Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich forumowiczów:) od niedawna jestem posiadaczem e39 520d mam dosyc powazny problem z nawiewem klimatronica dzie działa regulacja obrotó nawiewu wieje na maxa cąły czas i wogóle swiruje klimatronic raz wieje pod szybe raz do rpozodu raz na nogi gdzie mu sie chce na pozycji auto. no i niemoge obnizyc nawiewu.prosze o pomoc w tej sprawie co popsute i jaki koszt ile roboty wymienic zepsute urządzenie. rosze o nie usuwanie posta .pozdrawiam
Opublikowano

Poniżej masz instrukcję obrazkową co i jak kręcić żeby to wymienić (o ile faktycznie jeż jest Twoją przyczyną problemów). Jak spojrzysz na te foty to już będziesz wiedział dlaczego mówi się na niego potocznie "jeż".

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=143393

Jeśli wyciągniesz swojego starego "jeża" i będzie to ten z tymi dłuższymi, większymi "kolcami" to praktycznie możesz być pewien, że to on pada/padł (niestety fabrycznie był on nie do końca dobrze zaprojektowany w zakresie wymiany cieplnej i się przegrzewał). Nowe jeże mają o wiele więcej tych kolców, są one dużo cieńsze i krótsze - zapewniają dzięki temu lepszą wymienność cieplną.

Pzdr.

Opublikowano
manolito 77 dzieki za poradnik:) mam zamiar go wymontowac osobiscie i wymienic lub zregenerowac.widziałem ostatnio poradnik naprawy jeża .polega na odnowieniu lutów kilku oporników.uzywany ponizej 100zł na allegro wiec zakup to nie problem.tak jak wspominałes nie wiadomo czy u mnie on ma wine na 100% ale na to wskazują objawy klimatronic 2 strefowy mam i on świruje dmucha gdzie chce i z jaką siłą chce nie moge regulowac predkosci obrotowej dmuchawy dmuchawa nie reaguje na regulacje w panelu climatronik.wymontuje i sprobóje naprawic albo na podmianke wezme bo u mnie w w pile jest szrot z czesciami do bmw moze mi pozyczą na podmianke.pozdrawiam i bede informował na bieząco.a tak wogóle moze mi ktos powie przy jakiej temperaturze otoczenia zaczynają sie podgrzewać swiece zarowe bo u mnie cos słabo pali zimny i kontrolka swiec zarowyuch gasnie odrazu a było na dworze 4 stopnie
Opublikowano

Witam. Jako, że to mój dziewiczy :oops: post na początek pozdro wszystkim. Pozwoliłem sobie podłączyć się do tego tematu ponieważ też mi coś klima świruje i być może uzyskam od kolegów jakieś sugestie. Problem polega na tym że dmucha na szybę i na nogi wyłącznie ciepłym powietrzem (raczej niski komfort latem :? ), a chłodzi tylko z nawiewów czołowych. To wszystko niezależnie od temperatury zadanej wewnątrz pojazdu oraz temperatury na zewnątrz.

Dodam, iż nie ma problemu ze starowaniem mocą nawiewu. Oczywiście od razu dziękuję za wszelkie sugestie i porady.

Opublikowano

Wadliwy "jeż" daje - przeważnie - takie objawy, że dmuchawa nie reaguje na zwiększanie/zmniejszanie obrotów/mocy. Czasem też są inne objawy. Jednak jeśli w jednym miejscu dmucha ciepłym a w drugim zimnym powietrzem a regulacja mocy nawiewu działa to najprawdopodobniej przyczyną sę elektrozawory sterujące kierunkami przepuszczania powierza w odpowiednie miejsce (szyba/nogi/kratki) - taką przyczynę najczęściej wyczytałem na kilku forach BMW. Sam nie miałem do czynienia z tym problemem bo u mnie padł tylko jeż (miałem problem z mocą nawiewu).

Dlatego poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś kto zna problem elektrozaworów sterujących lepiej bądź je nawet sam przerabiał, bądź poszukaj jeszcze tego tematu na innych forach. Ja Ci w tej kwestii nie pomoge w szczegółach bo tego tematu nie przerabiałem.

Pzdr.

Opublikowano

A ma ktoś pomysł jaka jest przyczyna świrowania temperatury zewnętrznej? Dokładnie chodzi o to, że jak wsiadam do samochodu to temperatura jest w miarę prawidłowa (zawyżona o jakieś 1,5 st. ale to wina czujnika), jadę chwilę i zaczyna rosnąć, czasem powoli a czasem szybciej. Zazwyczaj zawyża o około 10 st. a czasem to i ponad 25. Po kilkunastu minutach znowu opada na chwilę, a później znowu rośnie. Testowałem dwa oryginalne czujniki i obecnie mam zamiennik (porażka). W warunkach domowych wszystkie 3 czujniki pokazują ten sam opór, więc wnioskuję że są dobre. Oryginały testowałem na lekko połamanej wtyczce a zamiennik mam z wyprowadzonymi kablami, wpięty w oryginalny przewód.

Czy to może być jakieś zwarcie, skoro temperatura zawsze jest zawyżana? Gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano
trzeba sprawdzić czy kabel nie jest przetarty i skoro kostka jest uszkodzona to może dochodzić do zwarcia w kostce ja miałem tę samą przypadłość i wadliwa była kostka i tam dochodziło do zwarcia bo ona powinna być szczelna bo inaczej dostaje się wilgoć i czujnik jest dobry ale przez zwarcie głupieje udaj się do elektryka lub wymień kostkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.