 

Wlać płyn do chłodnicy aż poziom będzie 2 cm poniżej korka.

Zaczekać aż wydją wszystkie bąble powietrza, ew. dolać.

Zostawić otwarty wlew płynu do chłodnicy.

Odpalić silnik, rozgrzać do temperatury otwarcia termostatu, czyli dolny przewód łączący chłodnicę z silnikiem musi zacząć robić się ciepły. Bąble powietrza muszą przestać wypływać (można im pomóc podduszając ;-) gumowy górny przewód łączący silnik z chłodnicą). Uzupełnić poziom płynu do optymalnego (2 cm poniżej gwintu korka, przy zimnym silniku i +20 st. C). Wtedy można zakręcić korek.

I tyle :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Robiłem tak jak piszesz i pomimo tego silnik się grzał, dobrze było dopiero wtedy gdy wlałem płynu przez wąż który odchodzi od pompy.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Robiłem tak jak piszesz i pomimo tego silnik się grzał, dobrze było dopiero wtedy gdy wlałem płynu przez wąż który odchodzi od pompy.

 

Znaczy się opis książkowy zalewania płynem powinien być doprecyzowany :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

:dance: No żebyś Rapid wiedział :dance:

W końcu maniak, który cały swój wolny czas spędza w garażu na pewno by coś dodał od siebie :norty:

Pozdro

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
To tak samo jak z odpowietrzaniem hamulców po wymianie płynu w moim E30. Dla idealnego efektu warto powtórzyć operację odpowietrzania po paru godzinach.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.