Skocz do zawartości

gentle_Giant

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E81 118d, 2008r.
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia gentle_Giant

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Słyszałem od dealera, że to pulsowanie dotyczyło głównie trójek, ale w 1 też występowało i że niby to jest normalnie w tym silniku... Próbowałem posprzęglać auto na 2 i 3 biegu i nic. Tylko 1. Acha, jeździło 2 mechaników, w tym szef serwisu i niczego nie stwierdzili :) Też pewnie im się trochę nie chciało, ale gdyby to mocno pulsowało to na bank by coś wyczuli. Możliwe, że tak ma być.
  2. Witam. Mam takie pytanko. Przy ruszaniu z 1 biegu, zwłaszcza, gdy auto jest obciążone 2-3 osobami albo ruszamy pod górkę to przy ruszaniu na optymalnych obrotach (czyli ok 1200-1500) czuć jakby lekkie pulsowanie przodu auta (jakby była krzywa tarcza sprzęgła albo wywalony dwumas). Dziwna sprawa, bo tylko na 1 biegu się tak zachowuje, a sprzęgło chodzi poprawnie. Przebieg 38000km. Niektórzy mówią, że to pulsowanie przy ruszaniu manualem to norma w tym motorze. Co o tym sądzicie?
  3. Witam. Mam takie pytanko: Jakieś 2 tygodnie temu kupiłem używaną E81 z przysalonowego komisu z serii premium selection, czyli 100% pewna, przeszła pomyślnie wszystkie próby i dają 2 lata gwarancji na nowo. Ale... Jak kupowałem auto, zauważyłem, że prawy przód jest dosyć widocznie podcięty na rogu. Koleś mówił, że babka przebiła runflata i jakąś dłuższą chwilę na tym jeździła zanim się skapowała, że nie ma powietrza. Oponę jej kiepsko naprawili, bo mi po kilku dniach schodziło powietrze, więc podjechałem do dobrego serwisu i mi porządnie załatali i wyważyli. Podczas jazdy lekko, ale dosyć zauważalnie ściąga mi auto w prawo. Jak puszczę na prostej kierownicę np. przy 100/h to po 3-4s auto jest już przy linii prawego pasa. Nie że ściąga po chamsku, jakby nie było powietrza ale jednak daje się to odczuć. Facetowi z serwisu ogumienia też się nie podobała ta podcięta opona i mówił, że jazda na przebitym runflacie nie daje takich objawów. Myślicie, że to może być po prostu zbieżność? Autko ma 38000km i na bank nie było bite, bo by nie kwalifikowało się do Premium Selection. Co do gwarancji na zbieżność, BMW daje tylko na 5000km, więc będę musiał to zrobić na swój koszt. Pytanie tylko czy to może być kwestia zbieżności (i oby tylko zbieżności), bo w sumie 38000km to dosyć symboliczny przebieg. Dodam, że tylko ta prawa przednia opona jest bardziej wytarta z zewnątrz od pozostałych - wszystkie równiutkie. Pozdrawiam i dzięki za info!
  4. Co do bagnetów, to spoko, nie jestem matołem :) w każdym BMW jak masz czysty olej na tym bagnecie średnio widać, bo wsadzając go i wyjmując też się ociera o rurkę i odczyt jest taki sobie. Mam w mojej E81 zarówno bagnet jak i elektroniczny wskaźnik w menu komputera. Co do postu G.R.'a, w pełni się zgadzam. Lubię zmienić częściej olej, bo wolę spać spokojnie. A co do pewnego źródła, to Castrola przywiózł mi kumpel ze sklepu w Niemczech, więc wątpię żeby wlali tam mixol'a :) Też nie popadajmy w histerię, że każdy olej kupowany np na allegro to podróba. Ceny są dobre, bo te firmy zyją tylko ze sprzedaży olejów, więc w 95% przypadków nikt o zdrowych zmysłach by tego nie podrabiał, bo ktoś w końcu by się skapował i po biznesie z wyrokiem na karku...
  5. Jest, ale na tych czerwonych bagnetach niewiele widać, bo zawsze całe są mokre. Jednak po wlaniu równej 6 oleju, jest minimalnie powyżej max, ale komputer pokazuje, że jest ok, nie trzeba upuszczać. Czyli do silnika wchodzi jakieś 5,7l oleju żeby był max.
  6. Castrola całe szczęście miałem prosto z niemiec :)
  7. Szef ASO w Krakowie powiedział, że to jest tylko eko bajer, który tylko niszczy akumulatory i rozruszniki. Co do turbin, mówił, że trwałość skraca się o ok. 25%. Ja osobiście u siebie zapalam auto i w sekundzie to dziadostwo gaszę.
  8. Byłem w ASO i zapłaciłem 110zł za wymianę, ale uzyskałem cenną informację, że można zmieniać samemu i komputer tego nie zauważy, tylko dalej będzie wskazywać ten sam przebieg do wymiany :) Więc z oficjalnego źródła mamy potwierdzenie. Powiedzcie mi jedno, niby (wg. instrukcji i katalogów firm produkujących oleje) do tego silnika wchodzi 5,2l oleju. Serwis mi wlał 5,5l i komputer pokazywał, że jest prawie minimum, dolałem te 0,5l, czyli w misce siedzi 6l i dalej wg kompa jest 1/4. Serwis nie spuszcza oleju, tylko jakąś maszyną wysysa, możliwe że na tyle dokładnie, że praktycznie wlewają olej do suchego silnika i wychodzi jakieś 7l... Proszę o Wasze doświadczenia dotyczące ilości oleju dla 118D :) Pozdrawiam! :mad2: MOD Edit: regulamin pilnie do czytania - temat!!
  9. tu jest zalecany slx professional Powerflow 0w30 (Acea C3, Api SM/CF) więc olej na bank nie jest zły :) Jak mi się skończy gwarancja i motor zacznie minimalnie brać wodę 0w30 zacznę lać Motul'a 8100 X-clean 5w40 też z C3 i LL-04
  10. Polityka serwisowa BMW to porażka :) Ponawiam pytanko i będę wdzięczny za info od osób, które zrobiły to u siebie. Po prostu nie chcę stracić ani gwarancji ani darmowej wymiany za rok. Pozdrawiam!
  11. Hej, powiedzcie mi, czy mogę sobie samemu wymienić olej w 118d z 2008r? Auto jest na gwarancji, a nie chcę płacić w serwisie za wymianę + reset kompa do pierwotnych 2 lat bądź 30000km - 110zł jesli dam swój olej i filtr. Krótko mówiąc, chodzi m i o to, czy jeśli sobie samemu zmienię olej i filtr poza aso, czy nie wyskoczą jakieś błędy na kompie, bo np. ktoś z aso mówił, że jak wleję nowy olej (oczywiście mowa tylko o fabrycznym) i filtr - jakiś czujnik może wyczaić, że jest "świeży" i że wyskoczy błąd. Ile jest w tym prawdy? Ja osobiście nie wierzę, żeby w takim silniku czujniki były aż tak rozbudowane. Wskaźnik pokazuje, że wymiana za 16000km bądź w kwietniu 2012. Chciałbym sobie teraz wymienić we własnym zakresie i niech ten komunikat sobie będzie, żeby serwis za rok bądź za 16000km w ramach pakietu za friko zmienił. Pytam, ponieważ uważam, że wymiana co 2 lata to morderstwo dla silnika, a mam jeszcze pakiet serwisowy, więc gdybym na własne życzenie zlecił im wymianę to by mi przepadła darmowa w kwietniu 2012. Będę wdzięczny za info od osób, które mają 100% pewności i pozdrawiam :norty:
  12. Hej, powiedzcie mi, czy mogę sobie samemu wymienić olej w 118d z 2008r? Auto jest na gwarancji, a nie chcę płacić w serwisie za wymianę + reset kompa do pierwotnych 2 lat bądź 30000km - 110zł jesli dam swój olej i filtr. Krótko mówiąc, chodzi m i o to, czy jeśli sobie samemu zmienię olej i filtr poza aso, czy nie wyskoczą jakieś błędy na kompie, bo np. ktoś z aso mówił, że jak wleję nowy olej (oczywiście mowa tylko o fabrycznym) i filtr - jakiś czujnik może wyczaić, że jest "świeży" i że wyskoczy błąd. Ile jest w tym prawdy? Ja osobiście nie wierzę, żeby w takim silniku czujniki były aż tak rozbudowane. Wskaźnik pokazuje, że wymiana za 16000km bądź w kwietniu 2012. Chciałbym sobie teraz wymienić we własnym zakresie i niech ten komunikat sobie będzie, żeby serwis za rok bądź za 16000km w ramach pakietu za friko zmienił. Pytam, ponieważ uważam, że wymiana co 2 lata to morderstwo dla silnika, a mam jeszcze pakiet serwisowy, więc gdybym na własne życzenie zlecił im wymianę to by mi przepadła darmowa w kwietniu 2012. Będę wdzięczny za info od osób, które mają 100% pewności i pozdrawiam :norty:
  13. Może tego nie napisałem, ale zawsze wciskam tylko raz. Niekoniecznie przy pierwszym otwarciu drzwi szyba się do połowy zamyka. zatrzasnę drzwi czy to kierowcy czy pasażera bez zamykania auta i znowu otwieram i to samo. Raz się tak robi, a raz nie...
  14. Nie chłopaki, żadne z powyższych. Wciskamy w kluczyku centralny zamek, otwieram klamką drzwi - to normalnie w E81 minimalnie się uchyla szyba, bo inaczej by się nie dało otworzyć drzwi :) Tutaj czasem przy otwieraniu klamką uchyla się do połowy i po zamknięciu drzwi wraca do góry - zarówno strona kierowcy jak i pasażera. Niby koleś mówił, że komp w taki sposób informuje o za niskim napięciu akumulatora w spoczynku po np. całonocnym postoju auta bądź krótkiej jeździe (np do sklepu i do domu). Autko jest z 2008r, 1 rejestracja w 2009, teraz stało na parkingu bmw z 2 miesiące zanim je kupiłem. Możliwe, że przez te postoje i system start/stop (który ja zawsze gaszę) po prostu aku już kończy swojego żywota. Zrobiłem po zakupie 300km w 2 dni, więc nie ma siły, żeby się nie doładował do pełna. Tyle że w instrukcji nic nie piszą o tego typu informowaniu o słabym aku... Zobaczymy co na to ASO, auto kupiłem z serii premium selection, więc otrzymuję od nowa 24 miesiące gwarancji, to najwyżej niech wymieniają i tyle...
  15. Co to może oznaczać? Koleś z ASO powiedział, że w ten sposób komputer pokazuje niedoładowany akumulator. W instrukcji takiej informacji nie znalazłem. Dziwne, bo auto odebrałem kilka dni temu i trochę nim pojeździłem. Nie ma możliwości, żeby nie zdążył się przez ten czas naładować do pełna... Autko używane, trochę postało, ale bankowo aku miał sporo czasu na naładowanie się.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.