Skocz do zawartości

gmcars

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia gmcars

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Wizyta u elektronika rozwiązała problem choinki na panelu. Po poprawnym przekodowaniu auta wszystko wróciło do normy. Niestety elektronik który mi to robił powiedział że w moim aucie z radiem z "małym wyświetlaczem" od iDriva nie ma możliwości dodania funkcji sterowania nawiewami klimatyzacji z poziomu iDriva. Ponoć opcja ta jest tylko przy dużym wyświetlaczu. Prosił bym kogoś mądrego o wypowiedź w tej kwestii, bo nie wiem czy dalej drążyć temat czy po prostu dać sobie spokój. Pozdrawiam
  2. Witam Pacjent to E61 z 2004r. Auto miało manualną klimatyzacje BASIC. Zmieniłem panel według instrukcji z forum na wersje HIGH. Przełożyłem piny w kostkach i po złożeniu wszystko ładnie odpaliło. Panel działa jak powinien, pokrętłem na środku reguluje siłę nawiewu i od strony kierowcy temperature. Pozostało kodowanie w NSC aby można było sterować nawiewami z poziomu iDraiva. No i tu zaczęły się "schody". Kupiłem interfejs i zainstalowałem paczkę programów BMW Standard Tools. zainstalowałem stery, poustawiałem porty i opóźnienia. W NCS stworzyłem odpowiednio skonfigurowany profil i zaktualizowałem baze SP-DATEN. Ruszyłem wiec podpiąć się do auta. Wszystko pięknie, Inpa w jezyku Pl działa bez problemu łączy sie z poszczególnymi modułami bez problemu. Niestety NCS zamiast po Angielsku jest po Niemiecku ale co tam, nie zrażam się. Uruchamiam swój profil dalej F1 (VIN/ZCS/FA) następnie F3 (ZCS/FA f.ECU) następnie wybieram model E60 następnie moduł CAS i tutaj jest ZONK bo wywala mi komunikat: Following feature is invalid for FA: $820 daje OK i pokazuje mi się sam VIN bez FA. Wchodzę więc w F2 (ENTER FA) pokazuje sie VIN daje OK i pokazuje się tabelka z wszystkimi FA. Usuwam delete błędne FA o nr $820 i daje OK. W tym momencie pokazuje mi sie w cała lista FA pod VINem w głównym oknie programu. Daje F6(BACK) i wywala mi komunikat: COAPI-1000: Fahler daje OK i niestety F4 mam nieaktywne. To samo dzieje sie jak wchodzę w moduł LMA. Wyczytałem na forum iż problem tkwi w błędnym wyposażeniu na liście FA i ze trzeba tam zrobić porządek. Rozkodowałem więc VIN na stronie https://www.mdecoder.com/decode/ i stworzyłem plik .ssd, który chciałem wgrać za pomocą NCSa do modułów CAS i LMA. Niestety tu coś namieszałem bo po wgrania tego pliku panel mojej klimatyzacji zaświecił się jak choinka. Zaświeciły się dosłownie wszystkie możliwe diody i przestał reagować, działać. Dodatkowo w iDraivie wcześniej miałem możliwość ustawiania temperatury nadmuchu środkowego w trzech wariantach, teraz już to nie działa. Nie wiem co zrobiłem źle ale z tego co pamiętam wyglądało to następująco: F1 > F5 (open file) wybieram mój plik .ssd > BACK > F4 Proced > i tu F1 nie pamiętam ale chyba było to "CODING AUTO" po tej operacji widać było ze program kodował wszystkie moduły po kolej trwało to około minuty. Po tej operacji mój panel od klimatyzacji umarł a raczej zaświecił jak choinka. Prosze o pomoc bo już nie ogarniam.
  3. No i raz dwa trzy wskoczyłem pod auto aby sprawdzić oznaczenia skrzyni i trochę niespodzianka bo na tabliczce mam takie oznaczenia: GM 1 423 540 TZ P20 czym w ogóle różnią się te skrzynie bo widzę ze było ich kilka np: GM 7 511 022 2GXE P37 GM 7 518 603 3GXU P31 ... takie udało mi się znaleźć, ale mogło ich być jeszcze więcej. Prosze napiszcie czym, różnią się te skrzynie, bo wszystkie montowane były w tym samym aucie czyli X5 e53 3.0i M54B30 A może wszystkie te skrzynie są z goła takie same i mozna je ze sobą zamieniać i wszystkie noszą właśnie to oznaczenie " 5L40E " Prosze o pomoc
  4. Witam Mam dosyć prozaiczny problem. Chciałbym sprawdzić poziom oleju w swojej skrzyni automatycznej i zacząłem szukać info w necie jaką skrzynie w ogóle mam w swoim aucie. Przede wszystkim to proszę powiedzcie mi czy skrzynia o oznaczeniu "GM 7511022" to ta sama skrzynia co "5L40E"? Bo już zgupiałem czytając to wszystko. Ja mam auto przed liftem z 2001r z silnikiem 3.0i M54B30 230PS/170KW. Normalnie zaraz pójdę do garażu i wczołgam się pod auto aby sprawdzić oznaczenia na skrzyni, ale podejrzewam ze właśnie "GM 7511022" I teraz pytanie jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju? Rozgrzać auto na postoju do 50 stopni, potem pomachać lewarkiem z na D /R / N itd, a następnie odkręcić korek wlewu i olej powinien delikatnie wypływać przez korek wlewowy ??? Tak?
  5. Witam Panowie mam prośbę o pomoc w zidentyfikowaniu tych felg. Chciał bym wiedzieć z jakiej serii bmw pochodzą . Jaki jest rozstaw śrób itp. Z góry dzięki.
  6. :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: Witam Proszę o pomoc. Kupilem e39 525i z 2001r. z niedziałającą Navi i chciał bym ją spróbować reanimować. Sprzęt jaki posiadam wyglada tak jak na fotkach http://images66.fotosik.pl/1166/77cebe53f7453d19med.jpg http://images69.fotosik.pl/1166/ece0e65a74f0bf57med.jpg http://images67.fotosik.pl/1167/87d9c8a154f8cf9dmed.jpg Problem polega na tym, że nie działa wyświetlacz. Radio działa, da sie wyszukiwać stacje radiowe z panelu na radiu jak i również z kierownicy, niestety ekran pozostaje jedynie delikatnie podświetlowy ale nic nie wyświetla, jest całkiem szary. Wyglada to tak jak by samo radio było sprawne a jedynie padł wyświetlacz. W bagażniku po lewej stronie mam tylko i wyłącznie czytnik NAVI taki jak na foto, nie wiem, może czegoś tam brakuje i dlatego nie działa, ale nie widać aby cos tam moglo kiedyś jeszcze być, nie ma żadnych lużnych kostek ani zadnych innych sladów że cos ktoś wykręcił (ale pewny nie jestem). Sam czytnik przyjmuje płyte i próbuje ją czytać. Niestety nie mam płyty z mapami, ktoś ukradł :( więc nie mam jak sprawdzić czy to to jest przyczyną, ale nie wydaje mi się żeby przez to totalnie nic nie było widać na wyświetlaczu. Powinno przeciez pokazywać wszystko co zwiazane z radiem, czestotliwości itp. Prosze o pomoc i wszelkie sugestie co sprawdzić. Pozdrawiam GmCars
  7. Dzisiaj próbowałem coś powalczyć,. znaczy się przepisywałem te wartości z okna do okna ale nic to nie dało :) Nie ma ktoś jakiejś instrukcji?
  8. szukałem wszędzie, ale nie znalazłem nigdzie żadnego opisu... pomoże ktoś?
  9. Okey, to własnie wiem, zaadoptować, przypisać czy zakodować - zwał jak zwał :) chodzi chyba mniej więcej oto samo. :) Powiem tak, całkiem zielony nie jestem ale jak zobaczyłem ze w INPIe po wejściu w zakładkę "Only Development" zmienił się kolor tła na czerwony i pojawił napis AHTUNG to postanowiłem nic tam nie ruszać, zważając na to ze opcji bylo tam wiele :) Prosił bym o jakąś chociaż skróconą instrukcje jak to zrobić krok po kroku, żeby nie wejść gdzieś gdzie nie trzeba i coś nie namieszać :)
  10. Witam Mailem problem z czujnikiem kąta skrętu w kierownicy i oczywiście przez to nie działało DSC. Czujnik był uszkodzony i trzeba było go wymienić w całości. Kupiłem inny na allegro o takich samych nr. Zamontowałem i teraz potrzebuje go jakoś przypisać czy też zaadoptować do auta. Mam INPE w jakiejś nowszej wersji. ale nie bardzo wiem jak to ugryść. Jest tam zakładka "steering sensor angle" ale po wejściu tam nie ma tam rzedniej opcji adaptacji, jest tam natomiast zakładka "Only Development" ale po wejściu tam na Inpie wszystko wyświetla się na czerwono i wyskakuje napis AHTUNG. Dlatego nie chce nic namieszać i prosił bym o jakieś instrukcje co i jak zrobić aby było OK. Pozdrawiam Greg
  11. a czy możesz przybliżyć trochę bardziej , jak zrobić to tym programem? Co wybrać z menu i w ogóle udzielić mi jakieś krudkiej instrukcji .... Nigdy nie używałem tego programu i był bym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Dokładnie to muszę przeprowadzić kalibracje Tego czujnika kąta skrętu w X5 2003r. e53 Pozdrawiam Greg
  12. Witam Mam problem z moją INPą. Mam wersje V5.0.2 , która używałem w dwóch samochodach: w e46 2002r 2.0 diesel 150ps oraz w e53 3.0 benzyna 231ps Program łączy się z takimi modułami jak AirBag i sterownikiem silnika, bez problemu odczytuje błędy, kasuje je, oraz pokazuje wartości rzeczywiste. Niestety w zadnym z tych aut nie mogę się polszczyć z modułem "POŁOŻENIA KOŁA KIEROWNICY". Wywala komunikat ze ...program nie może polonczyć sie ze sterownikiem w aucie. To samo jest z modułem ACS/DSC - też nie moge się z nim połączyć. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje, czy ktoś spotkał się z takim problemem? Będę wdzięczny za wszelaką pomoc. Pozdrawiam Greg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.