Skocz do zawartości

Lufkenzi

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 2004
  • Lokalizacja
    Olsztyn

Osiągnięcia Lufkenzi

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Gwoli ścisłości. Jako że na codzień mam odczynienia z maszynami do badania niejednorodności opon, wyjaśnię co jest skutkiem nieodpowiedniego doboru opon do felg, jeśli chodzi o szerokość jednych jak i drugich. Badane są różne różne siły, które opona wywiera na podłożu. Według tego opony są klasyfikowane jako, dobre, do naprawy (o ile istnieje taka możliwość), do wyrzucenia. Kiedyś z czystej ciekawości i dla rozwiązania pewnego problemu eksperymentowałem z różnymi szerokościami osadzenia dla tych samych opon. Okazuje się że przy zmianie na szerszą często wzrasta siła która jest odpowiedzialna za znoszenie boczne. Dla jednych mniej a drugich opon bardziej. Zależne od budowy rodzaju bieżnika podejrzewam. Wiec jak robicie „naciąg” pogarszacie właściwości jezdne i stosujecie konfiguracje niedopuszczona przez producenta auta. W razie wypadku w pewnym sensie przykładacie się przyczyny (abstrahując trochę ale wiecie jak działają ubezpieczalnie). Producent aut, wymaga pewnych wartości dla pewnych ścisłe określonych kryteriów. Także spinacz2010 wyobraź sobie że ktoś tam się umówił i poparte to jest różnymi testami. Także „chłopie co Ty pier...”. Jak nie masz pojęcia to się doinformuj a wulgaryzmy w tym przypadku wracają prosto do Ciebie. Zupełnie zasadnie. Mniejszych rozstawów nie sprawdzałem bo nie miałem takich możliwości na maszynach badawczych. Zmniejszyłem o 0,5 cała, jednak większe odstępstwa powodowało zwiększanie rozstawu czyli naciąganie opony. Podsumowując. Żeby uzyskać najlepsze właściwości jezdne należny stosować się do wytycznych podanych przez producenta auta. To nie jest widzi mi się koncernu. To są wyniki badań i testów.
  2. Dziękuje za informacje :) Powodzenia z montażem i koniecznie daj znać czy się udało. Ja w takim razie będę rozglądał się za elementami, może coś znajdę tu albo w Niemczech. Rozrzut cenowy jest spory a nie pali mi się także poszukam i co się trafi w rozsądnej cenie to będę kupował.
  3. Kupię OEM uszczelkę i kilka klipsów a na wymianę jadę w poniedziałek. Szyba plus wymiana 500 PLN. U mnie wszystkie szyby są marki Splintex z logo BMW. Dzięki za pomoc. :)
  4. Odgrzeję temat, żeby nie zakładać nowego. Moje E61 jest z 2004. Trochę się zastanawiam na montażem PDC. Czy PDC w tych autach występowało tylko przód + tył? Czy mogę zamontować tylko tył? Rozumiem że fizycznie potrzebuję: 1. Moduł 66209145158 - obsłuży tył jak i przód? 2. Wiązkę moduł <--> czujniki. 3. Czujniki. 4. Panel z przyciskiem. Co z podłączeniem modułu do auta?
  5. No chyba tak zrobię, mam znajomych szybiarzy, którzy mogą mi wymienic w znajomym warsztacie ale widzę ze ceny usług nie są wyższe niż te u znajomych, tylko ciekawe w takim razie jaka marża na szybie będzie. Zwrócić uwagę na coś? Oprócz szyby jakieś uszczelnienia czy wygłuszenia powinny zostać wymienione?
  6. Mam pęknięta szybę przednią i chciałbym ją wymienić. Czy zamienniki z internetu są w porządku? Czy może polecacie konkretnych producentów? Z tego co wyczytałem to uszczelki również powinienem wymienić? Oryginalna szyba chyba kosztuje całkiem sporo, więc jeśli zamienniki są w porządku to wolałbym wydać mniej. WBANG51050B390723 - mój VIN Z góry dziękuje za sugestie i pomoc. :)
  7. Lecę jutro po nią, jak będzie zadbana to wezmę i później będę się martwić. Cena jest dość niska więc w razie czego jak coś dołożę ponad normalne rzeczy (pakiet startowy) to nie taka tragedia. Niestety nie znam się na diagnostyce BMW, miałem kiedyś M20B25 ale komputera nie widziało bo nie było potrzeby :) Ostatnio poruszałem się Volvo i mam narzędzia diagnosyczne „serwisowe”, także coś tam diagnozowalem. Poza tym na codzień mam odczynienia z automatyką. Jednak za mało czasu żeby organizować interfejs i soft. Ale auto w dość prostej konfiguracji, dlatego mam nadzieję że będzie ok. O ile właścicielami byli Szwedzi to powinno być ok. Ale wiadomo, różnie bywa. Dzięki za pomoc, jak kupię albo nie kupię to dam znać co i jak :)
  8. Ja nie mam dużego problemu z parkowanie, jednak czasem moja dziewczyna będzie użytkować auto a nie chciałbym wymienić zderzaka i płacić większego OC niż normalnie :) Czy przy tym przebiegu coś eksploatacyjnego się powinno ujawnić? Sprzęgło, rozrząd?
  9. 240k, na szwedzkich raportach internetowych wyglada ok, tam rzadko ktokolwiek kombinuje przebiegi. Koszt auta już z akcyza to niecałe 20k.
  10. Ah i bardzo mnie interesują czujniki parkowania. Czy da się założyć i uruchomić oryginalne? Czy operacja nie warta zachodu?
  11. Dzień dobry. Mam na oku takie oto auto: https://m.blocket.se/Skane/Bmw_525_ny_besiktad_ny_skattad_77981341.htm Czy w ogóle warto wydać przeszło 20k PLN na ten model w takiej konfiguracji? Szczerze powiedziawszy kupił bym 530i jednak nie mam teraz pieniądzy a auto jest mi dość pilne. Z tego co rozumiem, to jest m54b25? M54 to chyba jedyna rodzina R6 w e60, która jest ok? Trochę poczytałem o tych głowicach w nowszych modelach i chciałbym auto, w którym nie trzeba wymieniać głowicy za 6k, żeby pozbyć się problemu z rozrządem. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.