Skocz do zawartości

terenowiec

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jeszcze żadnego

Osiągnięcia terenowiec

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Od 22 czerwca tego roku jest to w Polsce niemożliwe. Za granicą owszem, ale nie w Polsce. Przyczepę mam zbyt mocno doinwestowaną by ją zmieniać na lżejszą (wiązałoby to się z dużymi stratami finansowymi przy tej operacji). Naszego Passata możemy zmienić, bo dziś wożone w nim jest tylko powietrze, a i wiek ma już sędziwy. Stąd też próba znalezienia E46 ważącej o 5 kg mniej niż katalogowe 2005 kg.
  2. Tamten wątek jest stary i nieco inny. Tutaj proszę Was, abyście podawali swoje Maksymalne Masy Całkowite z dowodu rejestracyjnego i informacje o modelu, aby można było porównać i stwierdzić, czy są sztuki, które wartość tą mają mniejszą, niż podaje internetowy katalog.
  3. Twoje auto Maniek ma wartość katalogową i dziękuję, że to sprawdziłeś w dowodzie. Jednak są marki i modele, wśród których poszczególne sztuki mają różną Masę Całkowitą. Np. Audi A4 w tym samym roczniku, z tym samym silnikiem ma różne masy. Pytając Was o dane z dowodów rejestracyjnych chcę ustalić, czy w BMW również jest taka zmienność, czy wszystkie setki i tysiące sztuk danego modelu mają masę taką samą? W salonie BMW powiedzieli mi, że masy te mogą być różne. Tu jednak szukam potwierdzenia, że tak jest.
  4. To jest wartość katalogowa. A czy inni mogą mi pomóc i porównać swoje masy z wartościami katalogowymi?
  5. Mam do Was prośbę w związku z poszukiwaniami nietypowego samochodu. Chciałem kupić BMW 5 sedan z 2 litrowym, 136 konnym dieslem, jednak koledzy z tego forum odradzili mi ten silnik, ze względu na jego awaryjność. Dlatego szukam dalej. Warunek, który musi przyszłe moje auto spełnić, to jego Maksymalna Masa Całkowita, która według dokumentów musi się mieścić w przedziale 1995 kg - 2000 kg. Właśnie tyle musi być w papierach bym mógł ciągnąc przyczepę kempingową o DMC 1500 kg i nie przekraczał zestawem razem 3500 kg. Moją uwagę przykuwa jeszcze seria 3 w kombiku z silnikiem 150 konnym. Jednak według katalogu, auto to ma Maksymalną Masę Całkowita 2005 kg, czyli o te 5 kg za dużo. Tu strona z której to odczytałem: http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/bmw/seria-3/e46-1998-2008-kombi_e46/320d-diesel-5d-150km-skrzynia-manualna/ Moje pytanie jest takie, czy zdarzają się przypadki, że auto ma w papierach Maksymalną Masę Całkowitą mniejszą, niż ta podana np. na tej stronie internetowej: Bo jeżeli tak jest, to po prostu będę dzwonił do wszystkich sprzedających ów trójki i zaczynał od pytania jakie jest ich MMC. Ma to jednak sens tylko wtedy, kiedy rzeczywiście niektóre sztuki ważą mniej niż według wartości katalogowych. Czy możecie ewentualnie porównać jaka jest Maksymalna Masa Całkowita Waszych aut zapisana w dowodzie rejestracyjnym w rubryce F i porównać ją z danymi ze katalogów. Tego: http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/bmw/ lub tego: http://autokatalog.autoscout24.de/bmw/ Tu dane odczytuje się po wybraniu odpowiedniego modelu, rocznika, silnika i następnie klikając na okienko Technische Daten. Wasza informacja w tej sprawie byłaby dla mnie bardzo cenna
  6. terenowiec

    520d czy 525d czy 530d

    Wróciłem właśnie z wyjazdu z budką. Po drogach nie via-toolowych ciągam ją Chryslerem Voyagerem 3.8 AWD, albo Toyota Land Cruiserem - bo takie auta mam. Jednak znane przypdki błędów systemu via-tool potrafią wielu kierowcom napsuć tylu nerwów i dalej zdrowia, że nie chcę tego stresu przechodzić. Wolałbym zapłacić 500 zł za roczną winietę i mieć spokój, niż 150 zł za przejazdy z via-boxem. Poza tym moje położenie jest takie, że większość wyjazdów wiąże się z korzystaniem z długich odcinków płatnych. Przy moich autach jest to 40 groszy za każdy kilometr. Do granicy Niemieckiej, spod Wrocławie, gdzie mieszkam, i z powrotem, to jednorazowo koszt 150 zł. W drugą stronę, za Kraków to 160 - 170 zł. A do Zakopanego trzeba dodać kolejne 10 albo więcej zł. Lubię Tatry - w ogóle góry - więc takich wyjazdów mógłbym robić rocznie 5, 6 a nawet więcej. To daje już kwotę ponad 1000 zł i ponad 1000 km stresu, że coś nie zadziałało i zaczną mnie ścigać karami. Nie i koniec. To nie kwestia samych opłat, które są rozbójnicze, (bo płacić trzeba więcej niż kilku letnie tiry). To też sprzeciw do tego, co niesprawiedliwie zrobili (patrz wyższe stawki niektórych osobówek niż tirów). Ponieważ BMW 520 raczej odpada, to zapytam o coś innego. Czy znacie przypadki, że jakiś model ma mniejsze DMC niż jego odpowiedniki? To znaczy, czy w związku z zapotrzebowaniem klientów odpowiednie instytucje wystawiały inną homologację na dane auto niż seryjnie sprzedawane egzemplarze? Wiem, że za granicą zmieniane, obniżane jest DMC, gdyż takie jest zapotrzebowanie klienta. O przypadkach takich wiem odnośnie przyczep kempingowych (pozwalają na to widełki homologacji) ale także samochody ciężarowe. Dlaczego o to pytam? A na dlatego, że jeżeli jest możliwość zmniejszenia DMC za granicą, to może zlecić to komuś kto zajmuje się sprowadzaniem aut, by sprzedający obcokrajowiec w swoim wydziale komunikacji takiej operacji dokonał, i już zmienione auto sprowadzić do kraju. Tu już nikt nie będzie miał prawa zmienić tego, co będzie w oryginalnych zagranicznych papierach. Jak wspomniałem, coś takiego robione jest z przyczepami za granicą. Budka, która waży np. 1500 kg, ma w świadectwie homologacji zapisane, że może być homologowana w zakresie 1300 - 1500 kg. Być może auta osobowe też tak mają, ale rzadko jest to robione i niewiele osób o tym wie. Gdzie się o to pytać? Gdzie szukać? Kto może coś na ten temat powiedzieć?
  7. terenowiec

    520d czy 525d czy 530d

    Niestety, ubolewam, ale auto ma w papierach MMC 2135 kg - o 135 kg za dużo. Tu link do danych technicznych, z których to odczytałem (nalezy kliknac okienko na górze po lewej stronie - technischen daten - i otworzy się pełna specyfikacja: http://autokatalog.autoscout24.de/bmw/5er-e39-1995-2003/525d-120-kw-163-ps/
  8. terenowiec

    520d czy 525d czy 530d

    Może jeszcze dodam, bo to ważne, że auto z przyczepą rocznie robiłoby 1000 - maksymalnie 1500 km. Reszta to solowa jazda żony ze średnią przejazdową 70 km/h. Jak wspomniałem wybór aut mam bardzo skromny: BMW 520d, Mercedes C 220CDi, Opel Vectra i Skoda Oktavia 2.0 TDi. Więcej aut nie ma i z tej palety muszę wybrać. BMW jest największe i ma napęd na tył, dlatego jestem mocno nim zainteresowany. Ale jeżeli ma się cały czas psuć - jak mówicie, to może rzeczywiście lepiej brać któreś z pozostałej trójki...
  9. terenowiec

    520d czy 525d czy 530d

    Na wstępie chciałbym Was powitać. Od razu przyznam się, że nie jestem znawcą marki, a sprowadza mnie do Was konieczność kupienia samochodu o nietypowych (rzadkich) parametrach. Te parametry to maksymalna masa auta (tzw DMC), która musi wynosić 1995 - 2000 kg. Nie może być ani kilograma lżejsze lub cięższe. Związane to jest z tym, że mam dużą przyczepę kempingową, którą mogę holować tylko samochodami, które mają taką jak napisałem maksymalną wagę. Przyczepa waży 1500 kg, ma 7,2 metra długości z dyszlem i 250 cm szerokości. Razem daje to 3495 - 3500 kg wagi, i na tym bardzo mi zależy. Wśród wszystkich marek i modeli jakie są dostępne na Polskim rynku, wymagane założenia spełniają tylko 4 diesle i 2 benzyniaki. Przyznam szczerze, że najbardziej z tej skromnej palety odpowiada mi BMW. Jest to model E39 520 - 136 koni. Nie znalazłem bowiem innego dużego modelu tego producenta, który mógłby bezpiecznie taką krowę ciągnąć. Aby prosząc Was o radę rozwiać pewne wątpliwości, powiem, że dotychczas ciągałem ją Toyotą Land Cruiserem 3.0 TD o mocy 125 koni z momentem obrotowym bodajże 310 Nm. Auto daje radę, choć na wzniesieniach nieco się męczy - zwalnia. Założenia są takie, że nowe auto jeździć będzie po Polskich drogach - głównie płatnych autostradach i trasach szybkiego ruchu objętych systemem via-toll. Przepisy nakazują, by jechać 80 km/h i w praktycy jeżdżę nie dużo szybciej. Czy Waszym zdaniem piątka z tym silnikiem poradzi sobie z postawionym zadaniem? Ewentualnie z czym może mieć problemy? Czy na podjazdach grozi jej spalenie sprzęgła? Pytam, bo Toyota ma na haku 2800 kg i tam z holowaniem nie ma absolutnie żadnych problemów - ale to zupełnie inny typ samochodu. Aby być z Wami całkiem szczery, to powiem, że inne modele, które teoretycznie spełniają wymagane założenia to: Mercedes C-klasa 220 CDi - coś koło 146 koni, Opel Vectra 2,2 - coś koło 140 koni i Skoda Octavia, też coś koło 140 koni. Jednak BMW, to samochód największy z tej grupy, z tylnym napędem i fajnie wyposażony. Przy tym 520 jest wyraźnie tańsza od C-klasy, co też ma dla mnie znaczenie. Wracając jednak do 520 i holowania przez nią półtoratonowej przyczepy. Proszę o Wasze zdanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.