Skocz do zawartości

lapidem

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320D- już nieaktualne
  • Lokalizacja
    Krosno

Osiągnięcia lapidem

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

0

Reputacja

  1. pęknięcie było zaraz przy turbinie, trochę obsmarowane olejem i dlatego cięzko zauważyć było
  2. Zainteresowanie forumowiczów tym tematem przerosło moje najśmielsze oczekiwania... Problem rozwiązany - przy montażu alternatora zauważyłem pęknięcie na wężu od turbiny do intercolera. Autko chodzi już jak powinno. Dla zainteresowanych - koszt regeneracji alternatora to na dzień dzisiejszy około 45 zł - szczotki, komutator, łożysko, wysyłka kurierem części i trochę zabawy :)
  3. Temat troszkę się odwlekł bo mam awarię alternatora i auto jest chwilowo uziemione. Na 99% wgrałem dobry soft, przepływka raczej jest dobra bo podmieniałem na inne i nie było żadnej różnicy ani na + ani na -. Na komie wiszą błędy tylko od egr- zaślepiony i glow device świece żarowe.
  4. Do głowy przychodzi mi pompa Vp44 - usterka, albo złe ustawienie, wtryski, wtrysk sterujący, może jakaś nieszczelność w dolocie.. Czy coś jeszcze do sprawdzenia?
  5. Witam, nurtuje mnie działanie ekonomizera w mojej buni, a mianowicie wskazania sugerują zepsuty przepływomierz. na 1biegu normalnie pokazuje 20l, na 2 również 20, na 3 biegu dochodzi do 14l, na 4 biegu do 10l, na 5 zaledwie do 8l. Przepływomierz jest już z nowej poprawionej serii, programowanie/adaptacje robiłem DISem. Podstawiałem 3 inne przepływomierze i zaworki N75 zamieniałem miejscami i podstawiłem również nowy Pierburga - bez zmian. Auto jest z 2000r więc przedlift i nie pokazuje na INpie wartośći przepływki oczekiwanej i zmierzonej. EGR razem z dolotem wyczyszczony i zaślepiony. Czujnik w tylnej części kolektora ssącego wyczyszczony. Wszystkie filtry i olej wraz z odmą wymienione. Wężyki podciśnieniowe wymienione na silikonowe. Turbinka regenerowana jakiś czas temu. Dodam że autko jedzie całkiem żwawo i ładnie przyśpiesza. Nie mam jednak porównania z innym egzemplarzem. Oprócz anomalii z ekonomizerem zauważyłem że spalanie mi wzorsło o około 1l/100km i pali teraz 6,7l/100 przy łagodnej jeździe i dodatkowo auto nie rozwija pełnej prędkości - max jakieś 180km/h. Jak myślicie co to może być? Spotkał się ktoś z takimi objawami?
  6. lapidem

    [E46] Wyciek Oleju 5W

    kolego proponuje na początek żebyś zasięgnął opinii innego mechanika >>> viewtopic.php?f=10&t=5734 <<< tutaj ich znajdziesz, po czym wrócił do tego pseudo mechanika żeby naprawił to co zepsuł...
  7. lapidem

    uszczelka pod glowica

    Uszczelka + planowanie (w sumie planowanie to niecałe 100zł) + śruby (20/30zł) oczywiście. Po co wymieniać uszczelkę pod deklem, świece, uszczelkę pod kolektory czy płyn chłodniczy jeżeli wszystko z nimi jest ok? warto sprawdzić/wymienić jeśli nie wiemy w jakim są stanie żeby 2 razy nie robić tego samego (np jak się okaże że spalona świeca się urwie przy odkręcaniu), płyn chłodniczy powinno wymieniać też co jakiś czas, a uszczelki powinno się wymieniać żeby nie było przedmuchów ;) :cool2: a skoro już i tak będzie wszystko na wierzchu to chyba łatwiej pooglądać i ewentualnie wymienić. Autorowi wątku chciałem uświadomić jedynie jakie go koszty mogą czekać, żeby potem nie było :cry2: :mad2: :)
  8. lapidem

    uszczelka pod glowica

    sama uszczelka coś koło 200-300 zł, ale dochodzi do tego koszt planowania głowicy, nowe śruby do głowicy, uszczelka pod dekiel, warto sprawdzić od razu świece i wymienić, uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy, przy okazji płyn chłodniczy...i na pewno jeszcze kilkanaście rzeczy... :) nie każdy mechanik też umie ustawić wałki rozrządu w bmw ;) w sumie taka zabawa może wyjść grubo ponad 1tys, a przy Twoim mechaniku pewno pod 2tys :P
  9. lapidem

    uszczelka pod glowica

    nr Twojej pompy to 11510393731 na alledrogo od 90 do 190 zika zmień mechanika bo coś mi się wydaje że Twój Cię próbuje naciągnąć jeszcze na uszczelkę pod głowicą (a koszt jest sporo większy niż przy wymianie pompy) a jeśli chodzi o niedogrzewanie to albo mu zawieź spowrotem niech w ramach gwarancji naprawia, albo kombinuj z termostatami. Uszczelce pod głowica daj spokój bo to nie małe koszty
  10. Tak auto z 2002r i filtr od nowosci, :shock: nie takie rzeczy już miałem okazję widzieć :)
  11. jeśli filtr powietrza jest niezmieniony od nowości to może mieć wpływ na takie spalanie :]
  12. dużo roboty przed Tobą... na początek sprawdz egr jeszcze raz, lub najlepiej go zaślep, wężyki od podciśnienia do wymiany, zwróć uwagę na termostaty, popatrz na filtr powietrza, przepływk do diagnozy i jeszcze pewno 100 innych rzeczy do sprawdzenia po czym będziesz się cieszył spalaniem 6l/100 ;D
  13. lapidem

    podpora wału 320i 99'

    nie ten dział.
  14. lapidem

    filtr paliwa i oleju

    zarówno olej jak i filtry możesz zamówić w czescidobmw.pl podzielam opinię kolegów jeśli chodzi o filtry osobiście stosuję filtry mann, a olej motul 5w40 ostatnio jak kupowałem to wychodziło jakoś tak bmw filtr oleju MANN 33zł powietrze Mann 80zł paliwa MANN 39zł kabina węglowa MANN 89zł oliwka 150zł motul x-clean p.s. oczywiście do e46 320d 136km
  15. lapidem

    uszczelka pod glowica

    podaj ostatnie cyfry vinu to sprawdzimy jaką masz pompę. te ceny co podałeś to z robocizną? niedogrzewanie najczęściej wiąże się z niesprawnością któregoś termostatu z uszczelką pod głowica to ciekawe... może korzysta ze szklanej kuli ? :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.