Witam, temat rozwiązany Tutaj ( http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201 ) znajduje się dokładna instrukcja o co chodzi. Na początku postanowiłem wymontować zawory w celu sprawdzenia, wyczyściłem w benzynie i zamontowałem bo myślałem ze pomoże. Podłączyłem do 12V, zawór działał. Reset i pojezdziłem 2 dni. Błąd pojawił się ponownie. Kupiłem elektrozawór vanos (oryginał kupiony w serwisie BMW - 350 zł), na razie jeden zeby nie pchać sie w dodatkowe koszty i dla testu podmieniłem stary inlet na nowo kupionego (zaznaczam że błędy miałem tak samo na inlet jak i outlet), reset i po 2 dniach SES :/ Troche zrezygnowany zamieniłem zawory miejscami, nowy na outlet a stary na inlet. po 2 dniach SES :mad2: Ale postanowiłem sprawdzić jeszcze zawór, który wymontowałem jako pierwszy, i teraz podmieniłem stary z inlet na stary który był wymontowany jako pierwszy. minęły prawie 2 tygodnie i SES nie ma! :shock: Konkluzja: - Po przestudiowaniu info ze trzeba wymienic filtr powietrza, sondy lambda, lewą oponę itd... postanowiłem spróbować od rzeczy najprostszej, czyli elektrozawór vanos, miałem błędny INPA: 2A39 Valvetronic, adjustment rande - No stops learned 2A2E mixture control - Mixture too rich 2A2F mixture control 2 - Mixture too rich 2A98 - crank shaft - intake crank shaft, correlation - Value outside reference range 2A87 - outlet-Vanos, mecanic - moves with difficulty, jammed mechanically - Elektrozawór po wymontowaniu, wyczyszczeniu i sprawdzeniu pod 12V może wydawać się sprawny (mój wizualnie był ok i działał) ale wcale tak nie musi być, wiec nie ma sie co sugerować wyglądem zaworu. (mam podejrzenie ze napięcie podawane do niego jest modulowane w jakimś zakresie, a zuzyty mechanizm z elektromagnesem moze nie być juz tak doładny jak potrzeba). - Oczywiście prosciej byłoby kupić 2 zawory, pewnie od razu załatwiłoby sprawe bez zbędnych kombinacji, ale z drugiej strony popróbować nie zaszkodzi a jestem o 350 zł do przodu.