Skocz do zawartości

pi4s3k

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 318i 2006

Osiągnięcia pi4s3k

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. ja mialem podobny problem. po wymianie uszczelniaczy zaworow i pierscieni na tlokach jest ok
  2. w koncu oddalem swoje auto do mechanika i tez zrobilem remont silnika. wedlug niego znikajacy olej to wina uszczelniaczy zaworow, zrobily sie gumki twarde i puszczaly olej dodatkowo wymienione zostaly pierscienie, panewki na korbowodzie, rozrzad, filtr oleju jak i sam olej.no i swiece tez po naprawie przejechalem ok 1tys km i jak narazie problem znikl calkowicie, tzn. oleju nie bierze, nie kopci i jakos mi sie wydaje ze silnik lepiej pracuje ogolnie
  3. no i powiem Ci szczzerze ze po przejechaniu okolo 15 km do pracy i sprawdzeniu poziomu oleju znowu byl blisko MIN. A co do tego czujnika oleju... na paczatku wydawalo mi sie to fajne, ale jednak co sie widzi na wlasne oczy to jest to pewne.
  4. Dzis rano podjechalem do mechanika zeby pogadac. Auto z wydechu kopci i jest w nim sadza. Stwierdzil ze w najlepszym wypadku sa to uszczelniacze zaworow. Bardzo sie zdziwilem bo sprawdzajac poziom oleju pokazal mi ze jest na MAX, a wczoraj wieczorem byl blisko MIN. Sprawdzalem plyn chlodniczy - nie ubywa. otwierajac korek z oleju czuc delikatny zapach benzyny. Jakies opcje na to?
  5. Bardzo dziekuje za obszerna odpowiedz. W ASO powiedzieli mi ze spalanie 1l/10.000 km to norma, a jesli 1l/1.000 to oznaka jakiegos powaznego problemu. Srednie spalanie benzyny na komputerze pokazuje mi 8l, a z moich obliczen wychodzi 8,3 (dodam ze raczej czadu nie daje hehe). Oleju istotnie nie przybywa, a nawet tak jak pisalem ubywa i wedlug mnie zdecydowanie za szybko. Wymieniajac olej stan byl na MAX, po przejechaniu okolo 1500km juz jest blisko MIN.
  6. a jakies inne oznaki takiego przegrzania silnika sa jeszcze?
  7. przebieg obenie niecale 98tys. czy poprzedni wlasciciel wczesniej wymienial tego nie wiem. jesli pompa podcisnieniowa to jest to samo co pompa vacum to jest bez przeciekow, przy okazji wymiany uszczelki miski olejowej byla uszczelniona.
  8. Witam. Od niedawna jestem posiadaczem 318i z 2006r (benz.). Przez pierwszy tydzien wszystko bylo ok az pewnego dnia podczas jazdy kontrolka oleju pokazala mi +1L, dodatkowo zapalila sie kontrolka silnika. Podjechalem do znajomego elektryka, podlaczyl komputer i pokazalo wlasnie jakis blad z olejem (niestety nie pamietam kodu), dolalismy pol litra, blad skasowano i wszystko ok. Po paru dniach znowu to samo i okazalo sie w koncu ze puscila uszczelka z miski olejowej i jakies drobne wycieki na pompie vacum. Wycieki usunieto, nalano nowy olej Castrol 5w30, stan oleju byl na max. Dzis zauwazylem ze z wydechu leci siwy dym, kontrola poziomu oleju pokazala ze jest troszeczke powyzej min. Od wymiany uszczelki do dzis minelo 3 tygodnie. Sprawdzalem silnik, zadnych wyciekow widocznych nie ma. Bedac w ASO powiedzieli mi ze w tych samochodach zuzycie oleju na poziomie 1l/10000 km. to calkowita norma, a z moich obserwacji wychodzi ze moj pali wiecej, tym bardziej ze od wymiany tego oleju zrobilem niecale 2000 km. Dodatkowo 3 dni temu znowy podczas jazdy zapalily mi sie dwie kontrolki silnika, jedna na wyswietlaczu u gory i druga na dole. Silnik stracil moc, i szarpal przy dodawaniu gazu na wyzszych biegach. Pojechalem do najblizszego ASO BMW i zlecilem kontrole. Po 2 godz. mily pan oswiadczyl mi ze na komputerze pokazalo im nastepujace bledy: 2D07 - DME: Drosselklappenpotentiometer 2A83 - DME: einlass-VANOS 2CF8 - DME: Drosselklappenpotenziometer A0B5 - CAS: Fehler Geschwindigkeitssignal Wedlug ASO na 95% jest to wina elektrozaworow VANOS ktore kwalifikuja sie do wymiany a przy okazji wgranie nowego sterownika powinno zalatwic sprawe. Kosztorys tej opcji to niecale 1500 zl z robocizna. Druga opcja jest taka ze jest gdzies uszkodzona wiazka przewodow w silniku a kosztorys wymiany tego wyniosl "zaledwie" 3500zl. Bledy oczywiscie skasowano i jak narazie jest wszystko ok. powiedzial rowniez ze istnieje 3 opcja czyli ze poprostu auto zglupialo i wyswietlio bledy a zadnego problemu nie ma. Stad moje pytanie, czy spalanie oleju ma jakis zwiazek z VANOS-em? Czy z tym VANOS-em moga byc jeszcze inne problemy? Czytajac forum wiem ze te silniki pala olej ale mnie niepokoi ten siwy dym z wydechu. Moze ktorys z was mial taki problem jak ja i zna rozwiazanie. Moja znajomosc mechaniki konczy sie na skladaniu rowera wiec prosze tlumaczyc jak chlopu w polu :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.