Skocz do zawartości

BMWionek

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 316i 2000r. sedan
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia BMWionek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Mam ten sam problem. Zimą na światłach musiałem wcześniej wrzucać 1 bieg żeby nie tamować ruchu. Do tego zawsze słychać lekki stuk przy zmianie biegu, zwłaszcza jedynki i wstecznego.
  2. Proszę o nazwę serwisu. Generalnie, auto zawsze było naprawiane w M-Auto Service w Opolu. Serwis specjalizuje się na BMW. Trafiłem tam z polecenia. Jestem zadowolony. Aczkolwiek, może użytkownicy tego forum mają jakieś inne opinie?
  3. MOD: Nie cytuj postu, gdy odpowiadasz pod nim. Silnik się grzeje szybko. 3km i już 90C. Prawdopodobnie termostat jest sprawny.
  4. Poziom 5,8l/100km generalne da się osiągnąć. Jeździłem z Wrocławia do Warszawy 31 grudnia i faktyczne spalanie mi wyniosło około 6l/100km. Ale jechałem bardzo ostrożnie (60-90km/h), bo na długości całej trasy: remonty dróg, tereny zabudowane, deszcz, śliska nawierzchnia... Dziwi mnie tylko duża rozbieżność: 6l a 15l :)
  5. Grzegorzu, z sondą mam wszystko w porządku, ale tak samo dojeżdżam do pracy około 4km i parkuję pod blokiem. Krótkie odcinki, zawsze zimny samochód... robią swoje. Nie spodziewałem się, że będzie aż 15l na setkę, ale, chyba, jest to normalne. P.S. sorry, byki ortograficzne i inne nie da się wyeliminować całkiem, bo nie jestem polakiem.
  6. Wymieniłem jednak przepływomierz i teraz już nie mam żadnych błędów. Silnik chodzi rewelacyjnie. Nawet zauważyłem leprze przyspieszenie. Ale, spalanie zostało praktycznie na tym samym poziomie:( Na pierwszych 15 litrach przejechałem około 100km (100% miasto), kolejne 30l - około 350km (70% trasa, 30% miasto). Według moich wyliczeń, jeżeli samochód pali 15l/100km w mieście, to w trasie mi spalił 5,6l/100km. Jak to możliwe? :roll: Oponki mam 195/65/R15 zimowe, niskie utwardzone zawieszenie. Jeżdżę głównie po mieście, około 120km/tyg.
  7. Chmm, muszę o tym porozmawiać z mechanikiem. Na ciepłym silniku też pali na dotyk. A przy -14-18 zajmuje mi to około 2sec. A co to da? Rozrząd wymieniałem, bo coś stukało przy wyższych obrotach (około 3tyś) i przy schodzeniu z nich. Mechanik stwierdził, że to łańcuch. Przy wymianie łańcucha wymieniono również: napinacze, panewki, uszczelniacze i takie tam. Teraz już nie ma żadnych zbędnych i chorych dźwięków. Samochodem nie szalałem, był już kupiony z tym problemem. Kontrolka silnika się świeci, bo komputer wykazał błąd przepływki. Pisałem już o tym na samym początku. Dzięki. Przepływkę zamierzam wymienić pod koniec tygodnia. Czekam na wypłatę, bo te naprawy mnie dużo kosztowały w tym miesiącu :|
  8. Przepływkę wymienię w następnym tygodniu i odpiszę czy to pomogło. (Jakie ewentualne skutki jeżdżenia na zepsutej przepływce?) Lambda nowa, założona od miesiąca. Filtr powietrza i pozostałe też są nowe. Świece nie wymieniałem, bo nie ma oznak ich zużycia. Rano przy tych mrozach samochód odpala kilka sekund dłużej ale, chyba, jest to normalne.
  9. Witam, Posiadam E46 316i 105KM 2000r sedan. Spalanie w mieście około 15l/100km. Jeżdżę spokojnie, płynnie, nie palę gumę na światłach... Samochód sprawny, zadbany, z nowym olejem, filtrami, rozrządem... Uważam, że to za dużo, nawet jak na zimę. Czy może ktoś coś podpowiedzieć w tym temacie? Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić...? Aha, jedna uwaga - niedawno zapaliła się kontrolka silnika. Błąd przepływomierza. Zamierzam go wymienić niebawem. Czy ten błąd może się przekładać na wysokie spalanie? Chociaż wcześniej spalanie było na podobnym poziomie :-/ Dzięki za podpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.