Skocz do zawartości

Diament

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 2.5TD 1995 --> e34 2.5TDS 1994 --> e32 3.0 1993

Osiągnięcia Diament

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich forumowiczów. Drodzy koledzy chciałem oddać pod wasz osąd pomysł zakupu e39 2.5 TDS. Samochód nie jest z ogłoszenia ponieważ jest własnością mojego znajomego. Nie jestem w stanie przedstawić zdjęć ale nie o to chodzi ponieważ wizualnie wiem jak auto wygląda ponieważ dość długo je znam. w samochodzie do zrobienia jest. wymiana paska wieloklinowego (myślałem o wymianie razem z pompą). Wymiana zderzaka przedniego ponieważ jest pęknięty, Tył pływa na dziurach, przód bez luzów. Zacinająca się blokada kierownicy zaraz po odpaleniu i uszkodzone szyber dach(przeskakuje) brak ręcznego. Poza tymi wadami samochód sprawuje się dobrze. przywieziony 5 lat temu z zagranicy osobiście przez właściciela. O wadach które są wiem i myślę że nie są aż tak straszne. Jedynie przeraża mnie silnik TDS :). Miałem wcześniej jednego TDSa i średnio byłem zadowolony. Silnik ma przelatane na liczniku 270 tyś. Ładnie odpala i zimny i ciepły obroty nie falują nić z niego nie kapie podłoga w garażu czysta. Łańcuch jakiś czas temu podobno był regulowany na pompie. Po dodaniu gazu nie kopci dopiero na wyższych obrotach puszcza dymka ale na moje oko jak każdy disel bez przesady. Pompa sucha turbo ładnie ciągnie. Temperatura w pionie. Nie słychać 2 masy. Generalnie poza wymienionymi rzeczami o których wiem nie dopatrzyłem się niczego dziwnego. Teraz moje pytanie co sądzicie o TDSie który ma już jakiś przebieg ale nie wygląda na padline. Czy warto kupić auto z takim silnikiem który wygląda dobrze na co zwrócić uwagę. Czy po naciągu paska można jeszcze pojeździć czy może po paru tyś km będzie z nim problem? Auto zima lato odpala bez problemu. Cena za ten samochód to 7k. 96r jeśli chodzi o wyposażenie jest ok. tzn klima skóra tempomat kontrola trakcji sterowanie z kiery czujniki deszczu i parę innych bajerów. Jak myślicie Panowie czy to dobra cena? za auto z takimi wadami? w komplecie alu lato i stalowki zima.
  2. tak mam fizyczy port com. Nie używaj tzn mam to wykasować? Już sam się zakręciłem. Panowie już brak mi pomyslów sprawdzałem wszystko. Teraz instaluje inpe 5.0.2 od trandolfa. Wrzucałem już różne konfiguracje ediabas.ini od kilku użytkownikow forum. I nic już powoli ręce mi opadają. Właśnie wracam z garażu juz brak mi pomysłów. Którą inpe najlepiej instalować? 5.0.1 czy może 2? Czy a to jakieś znaczenie? Jakieś pomysły? Dodam że laptop to ibm t23 windows xp sp3 ustawione porty fifo 8 i 8 0 komunikacji przez tool32 inpe czy disa. Poprostu echo. Może jest ktoś z okolic katowic kto ma działający zestaw żeby sprawdzić moj kabel i samochód?
  3. Panowie czy ktoś może rzucić okiem na moj plik ediabas. Czy we wszystkich miejscach gdzie jest ADS jest wipsany poprawnie. tzn interface = ADS ; STD:ADS (wytłusciłem w pliku ustawienia o które mi chodzi) Dalej walczę z ustawieniem INPY doszedłem już do ustawień portu com fifo 8 i 8 i dalej nic. Cały czas ifh-0009 ;============================================================================= ;EDIABAS 6.4.7 Configuration [Configuration] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; EcuPath ; Description : ECU file path ; Default = . EcuPath = C:\EDIABAS\ECU ;----------------------------------------------------------------------------- ; SimulationPath ; Description : Simulation file path ; Default = . SimulationPath = C:\EDIABAS\SIM ;----------------------------------------------------------------------------- ; TracePath ; Description : Trace file path ; Default = . TracePath = C:\EDIABAS\TRACE ;----------------------------------------------------------------------------- ; CodeMapping ; Description : Character mapping file path ; Default = . ;CodeMapping = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceSize ; Description : Maximum size of each trace file [KB] ; Value : 0..32767 ; Default = 1024 TraceSize = 1024 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ApiTrace ; Description : Enable/Disable API/User trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + time stamp ; 3 = User trace + time stamp + process id (Win32) ; 4 = Function trace ; 5 = Function trace + time stamp ; 6 = Function trace + time stamp + timing ; 7 = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32) ; Default = 0 ApiTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhTrace ; Description : Enable/Disable IFH trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 IfhTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhnTrace ; Description : Enable/Disable IFH network trace (with XREMOTE) ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 ;IfhnTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceSys ; Description : Enable/Disable system trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceSys = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceBip ; Description : Enable/Disable BIP trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceBip = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceIfh ; Description : Enable/Disable IFH system trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceIfh = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceNet ; Description : Enable/Disable network trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceNet = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipDebugLevel ; Description : BIP debug level of ECU files ; Value : 0..32767 ; Default = 0 BipDebugLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; UbattHandling ; Description : Ubatt ON/OFF handling ; Value : 0 = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 UbattHandling = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IgnitionHandling ; Description : Ignition ON/OFF handling ; Value : 0 = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ignition ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 IgnitionHandling = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ClampHandling ; Description : automatic check of clamps for Ubatt and Ignition ; Value : 0 = no automatic clamp check with send_and_receive ; 1 = automatic clamp check with send_and_receive ; Default = 0 ;ClampHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TaskPriority ; Description : EDIABAS process/thread priority (only Win32/16) ; Value : 0 = Optimal EDIABAS performance = 8 ; 1 = Minimal EDIABAS performance ; .. ; 10 = Maximal EDIABAS performance ; Default = 0 TaskPriority = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; LoadWin32 ; Description : Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32 ; Value : 0 = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16) ; 1 = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32) ; Default = 0 for Windows 9x/Me ; Default = 1 for Windows NT4/2000/XP ;LoadWin32 = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemResults ; Description : Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus) ; Value : 0 = Disable system results ; 1 = Enable system results ; Default = 1 SystemResults = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; RetryComm ; Description : Repeat failed communication automatically (1x) ; Value : 0 = Retry disabled ; 1 = Retry enabled (1x) ; Default = 1 RetryComm = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Simulation ; Description : Enable/Disable ECU simulation ; Value : 0 = Simulation disabled ; 1 = Simulation enabled ; Default = 0 Simulation = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Interface ; Description : Connected diagnosis interface ; Default = [size=200][b]EDIC[/b][/size] Interface = [size=200][b]ADS[/b][/size] ; Additional information (in German) : ; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein! ; Interface = [size=200][b]STD:ADS[/b][/size] ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP) ; INI-Datei : Suchreihenfolge analog zu EDIABAS.ini ; Unterstuetzung : WIN3.xx : Nein ; WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:FUNK ; Beschreibung : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens ; Installation : keine ; INI-Datei : FUNK.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = [size=200][b]ADS[/b][/size] ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss an Diagnose-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = KBUS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss direkt an K-Bus oder I-Bus) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDIC ; Beschreibung : Serielles , PCMCIA , PC-Card Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDICC ; Beschreibung : EDIC-Card C oder EDIC-Card 2 CAN-Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : XEDICC.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:CAN ; Beschreibung : PCMCIA CAN-Interface CanCardX/XL von Fa. Vector ; Installation : keine (ausser Installation der CAN-Karte) ; INI-Datei : CAN32.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ? ; WIN95,98 32-Bit : ? ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : ? ; Ansprechpartner: Hr. Jusko ; Telefon : +49-(0)89/382-35891 (Hotline) ; email : FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline) ; Interface = STD:ADS4MOST ; Beschreibung : Most-Interfaces von Fa. Oasis ; Installation : keine (ausser Installation der Oasis-Karte) ; INI-Datei : ADS4MOST.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ? ; WIN95,98 32-Bit : ? ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE:name ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : REMOTE.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig) ; In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port) ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ;----------------------------------------------------------------------------- ; NetworkProtocol ; Description : Network protocol ; Default = NetworkProtocol = TCP ;============================================================================= ;TCP/IP Configuration [TCP] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; RemoteHost ; Description : server address/name ; Default = RemoteHost = 192.168.68.30 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Port ; Description : IP communication port ; Value : 1000 < port < 30000 ; Default = Port = 6801 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutConnect ; Description : Timeout for establishing the connection ; Default = 5000 TimeoutConnect = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutReceive ; Description : Timeout for receiving a message ; Default = 5000 TimeoutReceive = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutFunction ; Description : Timeout for a long function ; Default = 59000 TimeoutFunction = 10000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;DisconnectOnApiEnd ; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd ; Value : 0 = Disconnection disabled ; 1 = Disconnection enabled ; Default = 0 ;DisconnectOnApiEnd = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ;InitCmd<n> ; Description : Initialization command <n> (normally for OPPS) ; Default = ;InitCmd0 = FE,04,00,03,01 ;InitCmd1 = FD,05,00,03,01 ;============================================================================= ; End Of File EDIABAS.ini ;=============================================================================
  4. odpaliłem tool32 DME13_4.prg i DME13_6.prg tylko nie jestem do końca pewien czy to do mojego silnika. Po opinie wnioskuje że to dme 1.3 4 bądz 6 cyl. Po podłączeniu wyskakuje controller disturbed ihf-0010 albo 0009. Przy próbie podłączenie do ABS przez tool32 miga mi abs i to wszystko nie testuje go. Po próbie podłączenia do skrzyni cyka mi przekaźnik i to wszystko. Bardo zależy mi żeby w końcu podłączyć mojego potwora do kompa. Jeśli się nie połączę poszukam jakiegoś e36 żeby go połączyć. Aczkolwiek to rozjaśni mi tylko czy to wina konfig. czy samochodu. Panowie pomocy. Próbowałem ediabas.ini ze zmienionym ip i portem i ten oryginalny od nerwusa z jego pdf-a. jak mam sprawdzić porawnosć konfiguracji ediabas? przypominam że apitest w disie przechodziło głowice wykrywało i w disie objawy były takie same jak w inpa. Tzn abs mruga przekaźnik cyka i to wszystko. Może ktoś ma gotową inpe bądz disa pracuję na ibm t23.
  5. Idąz dalej po 0000 wykrywa mi jakieś 80 błędów ale gdy połączę się z odłączonym kablem jest to samo. Tzn kabel odłączony od auta a i tak wykrywa niby same 0000 i błędy. No to mnie zmartwiłeś NERWUS siedziałem dzisiaj i czytałem trochę o INPA i udało mi się wygrzebać w inpa plik DME13.ipo i DME1.3INI. Idąc tym tropem myślałem że dam rady dodać ten sterownik do listy i połączyć się. Gdyby udało dodać się te moje DME 1.3 do INPA dis też musi ruszyć prawda? Chłopak od którego kupiłem kabelek powiedział mi że najpierw muszę zainstalować INPA i ona musi chodzić jeśli inpa się nie łączy wtedy dis też się nie połączy. Jak myślisz dodanie samego silnika do INPY może zadziałać? Może mam złą wersje inpy ediabas? brak mi już pomysłów.
  6. dotychczas podpinane było tylko e32. fejs jest z "drugiej ręki". Ale twojego autorstwa. NERWUS mam pytanie ponieważ sprzedający poinformował mnie że jest opcja dodania skryptu do INPY żeby widział e32 i mój m30b30. Jest taka opcja? Szukałem wczoraj w nacie inf na ten temat ale nic nie znalazłem. Tzn o dodawaniu skryptów tak ale nic o e32 m30b30. Zmiana "LoadWin32 = 0" na "1" nic nie dała. Zera wypadają tam gdzie numer seryjny sterownika silnika. Najpierw szuka i wypisuje jakiś numer a później wszystko zmienia się na 0
  7. Witam Panowie. Właśnie skończyłem czytać ostatnią stronę tematu. Większość ludzi ma problem z Api-test'em. Ja natomiast mam problem z samą komunikacją. Api test przechodzi, łączy się z głowicą, ustawiam fister i vm-off. Paski na górze gasną, Api test dalej przechodzi. Przy próbie diagnostyki kompletnie nic się nie dzieje. Przy podłączeniu do DME wyskakują jakieś dziwne numery a po chwili wszystko sie zeruje tzn. dosłownie wszędzie wypadają "0". Czy włączanie ifhsrv i diaghead ma jakąś kolejność? Czy za każdym razem przy uruchomieniu disa muszę włączać vm-on podłączyć znowu głowice i wyłączyć vm-off? W ukrytym menu są funkcje reset ediabas restart ediabas.ini czy należy resetować to po przełączeniu protokołów? Dodam że fejs od NERWUSA ustawiony na tryb normal. samochód e32 m30b30 93r. INPA widzi zapłon i akumulator lecz oczywiście brak jest w niej modelu e32. proszę o pomoc bo bujam się z tym już parę tygodni pare razy instalacja. wszystko wygląda dobrze mimo to się nie łączy. ;============================================================================= ;EDIABAS 6.4.3 Configuration [Configuration] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; EcuPath ; Description : ECU file path ; Default = . EcuPath = C:\EDIABAS\ECU ;----------------------------------------------------------------------------- ; SimulationPath ; Description : Simulation file path ; Default = . SimulationPath = C:\EDIABAS\SIM ;----------------------------------------------------------------------------- ; TracePath ; Description : Trace file path ; Default = . TracePath = C:\EDIABAS\TRACE ;----------------------------------------------------------------------------- ; CodeMapping ; Description : Character mapping file path ; Default = . ;CodeMapping = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceSize ; Description : Maximum size of each trace file [KB] ; Value : 0..32767 ; Default = 1024 ;TraceSize = 1024 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ApiTrace ; Description : Enable/Disable API/User trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + time stamp ; 3 = User trace + time stamp + process id (Win32) ; 4 = Function trace ; 5 = Function trace + time stamp ; 6 = Function trace + time stamp + timing ; 7 = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32) ; Default = 0 ApiTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhTrace ; Description : Enable/Disable IFH trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = Trace enabled ; 2 = Trace enabled ; 3 = Trace enabled ; Default = 0 IfhTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceSys ; Description : Enable/Disable system trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceSys = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceBip ; Description : Enable/Disable BIP trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceBip = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceIfh ; Description : Enable/Disable IFH system trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceIfh = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceNet ; Description : Enable/Disable network trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceNet = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipDebugLevel ; Description : BIP debug level of ECU files ; Value : 0..32767 ; Default = 0 BipDebugLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; UbattHandling ; Description : Ubatt ON/OFF handling ; Value : 0 = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 UbattHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IgnitionHandling ; Description : Ignition ON/OFF handling ; Value : 0 = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ignition ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 IgnitionHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TaskPriority ; Description : EDIABAS process/thread priority (only Win32/16) ; Value : 0 = Optimal EDIABAS performance = 8 ; 1 = Minimal EDIABAS performance ; .. ; 10 = Maximal EDIABAS performance ; Default = 0 TaskPriority = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; LoadWin32 ; Description : Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32 ; Value : 0 = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16) ; 1 = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32) ; Default = 0 for Windows 9x/Me ; Default = 1 for Windows NT4/2000/XP ;LoadWin32 = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemResults ; Description : Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus) ; Value : 0 = Disable system results ; 1 = Enable system results ; Default = 1 SystemResults = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; RetryComm ; Description : Repeat failed communication automatically (1x) ; Value : 0 = Retry disabled ; 1 = Retry enabled (1x) ; Default = 1 RetryComm = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Simulation ; Description : Enable/Disable ECU simulation ; Value : 0 = Simulation disabled ; 1 = Simulation enabled ; Default = 0 Simulation = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Interface ; Description : Connected diagnosis interface ; Default = EDIC Interface =ADS ; Additional information (in German) : ; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein! ; Interface = STD:OBD ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP) ; INI-Datei : OBD.ini nur benutzt wenn im Windows-Verzeichnis ; Unterstuetzung : WIN3.xx : Nein ; WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:FUNK ; Beschreibung : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens ; Installation : keine ; INI-Datei : FUNK.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = ADS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss an Diagnose-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = KBUS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss direkt an K-Bus oder I-Bus) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDIC ; Beschreibung : Serielles , PCMCIA , PC-Card Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDICC ; Beschreibung : EDIC-Card C oder EDIC-Card 2 CAN-Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : XEDICC.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:CAN ; Beschreibung : PCMCIA CAN-Interface CanCardX von Fa. Vector ; Installation : keine (ausser Installation der CAN-Karte) ; INI-Datei : CANRTTP.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ? ; WIN95,98 32-Bit : ? ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : ? ; Ansprechpartner: Hr. Jusko ; Telefon : +49-(0)89/382-35891 (Hotline) ; email : FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline) ; Interface = STD:ADS4MOST ; Beschreibung : Most-Interfaces von Fa. Oasis ; Installation : keine (ausser Installation der Oasis-Karte) ; INI-Datei : ADS4MOST.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ? ; WIN95,98 32-Bit : ? ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE:name ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : REMOTE.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig) ; In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port) ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ;----------------------------------------------------------------------------- ; NetworkProtocol ; Description : Network protocol ; Default = NetworkProtocol = TCP ;============================================================================= ;TCP/IP Configuration [TCP] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; RemoteHost ; Description : server address/name ; Default = RemoteHost = 192.168.68.30 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Port ; Description : IP communication port ; Value : 1000 < port < 30000 ; Default = Port = 6801 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutConnect ; Description : Timeout for establishing the connection ; Default = 5000 TimeoutConnect = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutReceive ; Description : Timeout for receiving a message ; Default = 5000 TimeoutReceive = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutFunction ; Description : Timeout for a long function ; Default = 59000 TimeoutFunction = 10000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;DisconnectOnApiEnd ; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd ; Value : 0 = Disconnection disabled ; 1 = Disconnection enabled ; Default = 0 ;DisconnectOnApiEnd = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ;InitCmd<n> ; Description : Initialization command <n> (normally for OPPS) ; Default = ;InitCmd0 = FE,04,00,03,01 ;InitCmd1 = FD,05,00,03,01 ;============================================================================= ; End Of File EDIABAS.ini ;=============================================================================
  8. witam panowie. Mam okazje kupić drzwi i klapę bagażnika z longa pod kolor do mojej 7er. Czy drzwi i klapa będą pasowały z longa do zwykłej? czy nie będą gdzieś inaczej wyprofilowane przy ramce szyby? z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam
  9. najprosciej mówiąc przełożyłem moj monotronic do e34 kumpla i u niego w samochodzie łączy się. U mnie nie (co wskazuje ze komputer dme jest dobry). Napiecie na diagnostycznym złączu jest masa też , po przekręceniu kluczyka na pinie zapłonu tez pojawia sie napiecie. Co wiecej po próbie połączenia sie z ABSem kontrolka abs w aucie zaczyna mrugać cyka przekaźnik i wszystko.
  10. witam. Panowie mam problem z podłączeniem swojego samochodu pod interface. E34 m30b35 kolegi łączy się bez problemu. Moje e32 m30b30 z podmienionymi komputerami nie łączy się. Po przełożeniu mojego monotronica (z mojej e32) do e34 kumpla wszystko chodzi ładnie. Fejs widzi sterownik jako m30b30 (czyli tak jak powinien) W czym jest problem w moim e32? Elektryka? Czy np jakiś moduł uczestniczy w diagnostyce (cos może przeszkadzać w połączeniu sie ze sterownikiem) bezpośrednie wpiecie pod piny komputera nic nie daja. kable od złącza diagnostycznego do ecu maja przejście. Samochod odpala jeździ bez problemow. jedyne anomalia to spalanie 18 benzynki czy deptam czy jade. emerycko zawsze 18. Restart komputera auto chodzi świetnie spalanie 14-15 zbiera sie super. Zgasze silnik dwa trzy razy gorzej sie zbiera pali 18. restart komputera znowu ok. 3 4 razy odpale i znowu gorzej i tak w koło. Jesli macie pomysły co posprawdzac. słucham i dziekuje
  11. Hej. Interface oczywiście na rs. Połączyłem się z e34 m30b35. Podejrzewam że sterownik taki sam jak mój tzn. monotronic. Zastanawiam sie czy powodem braku połączenia z moim e32 moze byc problem z instalacją. Co prawda wszystkie piny diagnostyczne mają połączenie z komputerem ale znalazłem jeden przewod ktory co prawda nie uczestniczy w diagnostyce, ale jest w złączu. Brak jest połącznia tego przewodu z komputerem. moze komputer gdzies nie łączy i blokuje diagnostyke. A propo czy ktoś może probował podłączyć sterownik na stole?
  12. Witam PAnowie. Jak wszyscy tutaj mam problem z disem Mam zainstalowane wszystko. Mam wszystkie procesy "on" tryb fister. Głowica łączy się (pisze connected) w programie dwa kolorowe paski. łącze się tylko z ABS-em przy teście widać jak miga kontrolka abs ale wypisuje jakieg głupoty. Po przełączeniu vm_off znikają kolorowe paski a diagnostic head pisze "disconnected". W takim trybie łączy sie równieżdziwnie z ABS-em reszta nic. Po zmianie komputera na inny to samo. Zaraz ide do kumpla podłączyć się pod jego e34. (moje auto to e32 monotronic) Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Czy przy vm_off musi widziećgłowice ? łączyć się z nią czy nie? ... Interface oczywiscie na ADS ale problem chyba już się rozwiązał. e34 m30b35 połączyło się bez problemu moje e32 m30b30 nie chce. Czy przyczyną może być gniazdo diagnostyczne? może ktos probował podłączyc sie bezposrednio pod wiazke w komputerze? albo wie dokąd idzie gniazdo diagnostyczne? tzn gdzie sprawdzic przejscie?
  13. Witam. Dla czytających temat problem rozwiązał się po wymianie reg. Napięcia. Prawdopodobnie za niskie ładowanie mieszało w komputerze. Po resecie i doładowaniu aku wszystko chodziło ok jakiś czas potem klapa. Po wymianie reg. wszystko gra. Pozdrawiam
  14. Witam Panowie ... Nie chciałem zakładać nowego tematu a ponieważ mój problem dotyczy nierównej pracy m30b30 może ktoś z was potrafi mi pomóc. Generalnie wymieniam kabelki świece rozdzielacz , przy wymianie zauważyłem spękaną gumę przepływomierza więc postanowiłem sprawdzić wszystkie łączenia. Mam dwa pytania 1. Gdzie "uchodzi" przewód od silniczka krokowego? Jeden koniec poziomy wchodzi do gumy a pionowy do rurki. Gdzie ona leci, o co pytać przy upnie części? 2. Po drugiej stronie gumy przeplywki (po drugiej stronie silniczka krokowego) odchodzi kolanko -> gumowy przewód który dochodzi do pokrywy zaworów. Do tego gumowego przewodu od dołu wchodzi cieniutki przewód grubości ok 8mm. Gdzie on się kończy? Czym lepiej sprawdzić szczelność samostartem czy Plakiem ? Z góry dzięki i pozdrawiam
  15. Hej. Wiem że można jeździć samochodem bez aku lecz gdy wyjmiesz aku cewki pobierają prąd z alternatora(alternator zasila tylko cewki) , a gdy aku jest ale jest rozładowany to przy ładowaniu obciąża alternator i nie starcza już prądu na cewki (tak najprościej moge zobrazować swoją myśl). Nie mam w samochodzie gazu (jeśli chodzi o komputer faktycznie masz racje). Nie posiadam asc a abs świeci sie przy odpalaniu gaśnie po odpaleniu ale podczas hamowania ostro na śniegu nie włącza się. Ładowanie aku na poziomie 13.5-14v mierzone na klemach. Dzieki za odpowiedz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.