Skocz do zawartości

qbablazej

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O qbablazej

  • Urodziny 13.01.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 323 Ci dawniej E39 523i
  • Lokalizacja
    Honolulu

Osiągnięcia qbablazej

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Posiadam E46 323i 170km 2000r . Rozpędzając auto na otwartych szybach słyszę na rozgrzanym silniku regularne chwilowe cyknięcie dokładnie pojawia się ono przy 1700obr/min. Dźwięk sprawia wrażenie jakby odpuszczenie powietrza tak jakby takie " Tsss" . Najbardziej słychać to w obszarze zabudowanym przy spuszczonych szybach. "Cyknięcie" słychać gdy auto rozpędzam bardzo mozolnie i zawsze przy 1700obr/min ale też gry z miejsca daje full gazu tam do 3 biegu ... dzwięk jest chwilowy , półsekundowy ale dość słyszalny. Dodam iż E46 nie ma przeróbek w układzie wydechowym. Katalizatory i tłumik końcowy wszystko oryginał. Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć czegoś podobnego. Dzwięk słysze do 3 biegu dalej nie wiem , gdyż 3,4,5 otwarte szyby to jest juz predkość i tylko szum wiatru wiadomo. Kolejny problem to gdy włączę wsteczny bieg prawe lusterko ładnie zjeżdza mi do pozycji dolnej ale się nie cofa ? muszę ręcznie. El. lusterka + fotele z pamięcią. Jeśli ktokolwiek będzie przypuszczał co to jest ale nie jest pewny , postaram się to nagrać. Nie wiem czy uda się uchwycić ten dźwięk , ale spróbować mogę. Z góry dzieki Panowie i Panie :) Pozdro
  2. Przemyślę sobie to wszystko na spokojnie jeszcze :) Opcji jest wiele jednak :D
  3. Dzieki za odp. i dobre rady :) Ale chyba jesteś zmuszony przeczytać całe :D Pozdro :P To jest data dołączenia użytkownika kolego !
  4. http://otomoto.pl/bmw-523-e-39-523i-525-528-ksenon-klima-C30743495.html To wtedy mojego za 3tyś czy 4 ? śmiech... :(
  5. Nikt mi nie kupi tego w takim stanie ... Chyba że ja już za bardzo wyolbrzymiam.. ale wydaje mi się cieżką sprawą. A znowu popatrz , wystawię auto tak jak teraz , bedzie widoczne na necie niewiadomo jak długo , większość zapamięta że te BMW się ogłasza z usterkami , a później wystawie wsiadać i jechać :D Mam rację ? Czy po prostu trzeba trafić na klienta :) ?
  6. Kupno silnika widzę w taki sposób. Biorę mojego sprawdzonego mechaniora. Zastaje silnik zimny odpalam , diagnozuje mój mechanior , wiadomo musi się dobrze rozgrzać , dobra diagnoza i zakup . Ta opcja nie byłaby zła tak mi się wydaje. A na tą chwile bym wlał doktora , i niech sie dzieje co ma się dziać ... hmmm :D
  7. Daniel oczywiście tutaj zgodzę się z Tobą że nie warto z siebie zdzierać wszystkiego. Bo jestem świadomy że gdybym spiął poślady to zrobiłbym to wszystko do września, października. Auto odstawiam, posiadam u ojca w firmie w której pracuje kilka dostawczaków więc BMW byłoby robione na warsztacie. Mógłbym spokojnie zrezygnować z jazdy E39 na rok i po kolei powolutku robić ... Mówisz też że szkoda nerwów , zgadza się. Zdrowie jest ważne , poza tym pojawiają się inne problemy.. To zrobić auto żeby się prowadziło wzorowo , i podszykować lakiernictwo ? to ejst koszt ok. 2500zł-3000 , auto opłaciłem na calutki rok 2 tyg. temu . I wystawię na aukcji "silnik do regeneracji" i kto to kupi ? większość się boi beemek jak coś nie gra w silniku , a teraz jak patrzę to 2.5 benzyne kupisz za 8-10 " w miarę" a wtedy mojego wystawię za 5000zł ? wątpie że ktoś takie coś kupi lakier igła zawiecha igła silnik złom... To też daje kupującemu do myślenia ... Ciężki temat , jakie ruchy zrobić żeby nie żałować ... 10tyś zakup , przez te dwa lata też troche pare tyś włożone , i jeszcze włożyć i sprzedać zeby kupić tańsze oszczędniejsze i jeszcze w nie też włożyć :D :D Moja głowa oszalała, zawieszenie numer 1 od czego zaczynam , zrobię bede myślał czy sprzedać czy robić dalej ... czas mi pokaże. Jeśli ktoś jeszcze ma jakiś pomysł , to proszę Was piszcie ! Dziękuje dotychczasowym kolegą którzy mi pomagają :)
  8. Shadow69 jeżeli chodzi o olej mineralny , to Twoim zdaniem jaki wchodziłby w grę dokładnie ? Jeżeli chodzi podstawienie komuś do diagnozy "znikający olej" to od razu musiałbym zostawić auto do naprawy. Bo nawet gdybym się dowiedział , to zadowolony nie pójdę do domu gdzie znika i pojade dalej :D Jest to rozwiązanie , ale musiałbym być już przyszykowany z gotówką na najgorsze. Bynajmniej tak mi się wydaje najlepiej. Teraz bym poświęcił się zawieszeniu tylko i wyłącznie, zrobił i wtedy atak z silnikiem jak mówisz , lub cały... A z maglem jak to wygląda ? Demontuje mój wysyłam do regeneracji ? firma robi mój magiel ? czy daje mi sprawny od nich a mój idzie do naprawy i dalej w obieg ? Która firma zregeneruje mi magiel na dobrych podzespołach ? Że nie sklepie mi od razu ... O ! i apropo magli , jaką szerokość opon polecacie max tak żeby e39 nie wyglądała jak taczka i żeby najprościej mówiąc nie rozklepały mi nowego magla po paru miechach ? Co sądzicie ? Malowanie to udałoby mi się zrobić taniej, bo w zasadzie lakiernictwo nie jest mi obce.. Jedynie maska i błotniki byłyby do szpachlowania i zabawy... reszta tylko matowanie małe cyknięcia gdzieniegdzie szpachelkiem , podkład baza i lakier ... polerka itp.Rdzy nigdzie auto nie ma . bo kupno prostej blacharki to znowu większy koszt. ale znowu pewność że nie wyjdą mi te naprawy za rok lub dwa :/ Zwrotnice mam wymienione obie , jakieś 2 miechy temu kupywałem , gniazda są gładkie , jedynie musiałbym kupić kompletne drążki i szukać dalej luzów... I właśnie mi się przypomniało ! :D Mam w mojej okolicy przysłowiowy szrot tylko beemki. Kupuje od nich wiele części. Większość zakupów bdb , rzetelnie... Ale amortyzatorów kupiłem od nich już z 4 sztuki w tym 2 były do wymiany po miesiącu i temat troche jak totolotek ... po 150zł za sztuke cenili każdy oryginał bmw. Moje tylnie amortyzatory nadają się do wymiany ? co polecacie ? kupić na tył zamiennik nowy ? czy starać się kupić używkę oryginał ? Może zamiennik na tył pochodzi troche czasu ? jak myślicie? Zaxa troche drogie bo ok. 350zł za sztuke a kayama ? czy kayaba ok. 250zł ( mam możliwość rabatu np. z Arpolu czy Gordon) więc to nie byłby aż tak duży koszt zamiennika , z tym że jak długo będą dobre ? Czujniki abs bym musiał kupić z piastą ... bo podobno zapiekają się i pękają przy demontażu , a to pewnie znowu koszt ... postaram się coś wymyśleć z tym.. Jeżeli chodzi o VW a BMW , to tu nie mamy o czym dyskutować :) :mrgreen:
  9. Azaj , powoli zaczynam dojrzewać do tego żeby zrobić to z sercem i dalej się cieszyć jakbym kupił go dzisiaj... Mówisz żeby zastanowić się co może być przyczyną.. Od czego zacząć żeby eliminować ? manomert ? :) na moje ten silnik już się nachodził chociaż znachorem nie jestem. A znowu naprawy w silniku to też znowu ogromny czas i pieniądze. I czy prościej nie byłoby kupić kompletny silnik... Ale to też jest zagadka, bo nie wyobrażam sobie zakupu silnika z półki , a takich jest wiele. Tutaj to tylko znaleźć E39 z silnikiem do rozbiórki, ( zdrowy) spisać nie wiem , numery symbole jakieś żeby nie doszło do jakieś podmianki , lub od razu na miejscu i tyle mi się wydaje ... Co sądzicie ?
  10. Shadow69, moim zdaniem wlanie mineralnego oleju to jeszcze gorsze posunięcie niż "ceramizer " bo mineralne gówno się rozgrzeje i bedzie jeszcze gorzej klepać i niż na półsyntetyku. Więc jeżeli chodzi o klasę oleju , to tu nie będę kombinował. Ewentualnie możecie mi doradzić jaki najlepiej olej zalać z serii półsyntetyk. Wiele osób polecało mi Valvorine , a z kolei 2 mechaników odradzało mi ten olej bo twierdzili że to gorsze gówno niż ten mobil co leje... :| ArturoE39 Z jednej strony masz rację że jest to przestroga dla osób które chcą kupić auto za pół ceny i myślą że kupią tylko odświeżacz i śmiga 5 lat .. Ale w moim przypadku doszło do zaniedbania po prostu. Mnie było stać na utrzymanie tego auta , z tym że przez swoją własną głupotę odkładałem naprawy , bo "coś tam" i tak czas leciał aż się narobiło wiele i się oczy otworzyły . Skłamałbym gdybym powiedział że nic z nim nie robiłem , bo wymieniałem wielokrotnie elementy zawieszenia , fakt że po części zamiennik tzw. "w miarę dobre" lub używane oryginalne. Oleje i filtry przesadnie często + kosmetyka pedantyczna. A w momencie zakupu tego auta trzeba było kupić magiel , i pomalować przód ... i auto miałbym w przyzwoitym "serku". Z kolei jak sobie myślę że zrobię zwieche , wkurzę się i kupie silnik... po prostu przemęcze się i uzbieram siano ( Dla chcącego... ) pomaluje to aż żal sprzedać i być w plecy kupe kasy.... :( Porobić przemęczyć się , i dalej cieszyć się BMW. I wszelkie sygnały naprawcze realizować natychmiastowo (mam nauczkę) Interfejs kupię , zaraz bede próbował zdobyć program... :) za co dziękuje KUBIE 290 A może ktoś się orietuje ile wyniosłaby naprawa stukających szklanek , pierścienie , planowanie itp. ? sam materiał mniej więcej , robocizne miałbym za półdarmo.. czy gra nie warta świeczki ? jak myślicie ? Cały silnik ? :?: Powiem szczerze że do sprzedaży długa droga , więc nadużyłem słów żeby naprawić i sprzedać. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? mogę wam bardziej coś zobrazować , na prawdę mi pomagacie :)
  11. Byłem sceptycznie nastawiony do tych specyfików , ale jesteś kolejną osobą która mi to poleca i chyba tak zrobię ...
  12. :mad2: że też nie rozeznałem się w terenie że jest taka możliwość tylko od razu do specjalistów.. A jakiś program możesz mi polecić ? :D
  13. Fajnie że odpisujecie , bo co wiadomość mam nową wizję :) Powiem tak , blacha nie ma kszty rdzy , tylko malowanie przodu to pomyłka , poprzedni właściciel nie poradził sobie z tym fantem . Auto było bite to widać przodem... Powierzchnia lakieru jest tak jakby zważona... są takie wgłębienia podłużne , widoczne pod światło.. a na narożnikach maski błotników ( gdzie było najwięcej kitu) zaczyna popękiwać kit.. co niedługo może odprysnąć co bedzie masakrą.. zacznę od magla i zrobie zwieche na cacy... mam jakieś 1500zł na stanie obecnie.. martwi mnie ten silnik... inspekcja ojelu pali się 1 zielona kropka , może wymiana na dobry olej zmniejszy pobór troche ... bo na tym oleju przejechałem ok. 8tyś niecałe... mobil 2000 10w40. Wyrażajcie swoje opinie.
  14. Odnosisz wrażenie , bo ja nie napisałem że chce ukryć cokolwiek ... chce to sprzedać , ale coś trzeba zrobić bo przy tylu usterkach nie da się .. Od czego zacząć zebym resztę mógł np. napisać w ogłoszeniu...
  15. Sam w mojej sytuacji nie oddałbyś na złom a mi to piszesz :) Kozak
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.