Mam od jakiegoś czasu problem z gwałtownymi skokami obrotów na postoju np. w korku. Objawy są wyłącznie na dobrze rozgrzanym silniku. Walczę z tym od wielu tygodni. Ostatnio samochód przeszedł szereg różnych napraw i wymian w specjalistycznym serwisie BMW Vanos Auto w Waszawie. Wymienione zostały: uszczelniacze zaworów, klapki disa, cały rozrząd, zespoły regulacyjne wałków rozrządu i jakieś uszczelki wałków rozrządu (były aluminiowe zostały wymienione na poliuretanowe, tak podobno zaleca BMW). Wszystkie te naprawy sprawiły, ze silnik pracuje dużo stabilniej, a samochód jeździ o wiele lepiej. Wszystkie te naprawy łącznie z częściami i niezbędnymi materiałami kosztowały 13500pln. Po naprawach mechanicznych samochód został zaprowadzony do serwisu BRC na pełen przegląd i regulacje instalacji gazowej. Niestety podstawowy objaw czyli szarpanie samochodem gdy stoi nadal występują. Nie świeci się check engine (przed naprawami się zapalał). Objawy są zarówno na benzynie i na gazie. Mechanik twierdzi, że sprawdzał czy nie problemu ze świecami, cewkami zapłonowymi itp. Czyścił sondę lambda (jak wypadł jej błąd). Ktoś może miał podobne problemy i sobie poradził. Sporo kasy włożyłem w to auto i chciałbym doprowadzić sprawę do końca. W trakcie jazdy żadnych niepokojących objawów. Jeździ jak nowy.