Skocz do zawartości

e30 ołner

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E czydziecha

Osiągnięcia e30 ołner

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Jak nie masz warunków na swap, to tymbardziej nie masz warunków na taką rzeźbę. Pomijając wątpliwą jakość tych zestawów, do każdego zestawu dopisz sobie: - wydech od turbiny do końca - sterowanie silnika - jakiś ecu master czy SMT - strojenie - przekładkę odprężającą plus dwie uszczelki pod głowicę - wtryski - i 1001 innych pierdół - cło za zestaw, chyba że masz znajomego księdza, lub ciągniesz jako mienie przesiedleńcze Czyli same graty wyjdą około 10 000 pln, plus złożenie i strojenie 5000 - za te pieniądze wkładasz "eMkę", i to 3.2litra Do tego każdy zestaw ma za dużą turbosprężarkę do 2.0 litrowego silnika. Turbosprężarka w 2,5- 2,8 litra z A/R wydechowym 0.63 pompuje od 3000 - 3,5 tyś obrotów, ty masz mniejszy silnik to doładowanie pojawi się przy 4000 obrotów. Więc jednym słowem - odpuść :) Lub oddaj komuś kto się zna, bo skazujesz się na rok bez wychodzenia z garazu/rok bez jazdy samochodem. A finał będzie taki, że sprzedasz ten samochód za 1/4 ceny bo nie będziesz miał sił już go robić :)
  2. e30 ołner

    E30 325is AC SCHNITZER

    Projekt nie do wykonania na seryjnym kompie od m50 :) To że przełożysz wszystkie czujniki i wiązkę od m50 to połowa sukcesu. Różnice w mechanice nie pozwolą na poprawną pracę tego silnika. Potrzebowałbyś podpiąć do tego jakąś świnię, lub wysterować na standalone, lub zrobić remap ori kompa :) Lepiej do tej wiązki i czujników wrzuć też m50 :)
  3. Nie rozumiesz, w tamtym temacie jest opisane oddlawianie silnika 2,5 litra :) Ty masz 2,2 litra więc nie osiagniesz takich efektow jak tam. Do tego nie wiem na 100% ale nic z silnika m50 czy m52 nie bedzie pasowalo odkręć/przykrec, a kolektor dolotowy pewnie wogole nie bedzie pasowal. Ogolnie jak chcesz odczuc cokolwiek szykuj 5 tys pln na sensowna robote, lub wrzucaj wiekszy silnik - bardziej polecane
  4. Mysle ze pomysl z czapy. Patrzac na samochody jak sa robione do latania bokami, to tyl jest miekszy niz przod (czesto podnosi sie przednie kolo nie prowadzace). Ja bym zostawil seryjne sprezyny zalozyl tylko twardsze b8, lub do tego jakas twardsza sprezyne z przodu. No i stabilizatorami mozna powalczyc. Ale najpierw duzo trenowal seria bo tez dobrze zapodaje z tego co znajomi mowili - jesli chodzi o niedzielny bok :D
  5. Zwiekszenie cisnienia zwieksza wydajnosc wtryskiwacza, seryjne wtryskiwacze maja zapas wydajnosci przeplywu ok. 20-30%. Realzowane jest to porzez program jak i wlasnie cisnienie. Czysta mechanika plynow, przeplyw jest zalezny od cisnienia (jakos tak to bylo) rozpylenie paliwa jest zalezne bezposrednio od budowy wtryskiwacza (ilosc dysz) kąta pod jakim jest zamontowany w kolektorze, i odleglosci w jakiej jest od zaworu (w mocnych silnikach N/A wtryski montowane sa PRZED trabkami w systemie ITB - wlasnie dla poprawienia rozpylenia, wymieszania i odparowania paliwa) Samoadaptacja to nic innego jak dostosowanie ilosci podanego paliwa do aktualnego skladu spalin, ale to tez zalezy od tego jak jest napisany fabryczny program, wiem ze sterowniki od wczesnych m50 ktore fabrycznie nie byly wyposazone w sonde lambda sa tej korekcji calkowicie pozbawione. Sterowniki siemens pomimo zastosowania piggyback potrafily platac figla. Dlatego ja u siebie wzialem m50b25nv na blok od b28, prosta elektronika, prosta mechanika, i lekkosc nowych konstrukcji mysle ze bedzie dobrym wyjsciowym polaczeniem.
  6. X pipe w wydechu pelni role dynamizatora, rowna struge spalin i ich cisnienia, wywalenie go jest delikatnie mowiac idiotyzmem. Wg. mnie dobry wydech bedzie mial srednice fabrycznego, a roznica powinna byc w tlumikach, ich wielkosci, zageszczeniu waty tlumiacej, i nie ma tu reguly czy bedzie to komorowka czy przelot, oba dzialaja na tych samych zasadach, taka sama funkcje maja do spelnienia - wyciszyc uklad, tylko realizuja to w inny sposob. Przelot jest tlumikiem absorbcyjnym, natomiast komorowka refleksyjnym. Tlumik absorbcyjny, realizuje tlumienie poprzez pozorne zwiekszenie pojemnosci (rola waty tlumiacej) Tlumik refleksyjny, realizuje tlumienie poprzez wzajemne kasowanie sie fal dzwiekowych, ktore uderzaja o siebie, lub nakladaja sie na siebie (interferencja i dyfrakcja) Dolot, stozki dzialaja tylko trzeba umiec je odizolowac dokladnie. Strojenie przy tak malych zmianach pomaga ale czy na tyle zeby wykladac na nie prawie 2k pln?? (urzadzenie plus tuner plus paliwo) ja zdalbym sie jednak na mozliwosci samoadaptacyjne seryjnego kompa. Ktos pisal ze wstawil wtryski od m3, po co?? Wystarczylo zostawic seryjne na pewno by wystarczyly, jesli nie to regulator manualny i podkrecic cisnienie o pol bara na listwie. walki sportowe poza zamontowaniem wymagaja ustawienia wzgledem walu innego niz seryjne ustawienie + obrobki glowicy, i dopiero pod to wykonania dolotu i wydechu, by wyzej wspomniane zjawiska doladowan dunamicznych itd mialy miejsce. Dopiero wtedy strojenie ma sens. Elaborat wypisany z doswiadczen znajomych i po czesci moich :) Najlepszego w nowym roku :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.