Skocz do zawartości

xssnake

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O xssnake

  • Urodziny 15.12.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    .:: E46 325i AUT ::.
    .:: E30 316/28 ::.
  • Lokalizacja
    Bc

Osiągnięcia xssnake

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam serdecznie, od jakiegoś czasu ratujemy całkiem nieźle zachowaną e30tkę jak na warunki w których stała od dłuższego czasu. Jakiś etap za nami, na razie krótka historia, dalej podzielę się resztą zdjęć z prac już zrobionych. Obecnie przerwa zimowa, ruszamy z robotą na wiosnę. Komentarze, sugestie oraz krytyka mile widziana :) FILMIK:
  2. Ciśnienie sprężania okolice 10 wszędzie.
  3. Właśnie w tym tygodniu będę mierzył, wstępnie sprawdzałem zaoliwienie świec i wszystkie są tak samo zabrudzone.
  4. Witam wszystkich. Mam dość nietypowy problem z silnikiem, ale od początku. Pacjent to samochód BMW e46 2005r m54b25, ok 200tys przebieg, ogólnie w bardzo dobrym stanie technicznym. Jakiś czas temu w samochodzie zaczął znikać płyn chłodniczy, wymieniłem zbiorniczek, bo był pęknięty, ale jak się później okazało było to spowodowane za dużym ciśnieniem w układzie chłodzenia przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Przed remontem płyn ciągle znikał oraz co rano występowało dość intensywne rzucanie silnikiem dopóki nie wypaliło płynu, oczywiście za samochodem biały dym, bardzo dużo. Dla upewnienia się czy to problem z układem chłodzenia wlałem bezpieczny płyn do niwelowania ubytków płynu chłodzenia, chwile po wlaniu płynu wszystkie problemy znikły, normalnie odpalał, nie dymił i płyn przestał znikać, oczywiście pomogło na jakieś dwa tygodnie. Zabraliśmy się wiec za robotę, głowica ściagnięta, rzeczywiście wszystkie zawory wd były różowe od płynu, głowica splanowana, szczelność sprawdzona. Wszystkie uszczelki założone nowe, wymienione uszczelniacze zaworowe, zawory podocierane, podciśnienia powymieniane, śruby głowicy oczywiście również, przy okazji odma i przewody, już w sumie drugi raz, ale był dobry dostęp. Zregenerowane vanosy. Wszystko poskładane, niestety nie było blokad, ale składał to człowiek, który zna się na robocie, także na 99% jest OK. Przy pierwszym uruchomieniu samochodu czuć było delikatne wibracje, ale chodziło wszystko równo. Po paru dniach zauważyłem ze brakuje trochę oleju(poniżej min). Po konsultacjach postawiliśmy na jakiś feler nowej odmy, także została wymieniona jeszcze raz, przy okazji zauważyłem, że kolektor w środku jest dość mocno zabrudzony olejem, stąd byłem prawie pewien, że to problem z odmą. Niestety minął kolejny tydzień i nadal bez zmian, przy mocniejszym ruszaniu z miejsca widać niebieski dym i rura wydechowa jest zaoliwiona, na początku myślałem, że może może jeszcze się oczyszcza, ale nadal znika olej. Co jeszcze zauważyłem, przy drugiej wymianie odmy zapomniałem podłączyć kostki od czujnika wałka ssącego, silnik jakby mniej wibrował. Zastanawiam się czy to może być jakiś problem z źle ustawionym rozrządem, chociaż nie wiem czy może to spowodować ubytki oleju. Znajomi mówią, że może to być problem z pierścieniami, ale przed remontem problemu nie było, znikało niecały litr na 10000km, wiem, że po dotarczu zaworów zwiększyła się kompresja ale bez przesady. W aucie chyba tez na wykonczeniu sa panewki korbowodowe bo slyszac cykanie w misce, ktore jest glosniejsze wraz ze ubytkiem oleju. Ubytki kosmiczne 1l. na tydzień. Pomóżcie proszę po tracę pomysły.
  5. Każdy ma swoje zdanie i doświadczenia, ale nie ma co się oszukiwać, tarcza firmowa kupiona normalnie w sklepie nie na allegro sama z siebie się nie pognie. A tutaj ciekawostka do poczytania: "Tarcze nacinane posiadają rowki wyżłobione w powierzchni trącej. Ich rolą jest między innymi zapobieganie efektowi fadingu, który pojawia się, gdy między tarczą a okładzinami gromadzą się gazy. Ich rozgrzana warstwa utrudnia właściwe dociśnięcie klocka do tarczy hamulcowej. Problem ten nasila się podczas jazdy sportowej, a także w terenie górskim. images Nacięcia ułatwiają również odprowadzanie pyłów, co pozwala utrzymać powierzchnię tarcz w czystości oraz chronić przed brudem same klocki hamulcowe. Ten rodzaj konstrukcji tarcz czyści ponadto wewnętrzną powierzchnię klocków z zeszkliwienia. Często i intensywnie hamując, sprawiamy bowiem, że schłodzenie klocka staje się niemożliwe, a na jego powierzchni tworzy się zeszklona warstwa materiału ciernego, obniżająca sprawność hamulców. Nacięcia na tarczach skutecznie usuwają niepożądaną warstwę materiału utrzymując stałą skuteczność hamulców. Zaletą tego rodzaju tarcz jest to, że podczas jazdy po mokrej nawierzchni nacięcia pokrywają się cienką warstwą wody, co zwiększa skuteczność hamowania i umożliwia odprowadzenie pary wodnej. Ponadto są one odporne na wysokie temperatury – pamiętajmy, że mogą one spowodować wyraźne obniżenie wydajności tarcz i wywrzeć duży wpływ na trwałość oraz samą konstrukcję klocków hamulcowych. Fakt, że rowki nie zmniejszają powierzchni trącej w dużym stopniu, oraz to, że umożliwiają nierównomierne rozłożenei naprężeń w chwilach rozgrzewania i stygnięcia tarcz, sprawia, że tarcze nacinane nadają się do samochodów o dużej wadze oraz sportowych. Można z nich korzystać także w intensywnie eksploatowanych samochodach osobowych, jak również w sportach motorowych."
  6. Skręć kierownicę i kopnij w koło od tyłu, jak lata to tuleje tylne do wymiany, u mnie po zakupie samochodu tak właśnie było, chociaż po tulejach aż tak nie było widać.
  7. Po pierwsze to do takich tarcz jak Power disc nie daje się klocków typu ate ceramic bo są za twarde, nawet w instrukcji w tarczach jest to napisane. U siebie mam cały kół przod i tył ate Power disc i klocki ate. Na hamulcach zrobił już około 5 tys intensywnych km, hamowanie jest odrobinę glosniejsze, ale różnice są słyszalne tylko jak się porówna hamowanie na gładkich tarczach chwile wcześniej. We wcześniejszej e36 miałem taki sam zestaw, ponad 2 lata, BMW sprzedane i wiem że tarcze są nadal proste.
  8. Za oryginał philipsa czy osrama trzeba naplacic blisko 200 za sztukę żeby były oryginalne i nabyć je w normalnym sklepie, nie na allegro.
  9. Jak najbardziej polecam. Koledzy wyżej chyba nie bardzo wiedzą co mówią. Po pierwsze to tarcze same z siebie się nie krzywia, głośne przy jeździe też nie mogą być jak się nie używa hamulców. Hamulce są skuteczniejsze od zwykłych, nie ma jakiś super różnic ale jednak.
  10. xssnake

    E46 325 PROBLEM Z AUTOMATEM

    W komputerze diagnostycznym też widzę wszystkie parametry, sprawdzę czy tam czegoś się dopatrzę. Myśle, że zaworki wszystkie pracują dobrze, bo przecież skrzynia działa jak należy, a rozbierał ktoś sam lewarek w którym może tkwić problem.
  11. xssnake

    E46 325 PROBLEM Z AUTOMATEM

    Nikt nie miał takiego problemu??
  12. Czy program do 325 2005 w automacie ma sens?? Ile można zyskać i jaki ma to wpływ na skrzynie?? Jak wygląda sprawa z launch control, czy w zwykłym automacie da się też zaprogramować??
  13. xssnake

    E46 325 PROBLEM Z AUTOMATEM

    Czyli trzeba rozbierac skrzynie, czy da sie to zrobic jakos kompem. Ja sprawdzalem komputerem diagnostycznym, ktorym mozna wejsc w sterownik automata i zadnych bledow nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.