Skocz do zawartości

kalmi

Zarejestrowani
  • Postów

    223
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E90 325iA & MB W116 280SE
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia kalmi

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki :?
  2. sprawdzałem, jeździłem z inpą podpiętą i był pomiar prędkości obrotowej każdego koła, wiec to nie czujniki kół, i czujka kiery również pokazywała kąt skrętu ,więc również nie to, pomimo pracy tych czujników miałem błąd, który był rok i nagle zniknął i wszystko jest ok. Wiem, że to dziwnie wygląda, ale nie mam żadnego pomysłu ani co do przyczyny, ani rozwiązania, dlatego próbuje dociec.
  3. W sumie... może być, ale jeżeli tak, to niebawem (zmiana temperatury, wilgotnośc itd.) sytuacja powinna się powtórzyć, zobaczymy.
  4. Heh... odświeżam bo sprawa dziwna... Prawie rok jeździłem z palącym się na żółto DSC i BREAK, tak jak pisałem pomysły się skończyły a nie miałem ochoty jechać do serwisu i bulić wiec sobie odwlekałem sprawę. Byłem nawet u znachora ostatnio, który proponował przeprogramowanie od nowa modułu DSC, a w razie niepowodzenia jego wymianę, ale że zbliżały się święta i samochód i kasa potrzebna, odłożyłem sprawę po raz kolejny. W sumie już się nawet przyzwyczaiłem do tych kontrolek i braku kontroli trakcji (tym samym modułu FT i tempomatu bo również został odłączony przez błąd DSC). I dzisiaj, wracając od rodziny z wigilii, (dla dociekliwych i uprzedzając pytania :) zajechałem na stację, zatankowałem, umyłem szyby, światła, lusterka, przy czym lusterka wytarłem szmatką, czego nigdy nie robiłem :D ), odjechałem i po paru minutach jazdy stwierdziłem ze kontrolki się nie palą :shock: Patrze, tempomat działa, DTC da się włączyć i wyłączyć, wszystko wróciło do normalności po ponad roku... Czy oprócz magii świąt, ktoś ma jakieś sensowne wytłumaczenie o co chodzi i dlaczego po roku! samo się naprawiło?
  5. Raczej ciężko będzie Ci coś ocenić bez pojechania gdzieś, może to być czujnik obrotu koła, może być czujnik od absu, może być awaria modułu dsc, 100 różnych rzeczy, bez kompa albo oględzin u mechanika bedzie trudno coś powiedzieć. Dobra wiadomość jest taka, że możesz jeździć, po prostu trzeba być ostrożniejszym, czyli jeździć tak jakbyś się przesiadł na mocną e30 :)
  6. może pomoże :) viewtopic.php?f=70&t=185042
  7. Witam, temat rozwiązany Tutaj ( http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201 ) znajduje się dokładna instrukcja o co chodzi. Na początku postanowiłem wymontować zawory w celu sprawdzenia, wyczyściłem w benzynie i zamontowałem bo myślałem ze pomoże. Podłączyłem do 12V, zawór działał. Reset i pojezdziłem 2 dni. Błąd pojawił się ponownie. Kupiłem elektrozawór vanos (oryginał kupiony w serwisie BMW - 350 zł), na razie jeden zeby nie pchać sie w dodatkowe koszty i dla testu podmieniłem stary inlet na nowo kupionego (zaznaczam że błędy miałem tak samo na inlet jak i outlet), reset i po 2 dniach SES :/ Troche zrezygnowany zamieniłem zawory miejscami, nowy na outlet a stary na inlet. po 2 dniach SES :mad2: Ale postanowiłem sprawdzić jeszcze zawór, który wymontowałem jako pierwszy, i teraz podmieniłem stary z inlet na stary który był wymontowany jako pierwszy. minęły prawie 2 tygodnie i SES nie ma! :shock: Konkluzja: - Po przestudiowaniu info ze trzeba wymienic filtr powietrza, sondy lambda, lewą oponę itd... postanowiłem spróbować od rzeczy najprostszej, czyli elektrozawór vanos, miałem błędny INPA: 2A39 Valvetronic, adjustment rande - No stops learned 2A2E mixture control - Mixture too rich 2A2F mixture control 2 - Mixture too rich 2A98 - crank shaft - intake crank shaft, correlation - Value outside reference range 2A87 - outlet-Vanos, mecanic - moves with difficulty, jammed mechanically - Elektrozawór po wymontowaniu, wyczyszczeniu i sprawdzeniu pod 12V może wydawać się sprawny (mój wizualnie był ok i działał) ale wcale tak nie musi być, wiec nie ma sie co sugerować wyglądem zaworu. (mam podejrzenie ze napięcie podawane do niego jest modulowane w jakimś zakresie, a zuzyty mechanizm z elektromagnesem moze nie być juz tak doładny jak potrzeba). - Oczywiście prosciej byłoby kupić 2 zawory, pewnie od razu załatwiłoby sprawe bez zbędnych kombinacji, ale z drugiej strony popróbować nie zaszkodzi a jestem o 350 zł do przodu.
  8. sorry za lag, długi weekend :) błędy wyglądają następująco: http://gimnastycy.pl/dtc1.png http://gimnastycy.pl/dtc2.png
  9. Hej Tu również nie chce, żeby wypowiadały sie osoby, które zalecają zmiane opon.... migało, migało , wyłaczało się i włączało aż w końcu zapaliło się i zostało po krótce.. kaseta sprawdzona, działa czujnik skrętu - działa, (inpa mierzy skręt, podaje dokładne dane) czujniki sprawdzone - podczas jazdy, każdy pokazuje prawidłową wartość, przy czym nie różnią się te wartości wcale przy jezdzie na wprost przekładnia działa zbieżność jest skrzynia nie zgłasza nic opony napompowane wszystko wg. mnie jest, ale nie działa - wtyczka jakaś, bezpiecznik...? hgw...? nie mam pojęcia już, gdzie szukać?
  10. hej Na wstępie proszę zeby nie wypowiadały się osoby bez konkretnej wiedzy, porady typu a.słodowy proszę zachować dla siebie problem jest że zgłasza mi sie vanos, (INPA), wymieniłem elektrozawory, silnik poprawił prace, jednak dalej włącza sie "Service engine soon" lookam do INPY a tam dalej to samo.... 2A89
  11. nie działa :/ dalej jest to samo, czyli nic nie ma poszedł pusty .man, reset stacji itd, natomiast kiera jak nie działała tak nie działa
  12. Robi na default, czyli seria ;) fajnie wiedzieć :) spróbuje rano Bardzo dziękuje za info :)
  13. no to wlasnie w takiej po wystrzeleniu poduszki nie dzialaly przyciski. Ja identyczna kierownice sprzedalem na allegro za 100 zl z dzialajacymi przyciskami :(. jak ci kodowanie nie wyjdzie to rozejrzyj sie za nowymi przyciskami albo zmien kierownice :) Poduszke sprzedasz w ok 650 zl, okragla kupisz za 800 zl i pozostanie ci wybor kierownicy miedzy M Pakiet, M3 lub M3 z manetkami. dzięki :) spróbuje najpierw pogrzebać w sofcie, skoro przyciski sie podświetlają, to muszą działać, trzeba je tylko włączyć
  14. Spróbuje, backup mam, tylko to troche dziwne, bo myslałem ze pustych wartości nie zmienia, czyli pusty .MAN = 0 zmian z tego co mówisz... pusta zmienna = reset albo default?
  15. ok, dzięki :) jak nie zadziała to bede dalej nabijał posty :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.