Skocz do zawartości

istvant

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia istvant

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. istvant

    problem z chłodzeniem

    tak tak oczywiscie, jak najbardziej:) dzieki za uwage:)
  2. istvant

    problem z chłodzeniem

    Odpowietrznik jest baaaaardzo latwo odkrecic:) Tylko jest jeden mankament:) Ze nie odpowietrza dokladnie. Uwierz mi bo naprawde odpowietrzalem swoj uklad tysiace juz razy:) Nawet dzisiaj bo pokrywke termostatu wymianialem. Puszczala plyn. No i przed zima wlalem jeszcze roztwor na glikolu.
  3. istvant

    problem z chłodzeniem

    aha i jeszcze uzupelnienei napisze.:) aby dpowietrzyc BMW silnik benzynowy:) bo na dieselu nie testowalem tego nalezy wykonac nastepujace kroki: MUSI BYC ZIMNY UKLAD 1. odkreci duzy korek chlodnicy 2. odkrecic wentyl znajdujacy sie obok duzego korka (ten co moneta sie otwiera:)) 3. uzupelnic poziom w zbiorniku wyrownawczym do okolo polowy (NIGDY DO PELNA) 4. nalezy uruchomic silnik tak aby chodzil na wolnych obrotach. 5. powoli powinno ubywac plytu w zbironiku wyrownawczy. nalezy dolewac plynu tak aby utrzymywac taki sam poziom w zbiorniku. 6. w momencie gdy z otworu wentyla zaczyna wyplywac plyn nalezy go zakrecic 7. teraz mozna wprowadzic samochod na okolo 2000 obr./min, i trzymac na obrotach przez kilka minut, a w miedzy czasie mozna schodzic na obroty jalowe i zaczac uciskac przewody gumowe ukladu chlodzenia, w szczegolnosci dolne. (w momencie uciskania powinno sie wyczowac w kazdym z przewodow pelny opor plynu chlodzcego) 8. do zbionika wyrownawczego z lewej strony powinna by wpompowywana woda, i wraz ze wzrostem obrotow strumien powinien sie zwiekszac badz zmniejszac. 9. teraz nalezy czekac az plyn sie nie nagrzeje. uklad powinien juz byc w pelni odpowietrzony. 10. nalezy dopelnic plynu do polowy zbiornika bo juz nie powinien sie zmienic teraz poziom i zakrecic duzy korek od zbiornika wyrownawczego (tylko mocno, ale nie za mocno:)) 11. dla pewnosci mozna lekko odkrecic wentyl "co sie go moneta bierze":) i sprawdzic czy wyplywa przez niego plyn chlodniczy. jesli wprowadzi silnik na obroty to powinno troche wyrzucic tego plynu. 12. Aby ostatecznie sprawdzic zapowietrzenie po zamknieciu wszystkich nakretek, mozna zacisnac jeden z przewodow gumowych znajdujacych sie na dole i trzymac przez chwile. jak sie nie czuje przeskakujacych bombelkow powietrza to jest wszystko super ok:) JESLI SIE POMYSLILEM W CZYMS TO PROSZE POPRAWIC:P ja pol roku sie bawilem ze swoim 320i e36:) bo nie mialem czasu go postawic do warsztatu. ale juz sie doskonale nauczylem odpowietrzac ten uklad. wiec jakby ktos mial jakies pytania to pytajcie. postaram sie pomoc. Jezeli nalaliscie za duzo plyniu nie nalezy sie tym przejmowac bo uklad ten sam pozedzie sie nadmiaru wyrzucaja go przez korek. Warto tez jest kupic nowe korki. Bo jak one sa zatkane, a samochod sie zagotuje to to grozi wysadzeniem chlodnicy!!!!!
  4. istvant

    problem z chłodzeniem

    no wlasnie nie do konca wystarczy odkrecic jeden korek. Jeden z forumowiczow dokladnie opisal sposob na odpowietrzenie ukladu chlodzenia w bmw. podczas odpowietrzania trzeba pompowac przewody gumowe tak zeby zaczela leciec woda w zbiorniklu wyrownawczym. i trzeba powoli wprowadzac samochod na obroty. jak masz popsuty termostat i nie otwiera duzego obiegu to nie bedziesz mial ogrzewania wewnatrz kabiny. Podobny zreszta efekt bedziesz mial jak popsuta jest pompa wody, albo jak uklad jest zapowietrzony:) ogolnie to testuj na wodzie demineralizoanej:) taniej wyjda wszelkie proby:) hehe zycze powodzenia
  5. nie da sie przewidziec czy to uszczelka si epopsula czy tez glowica pekla, ewentualnie BLOK silnika. wszystkie trzy usterki maja podobne skutki - objawy. Mi pekl blok silnika tzn tylko taka mala ryska przy plaszczu wodnym, dalo sie ja zakleic i juz jest ok. U mnie to sie objawialo tym ze mi spaliny pompowalo do ukladu cchlodzenia i przez zawor ubywalo wody a przewdy byly strasznie nabrzmiale a co najlepsze wcale bialy dym mi nie lecial z tylu:) I taka uwaga:P Dopirero 3 mechanik poprawnie zdiagnozowal i naprawil mi samochod. A co najlepsze wzial ode mnie tylko 1000zl:) A tamtych dwoch pozostalych magicznych mechanikow od siedmu bolesci chcialo brac po 2000zl. dziady jedne:) UWAZAC NA OSZUSTOW trzeba. bo BMW sa bardzo czule na ZLY DOTYK:)
  6. jesli chcesz moge ci dac kontakt do bardzo dobrego mechanika zajmjacegos ie zawodowo BMW. jest z warszawy. a warsztat ma na bemowie.
  7. Uwazajcie z tym komunikatem bo mi tez sie wyswietlal i go olewalem a teraz mi padly swiatla stopu. okazalo sie ze jak sie wcisnie hamulec to na chwile przygasaly potem sie zapalaly. Potem cos mis ie dzialo takiego ze raz sie zapalaly przy kolejnym nacisnieciu nie zapalaly sie. Ja sie ciesze ze jest ten bardzo denerwujacy komputer:) bo w innym wypadku mialbym juz skasowany tyl:) hehe
  8. Sluchajcie ja tez mam ten sam problem. wyswietla mi sie identycznie ten sam blad na komputerze. Ja poprosilem kolege zeby zobaczyl czy mam swiatla STOP. okazuje sie ze raz sa a raz ich nie ma. Chwala Bogu ze jest ten glupi komputer bo tak by mi jeszcze mi ktos w dupe wjechal:) Jeszcze nie wiem co to jest ale wydaje mi sie ze to moze byc czujnik wlaczania tych swiatel podczas chamowania ewentualnie jakas glupia wiazka w glupim tyle tego glupiego samochodu:P mam juz go dosc i kupie sobie chyba e46:) albo e 90:) Zaraz ide do elektryka moze on cos wymysli:) Jesli stalo sie cos z samochodem w warszawie znam jednego dobrego mechanika typowo od BMW. nie jest drogi i nie naciaga. :P
  9. Visco w E36 chodzi lozno. Tez myslalem ze visco powinno byc sztywne. Ale nie jest az tak sztywne jak w starszych modelach. Przynajmniej tak funkcjonuje Visco Sachsa:) Jak sie Visco wlacza to jest ok. Sprawdz zapowietrzenie ukladu!! Ja mam za to inny problem. Ubywa mi plynu w chlodnicy. Wymienialem niedawno uszczelke pod glowice na nowa. Moze macie jakis pomysl jak to zrobic?
  10. Ja mam e36 320i. W momencie kiedy silnik sie grzeje i uklad chlodzenia jest zapowietrzony (wiec wlasciwie nie ma chlodzenia) to mi rowniez silnik przygasal i pojawiala sie na chwile kontrolka oleju. Wygladalo to jakby chodzil na mniejszej ilosci cylindrow. W zasadzie nie jestm pewien ale jest tez taka mozliwosc ze komputer chroni silnik wylaczajac niekiedy zaplon. Tak jest np w Focusach. Jezeli silnik sie grzeje wylacza 2 cylindry i chodzi na 2 zamiennie. Sprawdz czy uklad chlodzenia jest dobrze odpowietrzony. Kolejnym objawem jak zauwazylem podczas zapowietrzenia ukladu jest to, ze nie ma grzania wewnatrz kabiny.(moj ma klimatyzacje). Ogolnie poczatkiem moich problemow z chlodzeniem byla wydmuchana uszczelka pod glowica:P
  11. istvant

    Moc żarówek

    Jakie można najmocniejsze żarówki wstawić do E30?? może ma ktos jakiś pomysł??
  12. istvant

    wymiana licznika na nowszy

    Rowniez przylaczam sie do pytanka bo to bardzo ciekawa kwestia. Ja mam problem w 318i, bo moj wskaznik predkosci raz dziala raz nie. w ostatnim czasie wogole przestal. co moze byc tego przyczyna??
  13. sprawdz poziom oleju. mi tez klekotal dolalem oleju i jest ok
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.