aha i jeszcze uzupelnienei napisze.:) aby dpowietrzyc BMW silnik benzynowy:) bo na dieselu nie testowalem tego nalezy wykonac nastepujace kroki: MUSI BYC ZIMNY UKLAD 1. odkreci duzy korek chlodnicy 2. odkrecic wentyl znajdujacy sie obok duzego korka (ten co moneta sie otwiera:)) 3. uzupelnic poziom w zbiorniku wyrownawczym do okolo polowy (NIGDY DO PELNA) 4. nalezy uruchomic silnik tak aby chodzil na wolnych obrotach. 5. powoli powinno ubywac plytu w zbironiku wyrownawczy. nalezy dolewac plynu tak aby utrzymywac taki sam poziom w zbiorniku. 6. w momencie gdy z otworu wentyla zaczyna wyplywac plyn nalezy go zakrecic 7. teraz mozna wprowadzic samochod na okolo 2000 obr./min, i trzymac na obrotach przez kilka minut, a w miedzy czasie mozna schodzic na obroty jalowe i zaczac uciskac przewody gumowe ukladu chlodzenia, w szczegolnosci dolne. (w momencie uciskania powinno sie wyczowac w kazdym z przewodow pelny opor plynu chlodzcego) 8. do zbionika wyrownawczego z lewej strony powinna by wpompowywana woda, i wraz ze wzrostem obrotow strumien powinien sie zwiekszac badz zmniejszac. 9. teraz nalezy czekac az plyn sie nie nagrzeje. uklad powinien juz byc w pelni odpowietrzony. 10. nalezy dopelnic plynu do polowy zbiornika bo juz nie powinien sie zmienic teraz poziom i zakrecic duzy korek od zbiornika wyrownawczego (tylko mocno, ale nie za mocno:)) 11. dla pewnosci mozna lekko odkrecic wentyl "co sie go moneta bierze":) i sprawdzic czy wyplywa przez niego plyn chlodniczy. jesli wprowadzi silnik na obroty to powinno troche wyrzucic tego plynu. 12. Aby ostatecznie sprawdzic zapowietrzenie po zamknieciu wszystkich nakretek, mozna zacisnac jeden z przewodow gumowych znajdujacych sie na dole i trzymac przez chwile. jak sie nie czuje przeskakujacych bombelkow powietrza to jest wszystko super ok:) JESLI SIE POMYSLILEM W CZYMS TO PROSZE POPRAWIC:P ja pol roku sie bawilem ze swoim 320i e36:) bo nie mialem czasu go postawic do warsztatu. ale juz sie doskonale nauczylem odpowietrzac ten uklad. wiec jakby ktos mial jakies pytania to pytajcie. postaram sie pomoc. Jezeli nalaliscie za duzo plyniu nie nalezy sie tym przejmowac bo uklad ten sam pozedzie sie nadmiaru wyrzucaja go przez korek. Warto tez jest kupic nowe korki. Bo jak one sa zatkane, a samochod sie zagotuje to to grozi wysadzeniem chlodnicy!!!!!