Cześć,
Rozglądam się właśnie za używanym G31 w 530d. W niektórych ogłoszeniach sprzedający zamieścili dane pozwalające zerknąć do CEPiK-u i wyciągnąć raport o danych i historii pojazdu, z czego chętnie korzystam. Patrząc na dane tam zamieszczone zwróciłem uwagę, że niemal każde auto, które sprawdzam ma inne dane dotyczące rodzaju napędu i normy EURO.
Teoretycznie G30/31 VFL w dieslu powinien być zarejestrowany jako 100% spalinowy z normą EURO 6 (chyba że jest to późna wersja, wtedy z kodem 1CE jako MHEV). Z kolei LCI już miały fabrycznie mild hybrid i EURO 6D, więc takich danych bym się spodziewał. Niestety widziałem już różne kombinacje:
LCI zarejestrowana jako 100% diesel (bez MHEV) na EURO 6 AP.
LCI zarejestrowana jako MHEV na EURO 5.
VFL z 2020r zarejestrowana jako 100% diesel na EURO 6 DG (jest 1CE na liście wyposażenia).
Skąd wynikają te różnice?
Niby pierdoła, ale zaczyna się robić gęsto w sprawie SCT w niektórych miastach i dobrze byłoby mieć właściwe dane w papierach, żeby nie było nieprzyjemności.