Skocz do zawartości

pawel.drummer

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    316i Compact 1999

Osiągnięcia pawel.drummer

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Mam od jakiegoś czasu problem z gwałtownymi skokami obrotów na postoju np. w korku. Objawy są wyłącznie na dobrze rozgrzanym silniku. Walczę z tym od wielu tygodni. Ostatnio samochód przeszedł szereg różnych napraw i wymian w specjalistycznym serwisie BMW Vanos Auto w Waszawie. Wymienione zostały: uszczelniacze zaworów, klapki disa, cały rozrząd, zespoły regulacyjne wałków rozrządu i jakieś uszczelki wałków rozrządu (były aluminiowe zostały wymienione na poliuretanowe, tak podobno zaleca BMW). Wszystkie te naprawy sprawiły, ze silnik pracuje dużo stabilniej, a samochód jeździ o wiele lepiej. Wszystkie te naprawy łącznie z częściami i niezbędnymi materiałami kosztowały 13500pln. Po naprawach mechanicznych samochód został zaprowadzony do serwisu BRC na pełen przegląd i regulacje instalacji gazowej. Niestety podstawowy objaw czyli szarpanie samochodem gdy stoi nadal występują. Nie świeci się check engine (przed naprawami się zapalał). Objawy są zarówno na benzynie i na gazie. Mechanik twierdzi, że sprawdzał czy nie problemu ze świecami, cewkami zapłonowymi itp. Czyścił sondę lambda (jak wypadł jej błąd). Ktoś może miał podobne problemy i sobie poradził. Sporo kasy włożyłem w to auto i chciałbym doprowadzić sprawę do końca. W trakcie jazdy żadnych niepokojących objawów. Jeździ jak nowy.
  2. Zaraz po odpaleniu chyba trochę dymi. O ile wiem odma nie była wymieniana.
  3. Mam E90 z 2006 roku 325xi z silnikiem 218 konnym. Mam z nim dwa problemy. Pierwszy dotyczy zużycia oleju. Samochód zużywa litr oleju na około 2000 km. Wszystkie wycieki zostały usunięte. Auto jest suche i nic z niego nie kapie. Mimo to bierze olej. Ktoś wie co może być przyczyną i jak temu zaradzić? Drugi problem dotyczy obrotów na biegu jałowym. Na zimnym silniku wszystko jest w porządku. Gdy silnik się nagrzeje to często np w trakcie postoju na światłach lub w korku następuje chwilowy skok obrotów. Auto jeździ normalnie i w trakcie jazdy nie ma żadnych niepokojących objawów. Może ktoś poleci jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy. Z góry dziękuję za pomoc.
  4. pawel.drummer

    BMW 316i compact

    Czym różni sie silnik 1,9 o mocy 105km od silnika 1,8ti? Pojemność chyba ta sama. Czy części z tych silników sa ze soba kompatybilne? Da sie dostosowac starszy silnik z wykorzystaniem czesci od 1,8 ti czy konieczny jest pełny swap?
  5. Ja kupiłem compacta niecałe 3 tygodnie temu. Miał być inny samochód, ale przekonał mnie stan auta. W zeszłym tygodniu zamontowano w nim instalacje sekwencyjną BRC SIQUENT 24 chyba. Silnik 1,9 105 km. Jeździ nie gorzej niż na benzynie. Jeżdżę nim głównie do pracy. Czasami stoje w korkach . Spalanie po mieście w okolicach 10 litrów. Demon prędkości to to nie jest, ale i na benzynie nie był. Dla mnie wystarczy.
  6. pawel.drummer

    Kontrolka oleju

    Możecie polecić kogoś w Warszawie kto mógłby się tym zająć?
  7. pawel.drummer

    Kontrolka oleju

    Kupiłem kilka dni temu 316 compact. Silnik 1,9 benzyna. Nigdy wcześniej nie miałem benzyniaka. Jak go odpalę gaśnie kontrolka oleju a po króciótkiej chwili sie zapala i po kilkudziesięciu sekundach znowu gaśnie. Tak jest za każdym razem. Jeżdżę na syntetyku sprawdziłem poziom oleju i jest ok. Może to normalne? Ktos mi powiedział, że prawdopodobnie jest to jakis rodzaj autokontroli i żeby sie nie przejmować. Ktos może wie coś w tym temacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.