Witam Niedawno padł mi akumulator a przynajmniej tak mi się wydaje. Generalnie moja bawarka odmówiła posłuszeństwa i po wciśnięciu kluczka i przycisku start, w ogólnie nie odpalała. Raz włączało się radio, raz nie. Kontrolki i komputer włączały się i gasły jak głupie. Generalnie kaplica. Podjechał znajomy z kabelkami i auto odpaliło z jego akumulatora. Postanowiłem wymienić zasilacz. U mechanika obejrzałem swój (niewymieniany od nowości, oryginał BMW 80Ah 640A, jeśli dobrze pamiętam). Kropka wskazująca stan była na czarno. Nie myślałem nawet o doładowywaniu aku, bo skoro jest od nowości i teraz są problemy to najwyraźniej przyszedł na niego czas. Znajomy mechanik miał akurat na stanie nowy akumulator Bosh Silver S5 85Ah 800A. Mój akumulator został w warsztacie u znajomego i ten mam przetestować (czy źródłem problemu jest w ogóle aku). Mam na to tydzień czasu. Jeżdżę na nim 2 dzień ale wyczytałem, że należałoby go zaadoptować. Jest jednak problem z tymi 85Ah. Wiem, że standardy BMW i wybór w kodowaniu, to: 46ah 55ah 70ah 80ah 90ah 110ah 40ah_agm 60ah_agm 70ah_agm 80ah_agm 90ah_agm Jak widać nie ma tu opcji 85Ah. Pytanie teraz czy brać w ogóle ten akumulator czy szukać nowego (jakie polecacie)? no i jeśli brać to czy muszę od nowa go kodować skoro różni się tylko 5Ah? i jeśli tak, to jaką wartość wybrać w kodowaniu? Aha i jeszcze jedno - mogę to jakoś sam zrobić poprzez komputer, czy trzeba szukać kodera? Z góry dzięki za pomoc.