Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Udało mi się zakupić E30 z silnikiem m20b25. Niestety samochód ostatnie pół roku praktycznie stał i się kurzył, dlatego do zrobienia będzie rozrząd. Pytanie, czy wymienić cały, czy tylko poszczególne części?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A kiedy był wymieniany ostatni raz? Jak dawno to wymień, jak robiłeś miedzy 2,4 lata to jeszcze rok najdalej pośmigaj i zmień. Wszystko też zalezyt od tego ile przejechałeś.

 

pzdr

Opublikowano
Samochód kupiłem w czwartek, więc nie wiem, kiedy ostatni raz był robiony rozrząd. Ale chyba faktycznie zmienie cały, będzie najbezpieczniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No w takiej sytuacji to wymienia się wszystko, razez z olejem, plynem chłodniczym i ew. pompa wody.

 

PZDR>

Opublikowano

po co pompę?? nie jest napędzana z rozrządu więc jak jest okej to nie ma sensu jej ruszać

rozrząd wymień wraz z rolkami, tym bardziej jeśli nie wiesz kiedy to było robione, graty są tanie, a konsekwencje zerwanego paska zazwyczaj dramatyczne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A po to pompe, że wiekszość myśli jak Ty, a potem narzekają ze sie coś przegrzewa, cieknie itp. Dobra pompa ruvila czy skf to jest 100 z groszami, wiec jak i tak wszystko bedzie na wieszchu to bym wymienił, dla świetego spokoju. A jak kupiłem to ją wymieniłem i wiem ze jest zrobione.

 

PZDR>

Opublikowano
Rozrząd nowy zakupiony i już wymieniony, tylko auto w częściach, bo chłodnica nie założona z powrotem itp. Poprzedni rozrząd siedział w aucie 40.000 KM, ale wymieniony był 4 lata temu. Był to rozrząd Continentala. Teraz też jest taki. Pompa wody oczywiście też już siedzi nowa ;)
Opublikowano

kolego jak masz dobrą pompę to nie warto jej ruszać, a już szczególnie jak jest ori BMW

99% zamienników to śmiecie które wytrzymają max 50tkm, ruville, harty, febi, lasso itp

to nie VW że pompę trzeba wymieniać razem z rozrządem, to BMW i przemyślane rozwiązania

Opublikowano
Pompę się zawsze wymienia razem z rozrządem. ZAWSZE.

 

bo???

jaki ma związek pompa wody z rozrządem w M40 czy M20??

a co zrobić jeśli jest łańcuch zamiast paska i się nie wymienia rozrządu?? pompy się nigdy nie wymienia??

 

bzdury, pompę wymienia się tak jak wszystkie części eksploatacyjne, tarcze, klocki, sworznie, wahacze itp, czyli jak się zużyje, przecież nikt nie wymienia klocków hamulcowych co 20 tysięcy km bo tak trzeba, wymienia się zazwyczaj jak się zużyją/uszkodzą i tak samo pompa wody, jest to część eksploatacyjna samochodu

oczywiście jak ktoś co 40 tysięcy chce wkładać nową pompę nie patrząc w jakim stanie jest stara to ja mu do kieszeni nie zaglądam

Opublikowano
Robisz rozrząd co 60-70KKM, nie wymieniasz pompy. Skąd wiesz, że wytrzyma drugie tyle? Jak nie wytrzyma i padnie, płacisz drugi raz za rozbiórkę silnika. Twoja strata. Lepiej dołożyć te 100-200zł i jeździć spokojnie. U mnie akurat dobrze, że wymieniłem, bo podobno pompa mogła polecieć w każdej chwili.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby się nei wymienia, niby nie ma wspólnego, ale znam masę przypadkwo gdzie wirnik ze starości się rozpadł, nie było obiegu a starczy kilkaset metrow bez obiegu by zajechać głowice. Pompa podlega wymienie lub kontroli nawet w BMW. A jadąc w trasę np do berlina, nie bede uzależniał swego spokoju od 100złotych na pompe.

A ja na pompie ruvill mam 70 tyś i się kręci bez problemu i nie wiem Przemo dlaczego mówisz ze ruvill to śmietnik. Jak dla mnie lepsze od SKF!!! Patrząc na ilość reklamacji na SKF i Ruviill. A jednak Ruvill jest tańszy. Wszystko zalezy gdzie kupujesz, ale nie bede sie rozwodzil

 

PZDR>

Opublikowano

co do wymiany pompy wody w BMW to zajmuje to bardzo mało czasu, wystarczy odkręcić visko i zdjąć pasek, max 30minut roboty, nic nie trzeba rozbierać, a już na pewno dotykać rozrządu

 

hmm idąc tym tokiem rozumowania to przed tą trasą do berlina powinieneś wymienić pół samochodu, sprzęgło bo może akurat się będzie kończyło, wszystkie paski bo mogą się zerwać, pompkę paliwa bo może już się zaciera itp itd

masz rację trzeba to wszystko kontrolować i to jest podstawa, ale nie wymieniać na zapas, chyba że ktoś ma nadmiar gotówki

 

ps prowadzę warsztat, serwisujemy flotę w naszej firmie, jest to ok 170 pojazdów i naprawdę wiem ile wytrzymują zamienniki i jaka jest ich jakość, po prosty żenada, obecnie wiele strategicznych podzespołów kupujemy w ASO mimo że kosztują czasami 2, 3 krotnie więcej niż zamienniki, ale to i tak się opłaca

a mogę to dokładnie weryfikować bo każda naprawa tych aut jest robiona u mnie w warsztacie, lub zgłaszana do mnie jeśli odbywa się poza bazą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie wiem czym się różni RUVILL czy SKF od oem? Po za tym ze akurat tych dwóch poroduccentów ma w wiekszości szlifowane znaki OEM to niczym sie nie różnią. No ale to nie temat na takie dyskusje. Jak firma chce przepłacać, proszę bardzo.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.