Skocz do zawartości

wojtek78

Zarejestrowani
  • Postów

    168
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e90 320i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wojtek78

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Koledzy i koleżanki auto obecnie jeździ. Przyczyną była wypalony zawór, o czym juz informowałem..gdyby ktoś miał podobne problemy albo chciał sie dowiedzieć cos o procesie naprawy glowicy w bmw z silnikami n46 (n42 to prawie to samo) to piszcie na priv albo w tym temacie. Dziękuję wszystkim za rady i pozdrawiam..
  2. Dzięki za podpowiedź. Czyli postępujemy wg wskazań producenta srub I uszczelki. Podpowiecie jak czyścić blok ? Narazie zjechałem delikatnie papierem 600 na prostym dewnianym klocku, następnie będę docierał jeszcze paoierem 1000 i 2000. Sprawdzałem szczelnomierzem i listem 0,03 nigdzie nie wchodzi.. mniejszego nie mam niestety..
  3. Czy dobrze rozumiem: sruby m10 czyli od 1 do 6 kręcę na 30 nm później 2 x90 st i na koniec 45 st. Sruby m9 czyki 7-10 kręcę na 30 nm później 90 st i 45 st, a sruby 11 i 12 10 nm i 90 st ? Poprawcie mnie jeśli sie mylę
  4. Koledzy mam pytanie. Wytłumaczy mi ktoś jak dokręcać glowice ? Zgodnie z informacji z instrukcji od srub to po kolei 30 bmw, 2 razy 90 stopni i raz 45 stopni. W informacjach w necie nie ma 4 kroku (45 stopni). Zdjeice poniżej..
  5. Dziękuję. Podpowie mi ktoś czy do wymiany rozrządu konieczny jest demontaż miski i ustawiania wałków wyrownowazajacych ? Na yt niektórzy tego nie robią, tylko wyciągają cały rozrzad i montują nowy
  6. Witam. Poniżej przesyłam foto głowicy, jak widać brakuje kawałek zaworu na trzecim cylindrze. Wszystkie zawory wydechowe i ich prowadnice poszły nowe. Koszt obróbki w Warszawskie 1250 zł. Jednocześnie prószę o podesłanie momentów dokręcania śrub głowicy, kolektorów dolotowego i wydechu oraz wałków rozrządu.
  7. Diagnoza. Brak kompresji ma trzecim cylindrze. Po wlaniu oleju Tal samo, czy raczej glowica. Ma ktoś dostęp do dokumentacji serwisowej? Potrzebuje momenty dokręcania srub.
  8. Dzięki za info. Będzie drogo. Zdemontuje Ci pokrywę zaworów, będzie coś widać. Ale coś czuje, że skończy się zdjęciem głowicy. Zastanawiam się, czy bez blokad sprawdzę ustawienie rozrządu.
  9. Witam. Jak w temacie. Mój silnik (n46b20) pracuje jak traktor. Z odczutu elm wyszło wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze oraz błąd p0300 dotyczacy nieprawidłowej pracy cylindra. Przy czym ma cylindrze nr 3 jest to błąd staly. Podmienilem cewke i swiecie na trzecim cylindrze, niestety nic to nie dalo. Silnik pracuje nie rowno, trzesie sie i faluje. Przebieg 328 tys km. Olej czysty, stan płynu chłodzącego bez zmian. Ciśnienie w układzie chłodzenia nie rosnie. Załączam link do filmiku z pracy silnika. Co byście obstawiali? Rozrzad przeskoczyl (m od wymiany ma około 160 tys przelotu), valvetronik pada czy dół silnika i pierścienie tłokowe? Awaria wystąpiła nagle. Zdarzyło mi się miesiąc temu że przy ciśnieniu do odcinki (test po regulacji lpg) wyrzucało na gazie i benzynie wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. To było tylko raz a przy normalnej jeździe błąd nie wystąpił.
  10. Tarcze kotwiczne ? Nie jestem przekonany. Po podniesieniu auta i kreceniu kołem słychać takie piski w okolicy krzyżaka/podpory walu.
  11. Ktoś coś ? Dyfer mam po regeneracji i wymianie łożysk na stożkowe, problem pozostał. Ma ktoś jakieś podpowiedzi ?
  12. Witam. Koledzy mam problem z moim e90 320i z 2007 rok. Nalot to około 315 tys km. Otoz przy cofaniu słuchać dziwne piski, metaliczne tarcie. Hamulce sprawdzone nie trzymają, chociaż tyle prawej kolo kręci się z lekkim wyczuwalnym oporem, ręczny ok. Piski ustają jak wcisnę sprzeglo. Jadąc do przodu słychać te dźwięki po odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem. Dodatkowo w trakcie jazdy słychać jakby buczenie, czuć lekkie wibracje. Co to może być? Sprzeglo, dyfer, skrzynia, łożyska kół oryginalne. Poniżej link do YT gdzie nagrałem dźwięki.
  13. Witam kolegów. Mam problem z moją e90 320i z silnikiem n46 150 km. Otóż pomiędzy kolektorem wydechowym a dalsza częścią wydechu wydmuchało mi uszczelke. Powodem jest brak nakrętek. Prawdopodnie przerdzewiały. Wymieniał ktoś z was te sruby, szpilki w kolektorze widoczne na zdjęciu? Zastanawiam się czy pronowac wybic je młotkiem czy ciac 8 rozwiercać? W załączeniu zdjecie https://zapodaj.net/012fb67e6692b.jpg.html
  14. Tego się nie boję, temat jest do ogarnięcia w kilka godzin. Pompa, jak i termostat mają swoją żywotność. U mnie mają już 13 lat, 250 tys przebiegu i niezliczoną ilość cykli pracy. Dlatego zastanawiam się nad wymianą. Łącznie z nowym płynem to okol 350-400 zł. Nie dużo w porównaniu z cenami lawety i ewentualnym remontem silnika. Spotkał się ktoś z awarią pompy w trasie ?
  15. Dzięki za odpowiedź To ze temperatura jest monitorowana to doskonale wiem. W poprzedniej mojej e46 pompa padła mi w ciągu kilku sekund, po prostu obcięło wszystkie łopatki wirnika, przy podobnym przebiegu. Stąd moje wątpliwości. Nie chciałbym wracać do domu na lawecie, albo przegrzać silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.