Skocz do zawartości

peterus

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 B16M40 1989
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia peterus

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. peterus

    Cieknąca skrzynia 325 e30

    Ok, wygląda na to, że to łożysko nr 5 na rysunku: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=11_4358&hg=11&fg=20 Ja skrzyni nie wymieniam, tylko kolega norb.
  2. peterus

    Cieknąca skrzynia 325 e30

    Nie chodziło mi o łożysko oporowe tylko o łożysko, które odpowiedzialne jest za "pukanie wałka w skrzyni jak pracuje na biegu jałowym... " .
  3. peterus

    most

    Ale może coś będzie bliżej Pabianic :)
  4. peterus

    most

    Prze telefon na 99% nie powiedzą, bo wiąże się to ze złamaniem umowy między pracownikiem a pracodawcą. Osobiście jak się przejdziesz to na 99% powiedzą :D Dzwoniłem kiedyś i pytałem o techniczną sprawę, ogólnie są bardzo pomocni. Polecam AutoFusa z Ostrobramskiej w W-wie.
  5. peterus

    most

    "h. Używaj tylko zatwierdzone przez BMW płyny do przekładni automatycznych i oleje do przekładni głównej" wygląda na to, że najlepiej dowiedzieć się u źródła, czyli w serwisie :)
  6. peterus

    most

    Zadzwoń do serwisu BMW i się upewnij. Być może u nas są to tylko i wyłącznie zbiegi okoliczności, że coś głośniej chodzi. W nowym dyfrze nie ma znaczenia czy 75W czy 80W, w starym, gdzie luzy są powiększone, gęsty olej trochę tłumi hałasy. Za 75W przemawia to, że most się lżej kręci. W zimę, nawet przy dużych mrozach wrzucenie wstecznego czy jedynki nie stanowiło większego problemu, na 80W trzeba było użyć większej siły.
  7. W jakiej E30 było koło dwumasowe?
  8. peterus

    most

    W książce sam naprawiam E30 jest napisane co leje się do diesla. Raczej nie ma znaczenia jeśli chodzi o dyfer i skrzynię. Do dyfra oryginalnie wlewany był olej SAE80, czyli odpowiednik to np. Castrol Dynadrive 80W90 lub EP 80W-90. Więcej masz tutaj: http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014478&contentId=7028746#7173723 Jeśli chodzi o skrzynię, to u mnie leje się 80W, ale wiem że w zależności od skrzyni (kolorowe nalepki na boku skrzyni) leje się różne oleje. Trzeba sprawdzić co jest na skrzyni i wtedy dobierać odpowiedni olej. Tutaj sprawdzisz jakie oleje pasują do twojego modelu: http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743
  9. Niedługo wrzucę fotki z wymiany rozrządu, będziesz widział co i jak. Na stronie http://e30.de/ klikasz w menu po lewej stronie "Motorraum", następnie "Zahnriemenwechsel beim M40" masz tutorial jak wymienić rozrząd. Blacha o grubości 10mm, wysokości 100mm i długości 160mm kosztowała mnie 5zł. Pręt dotoczony ze śruby fi12mm. Znaki są na kole pasowym i obudowie rozrządu. Na kole zębatym jest strzałka, widać ją na zdjęciach. Blachę do blokady rozrządu trzeba przycinać na szlifierce kątowej stołowej, gdzie są zachowane kąty proste, wtedy dorobienie będzie szybkie i dokładne. Można ją też dać ślusarzowi do dorobienia.
  10. W książce "Sam naprawiam" jest błąd. Napisane jest tam, że krzywki na 4 cylindrze powinny byś skierowane do góry, natomiast przy prawidłowym zablokowaniu rozrządu są do dołu. Poza tym jest tam wszystko ok.
  11. peterus

    Cieknąca skrzynia 325 e30

    dużo jest pracy przy wymianie takiego łożyska?
  12. Witam, Czy macie jakieś sprawdzone sposoby na wymianę małego symeringu w skrzyni, tego od wałka od biegów? Kilka miesięcy temu mechanik go wymieniał i leje się teraz 10 razy bardziej niż przed wymianą... Oglądałem nowy uszczelniacz, jest bardzo mały, śrubokrętem będzie ciężko podejść. Może są jakiś specjalne "ściągacze" do takich uszczelniaczy? pozdrawiam ptr
  13. peterus

    most

    Być może to zbieg okoliczności, ale z pół roku temu zalałem dyfer 75W90, bo facet w sklepie posprawdzał i powiedział, że można zalać. Oryginalnie idzie mineralny 80W. Po wymianie zaczął chodzić głośniej więc trzeba raczej lać to co wtedy zalecali. Co innego jest z silnikiem, jeżeli ,u odkręcimy cały dół pod wałem korbowym i go wyczyścimy z sadzy to śmiało można zalać syntetykiem. Co do skrzyni i dyfra raczej tylko to, co w tamtych czasach zalecał producent.
  14. Dzięki za odpowiedź. Po modyfikacji rozrządu zauważyłem lekki spadek mocy na wysokich obrotach, zwłaszcza powyżej 5 tys.obr/min. Przy niskich obrotach jest mocniejszy niż wcześniej. Jak dodaję mocniej gazu to samochód przyśpiesza jak gdyby po schodkach, tak jakby sonda cały czas korygowała skład mieszanki, ale skoro są krzywki od M43 to możliwe że tak musi być... Jeszcze pytanie odnośnie przekaźnika od podgrzewania sondy. Na podszybiu pod plastikową pokrywą są trzy przekaźniki (sonda, dme, pompa paliwa), który jest od sondy (patrząc od przodu samochodu)?
  15. Witam :) Ostatnio robiłem u siebie modyfikację rozrządu poprzez wstawienie krzywek od silnika M43. Dodatkowo wymieniony został zawór wydechowy na 1 cyl. a reszta została dotarta. Blachę na wałek (10mm) dorabiałem i pręt w koło zamachowe też. Ciekawi mnie jedna rzecz: przy zablokowanym wale korbowym i wałku rozrządu, koło zębate na wałku rozrządu da się przekręcać mniej więcej o 5mm, ponieważ klin na wałku jest węższy niż otwór na klin w kole zębatym. Zastanawia mnie czy ma to wpływa na działanie zapłonu, skoro "palec" aparatu zapłonowego przykręcany jest do wałka, a obudowa aparatu zapłonowego do obudowy rozrządu. Teoretycznie przekręcenie delikatnie kołem zębatym rozrządu w lewo lub w prawo, przy niezmienionej pozycji wałka rozrządu i wału korbowego, powinno mieć wpływ na czas zapłonu względem otwarcia zaworów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.